Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-12-30, 11:04
  #13
Medlem
Tack för era svar

Citat:
Ursprungligen postat av marbodal
inne på samma sak som du, tänkte följa denna lista http://mymediaexperience.com/htpc-builds/entry-htpc/
men vad jag kan förstå så finns det ingen plats för 3.5 HDD, så köp ett större chassi.
Och kanske byta till en fläkt på processorn då det är passiv kylning i den.
Såg intressant ut
Vill ju ha så tyst som möjligt

Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
En NUC är onödigt liten Kolla på en Acer Revo (vita modellen) istället.
Revo One eller Base
Misstänker att de är i stort sett likvärdig som en NUC

Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Jag skulle vilja råda dig att öka budgeten med ytterligare 2000:- och köpa en Intel NUC med i3 eller i5-processor samt SSD-disk istället.

Då kommer du få en betydligt mer framtidssäker lösning som kommer fungera fint i många år framöver, vilket också gör det billigare i längden. Dessutom går en NUC utmärkt att styra med fjärrkontroll.

Den du länkade till kommer upplevas slö redan när den är ny och efter 2-3 år kommer du vara trött på den och vilja byta ut den. En NUC i5 exempelvis kommer du ha glädje av i säkert uppemot 10 år.
Får kika på en sån
Har ju en gammal Netgear ReadyNAS Duo RND2150 står i garderoben som jag inte använder. Kanske ska skrämma liv i den. Plockade bort den förut för jag tyckte den lät mycket, sen var den lite slö
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback