Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-12-26, 01:38
  #1
Medlem
Whiteejacks avatar
Är just nu 20 år men har åldersnojja, varje år går bara fortare och fortare, ju äldre ju mer depp över just tanken att man blir äldre, många kanske undrar vad som är så hemskt med vara gammal ur mitt perspektiv:
1) åldras generellt, utseende etc.
2) Lättare mottaglig för naturliga dödsorsaker som hjärtat tex.

Tanken att man aldrig kommer få tillbaks sina år eller dylikt, hur ska jag på bästa sätt hantera detta?

Ofta har jag fått tankar kring att endast vilja leva till max 50 eller 60, men huruvida det lär ske vet ju ingen.

Hur ser ni på saken?
Tänker jag jävligt fel?
Ni som är i åldern 50+ hur är det för er? Jämfört med tex förr när ni var unga?
Citera
2016-12-26, 01:41
  #2
Medlem
Var glad över att du är man, om du hade varit kvinna så hade du redan gått ned dig på köttmarknaden, du blir allt mer attraktiv.
Citera
2016-12-26, 01:46
  #3
Medlem
Whiteejacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quietheardat
Var glad över att du är man, om du hade varit kvinna så hade du redan gått ned dig på köttmarknaden, du blir allt mer attraktiv.

Haha det är en liten positivitet bland dem mörka molnen, inget att hurra över.

Förresten personligen tycker jag kvinnor i åldern 18-28 är som bäst. 23-25
Citera
2016-12-26, 01:54
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whiteejack
Är just nu 20 år men har åldersnojja, varje år går bara fortare och fortare, ju äldre ju mer depp över just tanken att man blir äldre, många kanske undrar vad som är så hemskt med vara gammal ur mitt perspektiv:
1) åldras generellt, utseende etc.
2) Lättare mottaglig för naturliga dödsorsaker som hjärtat tex.

Tanken att man aldrig kommer få tillbaks sina år eller dylikt, hur ska jag på bästa sätt hantera detta?

Ofta har jag fått tankar kring att endast vilja leva till max 50 eller 60, men huruvida det lär ske vet ju ingen.

Hur ser ni på saken?
Tänker jag jävligt fel?
Ni som är i åldern 50+ hur är det för er? Jämfört med tex förr när ni var unga?

Nej, du tänker inte fel. Du är bara för tidigt ute. Vänta med allt det här till du är 30-40, för då kommer de första tydliga fysiska tecknen på att du åldras. Dödens första, lätta knackningar på din dörr.

Tills dess kan du väl bara acceptera att du är odödlig och leva livet till max?
Citera
2016-12-26, 01:56
  #5
Medlem
profanum.vulguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whiteejack
Är just nu 20 år men har åldersnojja, varje år går bara fortare och fortare, ju äldre ju mer depp över just tanken att man blir äldre, många kanske undrar vad som är så hemskt med vara gammal ur mitt perspektiv:
1) åldras generellt, utseende etc.
2) Lättare mottaglig för naturliga dödsorsaker som hjärtat tex.

Tanken att man aldrig kommer få tillbaks sina år eller dylikt, hur ska jag på bästa sätt hantera detta?

Ofta har jag fått tankar kring att endast vilja leva till max 50 eller 60, men huruvida det lär ske vet ju ingen.

Hur ser ni på saken?
Tänker jag jävligt fel?
Ni som är i åldern 50+ hur är det för er? Jämfört med tex förr när ni var unga?

Att sitta och grubbla för mycket över saker som är oundvikliga är nog inte så bra för hälsan. Tiden du grubblar bort kommer garanterat inte att leda till något av värde. Lev nu!
Citera
2016-12-26, 02:15
  #6
Medlem
00sjus avatar
Instämmer, skulle gärna vara 15 igen men det finns inget man kan göra åt saken. Vissa säger att dom mår bättre när dom blivit äldre, fixat jobb/bostad osv.
Citera
2016-12-26, 02:53
  #7
Medlem
Whiteejacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 00sju
Instämmer, skulle gärna vara 15 igen men det finns inget man kan göra åt saken. Vissa säger att dom mår bättre när dom blivit äldre, fixat jobb/bostad osv.

Äh ska man vara ärlig klår inget åldern 18-20 man är fortfarande kanske barnrumpa men man har fan då jävligt kul vad man än gör sålänge man gör det man älskar, må det vara träning, spela dator me vänner eller festa eller allt samtidigt, jag ska nog fokusera på att ha skoj som ung och inte tänka alltför mycket framåt
Citera
2016-12-26, 04:38
  #8
Medlem
invokers avatar
väx upp jävla snorunge
Citera
2016-12-26, 06:12
  #9
Medlem
Whiteejacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av invoker
väx upp jävla snorunge

tuff du är
Citera
2016-12-26, 08:59
  #10
Medlem
Meth0ds avatar
De var det han fick höra när han var i din ålder.
Citera
2016-12-26, 09:36
  #11
Medlem
cacas avatar
Kan bara intyga från säker källa att det blir värre ju äldre du blir! Tyvärr finns inget annat sätt och säga det på.

Många dravlet om att livet börjar efter fyrtio, femtio, när man blir pensionär så undrar man hur man hann arbeta och blablabla. Första klassens hyckleri!
Livet accelererar mot slutet, kroppen bryts långsamt ner, sjukdomar kommer, ork som tryter osv.

Hur många äldre hör man säga Gud vad skönt att synen äntligen börjar försämras, att knäna är slut vid femtio och man väntar på operation, ser man många som är över sjuttio år i slalombacken, att håret försvinner och en minskad ämnesomsättning giver rödvinsbröst och mage, problem med gamla tänder och lagningar, sviktande potens och växande prostata, att man tycker mat smakar mindre och är det roligt stå hos barnbarn och le på studenten när man vet att nu börjar helvetet för dig?

Den listan kan göras hur lång som helst!

Så du har nu redan upplevt toppen av ditt liv, nu blir det bara värre! Det du inte får glömma är ytterligare ett måste, du måste försöka motverka ditt åldrande genom motion, massa hockus pokus och gärna platik och laser, lägg en miljon minst och du dör likförbannat men i ett snyggt fodral!
Citera
2016-12-26, 09:47
  #12
Medlem
Poke53281s avatar
Heh, det är så tydligt att det är Flashbackare det här.

Nu ska ni få höra hur det verkligen ligger till, jag är närmare 50 år, sitter här i eget hus och spelar dataspel. Jag har HTC VIVE VR med tillhörande superdator, en jättestor hobbyverkstad, 3d printer grej, retro grej, faktisk ett helt hus med prylar och jag kan göra vad jag vill.

Det hade jag INTE när jag var 20. Jovisst har man lite besvär med rygg och andra grejer, man kan inte bara dricka och supa och party dygnet runt som en på 20, but who cares? Jag lever livet och har inga skulder.

Problemen börjar när man närmar sig 70, men det behöver inte vara så, jag har haft gaming kompisar upp i 68 års åldern och dom växte upp med datorer och är riktig hardcore gamers (nu pratar vi inte CSGO snorungar och roblox kiddies).

Att vara 40-50 och ha det så här - ROCKS!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback