Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2016-12-26, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Efter mina besparingar tar slut, nånstans nästa år kring mars-april kommer min ekonomi att rymma hyran plus 2200 kronor. Att sänka mobilräkningen till att inte bestå av avbetalningsdelen på 430 kronor plus abonnemangsdelen på 169 kronor per månad gör skillnaden i om jag måste skaffa ett extraknäck eller ej. Skulle säga att det tillför en hel del.
Du kan inte reducera det belopp som totalt skall erläggas, det är orsaken till att jag säger att det inte tillför något. I övrigt, läs inlägg av Svarta Björn, där har du en kort och korrekt förklaring.
Citera
2017-01-01, 12:40
Medlem
Det är mycket billigare totalt sett att köpa mobil i samband med bindning av abonnemang.

Abonnemanget ligger i regel på samma pris med eller utan mobil. Mobilen är oftast kraftigt rabatterad då operatören "sponsrar" mobilen för att du ska binda ditt abonnemang hos dem.

Alltså kan du inte slippa undan utan måste snällt betala abonnemang och amorteringar för de 24månaderna.
Senast redigerad av UnholyParent 2017-01-01 kl. 12:42.
Citera
2017-01-01, 12:49
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnholyParent
Det är mycket billigare totalt sett att köpa mobil i samband med bindning av abonnemang.

Abonnemanget ligger i regel på samma pris med eller utan mobil. Mobilen är oftast kraftigt rabatterad då operatören "sponsrar" mobilen för att du ska binda ditt abonnemang hos dem.

Alltså kan du inte slippa undan utan måste snällt betala abonnemang och amorteringar för de 24månaderna.

Endast under förutsättning att du oavsett hade köpt en likadan mobil.. Själv köper jag sällan mobil dyrare än 2000 kr.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in