Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-23, 11:46
  #1
Medlem
Jag söker efter en Wordpress Directory theme. Men alla verkar vara i breda multi nischer(bara hittat för offline företag). Någon som kan rekommendera en directory theme för Wordpress för en nisch och sub-nischer.

Ok. tacksam för svar.

Edit: Hittade denna nu http://dp1.wlthemes.com/?skin=dt_three

Kanske kan vara något?
__________________
Senast redigerad av Maxjohan1983 2016-12-23 kl. 12:34.
Citera
2016-12-23, 15:56
  #2
Medlem
Webb designen är ju egentligen katastrofal på den. Men det ska väl gå att skräddarsy den va?

Tror inte ens det är CSS. Den ser unken/billig ut som de flesta andra Wordpress teman.

Men går den att fräscha upp med CSS etc. ?

Jämför till exempel med detta tema: http://demo.tagdiv.com/newspaper/

Feelingen är ju helt annorlunda. Vad är det som skiljer?

Synd att det är en directory tema jag är ute efter och inte en nyhetssida.
__________________
Senast redigerad av Maxjohan1983 2016-12-23 kl. 16:07.
Citera
2017-01-14, 12:35
  #3
Medlem
winINCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxjohan1983
Tror inte ens det är CSS.
Ursäkta, men va?

Vet du vad CSS är? Ja, den sidan har definitivt CSS...

Citat:
Ursprungligen postat av Maxjohan1983
Men går den att fräscha upp med CSS etc. ?
Ja, med "CSS etc." så kan du ändra hela utseendet på sidan, det är ju liksom vad det är till för..

Citat:
Ursprungligen postat av Maxjohan1983
Feelingen är ju helt annorlunda. Vad är det som skiljer?
Skaparen av det första temat du länkade hade antagligen med i tankarna att de som skulle använda temat i framtiden skulle designa om det efter sina egna specifikationer, och temat i sig är bara en simpel startpunkt.

Det andra temat du länkade verkar vara mer väldesignat och mer tänkt som att det ska användas utan större modifikationer.

Citat:
Ursprungligen postat av Maxjohan1983
Jag söker efter en Wordpress Directory theme. Men alla verkar vara i breda multi nischer(bara hittat för offline företag). Någon som kan rekommendera en directory theme för Wordpress för en nisch och sub-nischer.
Har stirrat på denna paragraf i säkert 10 minuter nu, och jag fattar fortfarande inte vad du vill ha... Vet du verkligen vad ordet nisch betyder?

Om du har något som innefattar flera "nischer" så bör det väl vara samma sak som att ha en "nisch" och flera "sub-nischer"..?
Citera
2017-01-14, 13:44
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winINC

Har stirrat på denna paragraf i säkert 10 minuter nu, och jag fattar fortfarande inte vad du vill ha... Vet du verkligen vad ordet nisch betyder?
En nisch: hotell branschen. En annan nisch. Mjukvara. En sub-nisch. Bokföringsprogramsmjukvara.

Citat:
Ursprungligen postat av winINC
Om du har något som innefattar flera "nischer" så bör det väl vara samma sak som att ha en "nisch" och flera "sub-nischer"..?
Ja. Det borde gå att customize så det blir så. Så jag skulle kunna göra det.

Citat:
Ursprungligen postat av winINC
Skaparen av det första temat du länkade hade antagligen med i tankarna att de som skulle använda temat i framtiden skulle designa om det efter sina egna specifikationer, och temat i sig är bara en simpel startpunkt.

Det andra temat du länkade verkar vara mer väldesignat och mer tänkt som att det ska användas utan större modifikationer.
Får väl helt enkelt customize den första så det blir som jag vill ha den. Och sedan anställa nån till att göra den lika snygg som den andra.
__________________
Senast redigerad av Maxjohan1983 2017-01-14 kl. 13:57.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback