Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-24, 07:10
  #1
Medlem
yiys avatar
Hej,

sedan ganska lång tid så har detta problem hänt då och då. Det försvinner om jag startar om datorn.

Från ingenstans, medan jag spelar ett spel eller bara läser på internet, så börjar helt plötsligt ett litet område på skärmen blinka i antingen vitt eller svart. Det ser ut som flera små fyrkanter, de kanske är 0.5 cm. Det är alltid en av två olika platser.

Här för att illustrera, som pågår just nu:
https://i.imgur.com/uonhsj6.png

jag ritade där de blinkar just nu så det ser ut ungefär sådär bara att de blinkar väldigt snabbt, alltså försvinner så jag ser bakom och sen kommer tillbaka. Beroende på vad jag har bakom så kan det vara svart istället för vitt.

Det verkar konstigt om det är grafikkort eller så eftersom det fungerar efter en omstart av datorn? Jag kan lämna datorn på i flera dagar utan att det sker, nu startade jag datorn precis och så hände det.

Tack på förhand
Citera
2016-12-24, 07:23
  #2
Medlem
VincentLels avatar
Har du testat byta videokabeln? Fungerade för min kompis som hade liknande problem. Dock hade han typ trasiga pixlar över hela skärmen.
Citera
2016-12-24, 07:32
  #3
Medlem
yiys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VincentLel
Har du testat byta videokabeln? Fungerade för min kompis som hade liknande problem. Dock hade han typ trasiga pixlar över hela skärmen.

Jag har inte provat det men om det fungerar efter omstart så borde det väl inte vara kabeln?
Citera
2016-12-24, 07:37
  #4
Medlem
VincentLels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yiy
Jag har inte provat det men om det fungerar efter omstart så borde det väl inte vara kabeln?

Sant, låter konstigt. Men jag hade nog testat byta kabel först
Citera
2016-12-27, 19:12
  #5
Medlem
yiys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VincentLel
Sant, låter konstigt. Men jag hade nog testat byta kabel först

Har ingen möjlighet till det nu, fast får nog hoppas det är anledningen, så det inte är grafikkortet som är på väg att ge upp!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback