Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-22, 18:31
  #1
Medlem
Eminent.Javissts avatar
Hej!

Internet funkar alltid bra och använde det så sent som igår. Idag var det dock så att inga prylar i hemmet kunde komma ut på internet, även tvn strula, där digitalboxen är en del av "internetpaketet".
När jag felsöker på en av datorerna får jag upp meddelandet "Du kan vara tvungen att registrera dig hos det här nätverkets Internetleverantör för att få åtkomst till Intermet". Vad menas, vad ska göras?

Tacksam för alla svar
Citera
2016-12-22, 19:57
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Har du varit i kontakt med leverantörens kundsupport?
Citera
2016-12-22, 20:15
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eminent.Javisst
Hej!

Internet funkar alltid bra och använde det så sent som igår. Idag var det dock så att inga prylar i hemmet kunde komma ut på internet, även tvn strula, där digitalboxen är en del av "internetpaketet".
När jag felsöker på en av datorerna får jag upp meddelandet "Du kan vara tvungen att registrera dig hos det här nätverkets Internetleverantör för att få åtkomst till Intermet". Vad menas, vad ska göras?

Tacksam för alla svar

Har du Comhem ?
Citera
2016-12-22, 20:25
  #4
Medlem
Eminent.Javissts avatar
Har inte varit i kontakt med kundsupport, vet inte vad vi har för "kundnummer" etc och jag vet inte var alla papper är så väntar på att mamma ska komma hem.... Ringer dem imon"

Har Telia
Citera
2016-12-23, 16:44
  #5
Medlem
Eminent.Javissts avatar
Lyckades lösa problemet. Det var en elsladd som hade gått sönder till en av alla dosor.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback