Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2021-08-07, 21:20
  #49
Medlem
trallexs avatar
Jag spelat ungefär 10 timmar nu och har inte fastnat. Anledningen till att jag köpte det var att jag har läst hur folk säger att det är fantastiskt. Jag tycker inte slagsmålen är särskilt kul. Omgivningarna är inte direkt intressanta. Jag tycker om allt konstigt men det är så många sessioner av stridande att jag blir trött på det.

Jag har kommit till:

Dessutom läste jag att storyn är 20 timmar och dubbla det om ska "verkligen" klara det. Nu har inte läst så mycket om varför - endast pga jag inte vill bli spoilad, men ändå.

Jag är helt med på att gameplayet inte riktigt är min stil men sådant brukar jag ändå kunna ta mig igenom. Ska jag fortsätta kämpa mig igenom spelet? Blir det fantastiskt? Jag är inte sugen på att fortsätta om detta är allt som hämtas.
Citera
2021-08-08, 21:25
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trallex
Jag spelat ungefär 10 timmar nu och har inte fastnat. Anledningen till att jag köpte det var att jag har läst hur folk säger att det är fantastiskt. Jag tycker inte slagsmålen är särskilt kul. Omgivningarna är inte direkt intressanta. Jag tycker om allt konstigt men det är så många sessioner av stridande att jag blir trött på det.

Jag har kommit till:

Dessutom läste jag att storyn är 20 timmar och dubbla det om ska "verkligen" klara det. Nu har inte läst så mycket om varför - endast pga jag inte vill bli spoilad, men ändå.

Jag är helt med på att gameplayet inte riktigt är min stil men sådant brukar jag ändå kunna ta mig igenom. Ska jag fortsätta kämpa mig igenom spelet? Blir det fantastiskt? Jag är inte sugen på att fortsätta om detta är allt som hämtas.

Jag gillade Nier skarpt, men har du inte fastnat efter 10 timmar kommer du inte att göra det alls tror jag. Storyn blir bättre över tid, men i grund och botten är upplägget detsamma spelet igenom.
Citera
2021-08-09, 06:23
  #51
Medlem
mdlbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trallex
Jag är helt med på att gameplayet inte riktigt är min stil men sådant brukar jag ändå kunna ta mig igenom. Ska jag fortsätta kämpa mig igenom spelet? Blir det fantastiskt? Jag är inte sugen på att fortsätta om detta är allt som hämtas.

Började också med Nier nyligen, men beslutade att ge upp efter 9-10h. Vill gärna slutföra spel jag påbörjat, men insåg att jag inte hade kul och ofta blev irriterad på monotona saker i spelet. Det fanns saker som lockade och jag vill egentligen se hur storyn fortskrider, men det var för många timmar kvar.

Första timmarna kändes riktigt bra, sen var det som att man redan sett allt.
Citera
2021-08-09, 19:35
  #52
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trallex
Jag spelat ungefär 10 timmar nu och har inte fastnat. Anledningen till att jag köpte det var att jag har läst hur folk säger att det är fantastiskt. Jag tycker inte slagsmålen är särskilt kul. Omgivningarna är inte direkt intressanta. Jag tycker om allt konstigt men det är så många sessioner av stridande att jag blir trött på det.

Jag har kommit till:

Dessutom läste jag att storyn är 20 timmar och dubbla det om ska "verkligen" klara det. Nu har inte läst så mycket om varför - endast pga jag inte vill bli spoilad, men ändå.

Jag är helt med på att gameplayet inte riktigt är min stil men sådant brukar jag ändå kunna ta mig igenom. Ska jag fortsätta kämpa mig igenom spelet? Blir det fantastiskt? Jag är inte sugen på att fortsätta om detta är allt som hämtas.
Problemet är att gillar du inte spelet efter de första tio timmarna så har du en andra playthrough som till 90% är exakt samma spel. Anledningen till att storyn är 20 timmar, egentligen längre enligt min erfarenhet, närmare 30 skulle jag säga, är att man måste spela det 3 gånger för att får hela storyn och true ending.

Det ska dock sägas att tredje genomspelning är 100% ny. Dock är ju gameplay fortfarande i stort sett samma.

Tänker varken säga att du borde spela klart det och ge det en chans eller ge upp utan det får vara upp till dig med den informationen du får. Själv älskade jag spelet så kan inte sätta mig i din situation men tycker verkligen storyn är något helt fantastiskt. Vet inte om du njuter av storyn än så länge oavsett vad du tycker om gameplay. Men gillar man inte gameplay men gillar storyn kan man ju dra ned spelet på easy för att smnabbare och lättare komma igenom gameplay och se storyn utveckla sig.
Citera
2021-09-13, 21:19
  #53
Medlem
trallexs avatar
Så emot vad mina känslor var tidigare så spelade jag faktiskt klart spelet i helgen, jag tror att det konstiga i storyn och musiken gjorde det. Striderna var fortfarande mediokra hela vägen. 3 stycken slut upplåsta (och några mindre till.) Frågan är nu: Finns det något väldigt häftigt att se nu när man "verkligen" har börjat om från början? Jag gissar att det finns några olika varianter på sluten baserat på
Men är det värt det? Dessutom gissar jag på att det finns några saker som man måste göra några sidouppdrag för att få. Jag vet att jag kan googla de här sakerna men då finns risken att bli spoilad så därfö frågar jag här.
Citera
2021-09-15, 20:13
  #54
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trallex
Så emot vad mina känslor var tidigare så spelade jag faktiskt klart spelet i helgen, jag tror att det konstiga i storyn och musiken gjorde det. Striderna var fortfarande mediokra hela vägen. 3 stycken slut upplåsta (och några mindre till.) Frågan är nu: Finns det något väldigt häftigt att se nu när man "verkligen" har börjat om från början? Jag gissar att det finns några olika varianter på sluten baserat på
Men är det värt det? Dessutom gissar jag på att det finns några saker som man måste göra några sidouppdrag för att få. Jag vet att jag kan googla de här sakerna men då finns risken att bli spoilad så därfö frågar jag här.
ABCDE. Det är dessa slut du ska låsa upp. Resten är ju egentligen bara joke endings. Kommer ihåg ett slut jag fick var när jag fick välja om jag skulle äta en fisk. Åt den och dog av förgiftning sen rullade creditsen.

Vet inte vilka slut du låst upp hittills dock. Var ett tag sen jag spelade. Men A och B är väl ganska självklara. C kommer väl direkt därefter. D är väl samma som C fast man väljer det andra alternativet i slutet. Sen sist E som kommer naturligt när du tagit de 4 andra sluten. Som sagt resten kan man skita i om man inte vill se lite skön Taro humor.
Citera
2022-01-17, 10:56
  #55
Medlem
Då har man äntligen gett sig i kast med det här spelet och än så länge lever det upp till de höga förväntningarna jag haft på det. Prologen är ju en jävla käftsmäll och sedan kastas man ut i den ödelagda världen vars design och estetik jag är grymt förtjust i. Combat är grymt kul och jag gillar hur Platinum jobbat med de olika kameravinklarna. Allt ackompanjerat av ett sjukt bra soundtrack!

Angående svårighetsgraden fick jag bita i gräset ett par gånger under prologen. Började på Hard men sänkte till Normal men lyckades inte ta mig genom skiten å sänkte till Easy bara för att komma vidare Därefter på Normal.
Citera
2022-02-08, 14:01
  #56
Medlem
Geronimos avatar
Började spela Nier:Automata för något år sedan. Kom till den "öppna världen" eller vad man nu kan kalla det. Sen tappade jag intresset, på papper så borde det vara ett spel för mig men jag tyckte det bara inte var så roligt. Blir det bättre/roligare ju längre man kommer i världen? Tänker att många spel är "slowburns" i början innan man blir introducerad för nya spelmekaniker. (Redigerat: Såg nu att jag inte är den enda som har haft problem med att fastna för spelet.)
__________________
Senast redigerad av Geronimo 2022-02-08 kl. 14:05.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback