Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-12-18, 14:52
  #1
Medlem
Mysonoxens avatar
Jag saknar bl.a. gamla kinesrestaurangen Guldhästen på Nybrogatan. Inte för att jag brukar hänga på Östermalm men det var en kanonrestaurang på 80- och 90-talet. Numera medioker
Citera
2005-12-18, 15:08
  #2
Medlem
BiRELLs avatar
Hai-Shang i vännäs, nu kan man bara få pizza och hamburgare här, trots dom suveräna pizzorna blir det lite enformigt i längden
Citera
2005-12-18, 15:12
  #3
Medlem
chrilLs avatar
pizzeria Amadeus i huddinge var nice. men 3cousins som ligger där nu är inte fy skam heller
Citera
2005-12-19, 11:15
  #4
Medlem
Britannia på Odengatan, ett riktigt classy ställe
Citera
2005-12-19, 18:22
  #5
Medlem
Kicker.s avatar
jaek vill at daysies ska vara i sverige.. jag åt dom i U.s.a. ock den var goda hamburgare brossam.

Nej men allvarligt. GPH väst om stockholm var ett riktigt schysst hak.
Citera
2005-12-19, 18:50
  #6
Medlem
Jag saknar Clock, deras No 1 sparkade stjärt.
Citera
2005-12-19, 19:15
  #7
Medlem
nachos avatar
I Stockholm saknar jag Peppar (på Torsgatan), Lilla Budapest (på Götgatan) och Zombie Bar (på Ringvägen). I Lund saknar jag Petri Pumpa och Kashmir.
Citera
2005-12-19, 19:49
  #8
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nacho
I Lund saknar jag Petri Pumpa

Ja vilken krog det var när Thomas Dreijing höll till där och förbluffade en med sina matkreationer på 90-talet.

Har dock inte ätit på Petri i Malmö dit flytten gick, men den i Lund gick inte av för hackor. Thomas som cef för spisandet och Mischa Billing som sommelier. God mat och dryck i världsklass!
Citera
2005-12-20, 10:06
  #9
Medlem
Snösparvs avatar
Bavaria på Götgatan(?)

Undanskymt, rökigt, sunkigt och underbart fet bearnaisauce som man tog till både pannkakor och rostbiff.
Citera
2005-12-20, 10:49
  #10
Moderator
Kyrpators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snösparv
Bavaria på Götgatan(?)

Undanskymt, rökigt, sunkigt och underbart fet bearnaisauce som man tog till både pannkakor och rostbiff.

Nämen vaff...? Har Bavvan skattat åt förgängelsen. Är då ingenting heligt längre?
Annars saknar jag Hos Dansken på Surbrunnsgatan, där man kunde spisa smörrebröd med fläskstek med svål och rödkål, frikadeller med rödbetor, leverpastej med bacon och champinjoner, rostbiff med remouläääde, friterad rödspätta med samma remouläääde, Gamle Ole med sky och rom...
För övrigt saknar jag hela den fina Hamletkedjan. Billiga kötträtter med feta såser och pommes frites i mängder i en separat svart plastskål. Samt dekorationer i form av fejkade riddarrustningar och medeltida vapen. Det var klass, det.
Citera
2005-12-20, 13:00
  #11
Medlem
ghostrider...........s avatar
Weisses Restaurang i Göteborg saknar jag som fan.
Deras Pyttipanna var så jävla god att polarn och jag åkte dit
flera gånger om året (vi bor 20 mil från GBG).
Efter deras Pyttipanna + snaps och starköl mådde man som en
prins och kunde sedan mätt och belåten botanisera vinylskivor i second hand butikerna.
Finns det nån mer som käkat deras Pyttipanna??
Citera
2005-12-20, 14:37
  #12
Medlem
mollydotts avatar
Halv trappa på den tiden man kunde äta gott och sedan hänga i den trevliga baren en stund.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback