Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-22, 18:31
  #1
Medlem
ChiCoLas avatar
Efter lite rabalder så är mina nyårsplaner helt förändrade och jag har supit in nyåret med polare i alla år innan och det blir aldrig varken bra eller dåligt.
Därför tänkte jag i år dra ner till Kanarieöarna ensam, bara få några dagar helt ensam.

Jag har en mkt tight budget, och flyget var väldigt billigt. Däremot har jag haft väldigt svårt att hitta boende. Tänker inte åka dit själv o lägga ut pengar på fint boende när jag egentligen bara ska vila där. Har sökt på hostels, på massa olika sidor men får bara upp hotell för typ 150-200 kr per natt. Hostels med sovsalar är både trevliga och mycket billiga men jag hittar inga alls på momondo, hostels.com eller andra sidor. Någon som vet vart jag kan finna billiga hostel?

Helst gran canaria eller la gomera.

Gracias
Citera
2016-12-22, 19:03
  #2
Medlem
Andersdamaans avatar
Billigare än 150-200 spänn natten blir nog riktigt svårt att hitta. Möjligen så kanske du kan hitta något rum via Airbnb som är billigare, men när det gäller hostels osv så blir det svårare.

Ett alternativ som alltid finns är sovsäck och liggunderlag. Det är ju inte direkt kallt där nere, så om du snokar runt litet efter undangömda vrår så kan du komma riktigt billigt undan. Jag och en polare gjorde just detta när vi var i tonåren. Vi var på Teneriffa i två veckor och spenderade inte en spänn på boende.
Citera
2016-12-22, 21:27
  #3
Medlem
ChiCoLas avatar
Men jag hittar lixom inga Hostels... bara hotel. Sovsäck ? Allvar du är fan inne på något där. Men nu under december kan det ändå sjuka en del väl?
Citera
2017-01-02, 13:11
  #4
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Det finns flera vandrarhem. De kan dock vara fullbokade.
Citera
2017-01-02, 13:16
  #5
Medlem
kraftfoders avatar
Kanarieöarna har ju säsong året runt, så det kan vara lite knepigare. Men på Mallorca har jag bott på fyrstjärnigt hotell (turisthotell) för 100:-/natten på lågsäsong. Dealade med personalen på plats, hade jag kontaktat via Sverige/turistbyrå hade det inte blivit så billigt, inte i närheten ens.
Citera
2017-02-01, 18:25
  #6
Medlem
Stenad-af-Ograss avatar
Hur gick det med resan?
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2794414

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback