Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-25, 14:17
  #1
Medlem
Ungarna ska få varsin surfplatta android. Men för att det ska funka bra bör det ju finnas varsitt Googlekonto i dom.
Då dom är 6 och 9 år så går det ju inte att öppna det med deras födelsedata då min åldern verkar vara 13år.
Att ange annat födelseår kanske bara skapar massa trubbel senare.
Dessutom försökte jag på den ena plattan att registrera 6åringen så nu verkar det inte gå att registrera nytt konto igen.
Att registrera i mitt eller fruns namn blir väl bara rörigt?
Kan man ha samma konto på båda och använda dom samtidigt ?
Kan ju inte va bara jag som stått inför dessa funderingar??
Citera
2016-12-25, 14:52
  #2
Medlem
skriv bara in fel ålder, det spelar ju ingen roll? skriv in andra namn med när du ändå håller på.
dom kan ju göra den mailen endast för att ha på telefonen
Citera
2016-12-25, 16:17
  #3
Medlem
profanum.vulguss avatar
Kör ett och samma konto på båda(såvida dom inte ska ha olika budget för att köpa appar). Jag lånar ut mitt konto till min 4-åring, men har inget betalkort kopplat. Eftersom risken är ganska stor att hon går loss och köper alla appar hon ser har jag fixat presentkort på google play istället.
Citera
2016-12-25, 16:24
  #4
Medlem
Ja det kanske är det enklaste. Bara ändra födelse år.
Men är ju ganska korkat upplägg att inte ungarna ska kunna ha eget konto.
Citera
2016-12-25, 18:11
  #5
Medlem
Jävla påfund. Jag skulle öppnat fejkkonton med fel ålder och fel namn bara för plattorna. Förmodligen utan att koppla till något kreditkort. Och sedan låtit ungarna skaffa sig egna riktiga konton när de blir äldre.
Citera
2016-12-25, 22:36
  #6
Medlem
Jo dom fick vara födda 2003😃.
Men jävligt konstigt i dessa tider när det inte är så ovanligt att 3 -4åringar har egna plattor/mobiler att dom inte ska kunna ha ett eget konto för tex playbutik mm.
Är ju rätt uppenbart att dom flesta ungar "fuskar" med dom här kontona..
Citera
2016-12-26, 14:43
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forbattmanen
Jo dom fick vara födda 2003😃.
Men jävligt konstigt i dessa tider när det inte är så ovanligt att 3 -4åringar har egna plattor/mobiler att dom inte ska kunna ha ett eget konto för tex playbutik mm.
Är ju rätt uppenbart att dom flesta ungar "fuskar" med dom här kontona..

Det har att göra med att Google inte vill riskera att bryta mot https://en.wikipedia.org/wiki/Childr...Protection_Act
Citera
2016-12-27, 23:03
  #8
Medlem
Känns ju som nåt man kan skita i
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback