Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-23, 09:06
  #1
Medlem
I brist på att någon annan gör det så skapar jag 2016 års summerings-tråd. Tycker generellt sett att 2016 har varit bra, i STHLM sägs anmälningarna om skadegörelse bara öka & det verkar ha varit gott om rull. Fått uppfattning om att det har ökat i övriga landet också.
Svensk som jag är rinner vemodighet i mitt blod & det är intressant nu strax innan årsskiftet att reflektera lite över hur stilar & scenen överlag skiljer sig nu från säg 10 år sedan, på både gott och ont.
Kopierade förra årets lista & det är samma stuk som gäller där, lägg gärna till punkter om ni känner att något saknas & förklara gärna hur ni resonerar.

Här kommer min lista:
*
Vilken stad är du från: Linköping Östergötland

Vad har varit bra: Vågar påstå att det har varit hyfsad fart på scenen iår, fler aktiva & då båda rävar, nytillkomna & allt däremellan.

Vad har varit mindre bra: Mer spitade grejer än hela. (Även om det för en gångs skull har varit ett väldigt befogat beef)

Årets Film: Gillade Life Trip, genuin & skön feeling.

Årets spot: Kan inte minnas något specifikt spot som stack ut. Om man får nämna spots man sett på nätet så verkar det dock som att Stök i sthlm är duktig på att sätta både det ena & det andra galna spotet...

Årets panel: Samma som ovan egentligen, PDC gänget har dock lagt några väldigt feta. Även Lest sower/yabd har lagt flera tilltalande. SEX crew hade ett snuskigt skönt rull här också.

Årets rookie: Leila möjligen?

Årets beef: Utan tvekan VSM OCH FIH vs UKF YUM HLT. Mer kryssade tags än hela i stan & väldigt knapert med ospittade målningar längs linjen haha.

Årets bombare: WOS förmodligen, även feis har av naturliga skäl behövt ligga i. See & foser har kört på rejält också framåt hösten.
Dman har också synts mycket. Det jag sett rent nationellt* (eller ja i sthlm iaf) så är Psykos hålligång imponerande.

Årets skandal: Att feis fortfafande får vara kvar i UKF?

Årets crew: Ough, tuff fråga, PDC i Norrköping har hållit igång bra iår med. Gubbarna i VSM i Linköping. Sen tror jag att jag nämner SEX igen, stenhård brudallians haha.

Årets toy(s) WOS crew utan tvekan.

God jul & gott nytt på er din tagfan
Citera
2016-12-23, 18:05
  #2
Medlem
QCMAGs avatar
Vilken stad är du från: Berlin.

Vad har varit bra: Hehe... Att king BAMBOO kör stenhårt.

Vad har varit mindre bra: Ingen skymt av PEPS.

Årets Film: Valfritt sextape.

Årets spot: Hmmm många bra. En klassisk är 1UPS rooftop i Mehringdamm.

Årets panel: Wholecar av king BAMBOO.

Årets beef: BKC mot alla som de är skyldiga pengar. Har man tur, så får man folköl tillbaka.

Årets bombare: Jag själv såklart.

Årets toy(s): KM, shout out till er!
Citera
2016-12-24, 13:08
  #3
Medlem
Crazyshurdas avatar
Vilken stad är du från: Pajala.

Vad har varit bra: Körts otroligt mycket.

Vad har varit mindre bra: byapolisen har legat på stenhårt.

Årets film: Pajala ibab-stories.

Årets spot: snuthuset.

Årets panel: Min senaste var sjukligt snygg.

Årets beef: Det finns inga andra writers här så...

Årets bombare: Jag.

Årets toy: Jag.
Citera
2016-12-24, 14:45
  #4
Medlem
Vilken stad är du från: Linköping/Norrköping

Vad har varit bra: Scenen i Norrköping fick nytt liv och det levererades många feta panels från både 013 och 011. Lowr's brutala brännare i den lagliga tunneln i Linköping. Bra och bra men många nybörjare som legat i under året i Linköping, alltid kul med nytt blod på scenen.

Vad har varit mindre bra: VSM som gett sig själva rätten att gå över vem som helst men samtidigt tjurar ihop när de bli övermålade på en laglig vägg. Bortsett från det har VSM imponerat under 2016.

Årets Film: Lifetrip

Årets spot: Valfri central målning av FLA/PDC gänget. Den gula gamla lyftkranen vid hamnen, en ganska tråkig kromare av OCH men bra val av spot.

Årets panel: SEE, den som säger nått annat..

Årets rookie: WOS crew haha. Ett gäng toys gör entré på scenen i tron om att graffiti går ut på att köra över allt och alla, tror inte det var någon writer i Linköping som inte blev spittad av WOS i början. Annars Leila.

Årets beef: Många vs Feis och Sed

Årets bombare: Phar och Juck i Norrköping. I Linköping har ingen synts mer än någon annan vad jag märkt men Soff, D-Man, Lest, Sower, Ribb, Åder, Oska och Senil har hållit ett konstant flöde under året som gått. Foser och See platsar med in på listan med sina återkommande ryck som inte lämnar någon obemärkt. Saga får man inte heller glömma, handstil som en gud.

Årets skandal: Feis, feis och feis.

Årets crew: FLA, PDC

Årets toy: Feis, många år i gamet men stilen är för bedrövlig och fantasilös. Sed, även han många år i branchen men utvecklingen har stått still sen dag tre. WOS men det har ju sin naturliga förklaring.

Årets comeback: D-Man.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback