Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-29, 19:26
  #13
Medlem
insaniacs avatar
RAPPORT nu på fredag siste Augusti.
Ska bli VÄLDIGT spännande om det kommer ut nåt om Rysslandsbetalningar. De gick ut med att nedskrivning för att frigöra kapital IGÅR 28/8 vilket kan betyda att de ska börja med produktion. Hoppas man kan göra en slant framöver, ser bra ut ...TIM€ WILL T€LL
Citera
2018-08-31, 06:54
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idiotfittan
Köpt 20,000 poster för 1.42.

Och vem fan bryr sig?!
20 inlägg, nybliven flashbackare, välkommen.
Håll dig till familjeliv istället.

Spännande med Rapport idag, hoppas det kommer fram något matnyttigt.
Citera
2018-09-13, 18:56
  #15
Medlem
insaniacs avatar
CSEC bubblar vidare..... Extremt spännande om det kommer komma något svar denna eller nästa vecka om betalningarna gick igenom. Kan nog bli en hacka på denna även om det inte bara hänger på Ryssland så har de mycket på gång framöver. Bara hoppas att pengarna räcker, välkomnar dock en NE lagom till jul så man kan köpa på sig lite fler. Good luck all.
Citera
2018-10-30, 21:05
  #16
Medlem
insaniacs avatar
Nytt dotter bolag med två kvalificerade människor.
Bådar gott hoppas man kan köpa in sig.
Eventuell notering 2019
Nu växlar vi upp
Citera
2019-06-12, 19:19
  #17
Medlem
insaniacs avatar
Hur kommer det gå för CSEC 2019?'
De travar fortfarande framåt och den otroligt sega affären med OSK(4+år) i Ryssland som spökar på grund av byråkrati från EU sätter käppar i hjulen med valutakursen.
Grovjobbet är gjort men som vanligt är Ryssland JÄVULEN med sin byråkrati.
Tror ändå att det är 50% chans att det kommer lossna för allt just nu hänger på att de inte var nöjda med valutakursen.
Sen om man blickar framåt har vi mycket att se fram emot.
GSY,AXA,OSK,Brasilien,Albin Pump mm
Och bonusen att nybildade dotterbolaget Spåra Group med (Stefan Hultberg mannen bakom Bankid men blev snuvad på idén såsom en hollywoodfilm: https://www.svd.se/tech-entreprenor-...pa-6-miljarder
och en Bo Claes-Göran Gräns som har ett gediget record och en sjärna för sig.
Mina förhoppningar är stora Läs på och bilda er egen uppfattning.
Peace out.
Citera
2019-08-05, 20:25
  #18
Medlem
insaniacs avatar
Nu börjar det handlas.
Hoppa på tåget innan det går
och läs på innan
Citera
2019-08-05, 22:55
  #19
Medlem
Undrar om det är Magnus Söderberg som är VD fortfarande. Han var ju nån slags likvidator som kom in för att göra nått med zombie bolaget som tagits över av ett investmentbolag (kommer ej ihåg namnet).

Han var nog den sämsta chefen jag haft. Tekniskt okunnig fd. personalchef från Carlsberg och en jävla skojjare som gjorde vad som helst för att dra in stålar. Han sålde det gamla systemet som brandlarm till större båtar fast det var ett i princip opålitligt system.

Bolaget var väldigt trasigt på den tiden. IT systemen bestod av några windowsburkar med virus och en trött linuxserver i göteborg. De flesta av poddarna fungerade inte och kom i retur. Det fans ingen backup. Man bröt förmodligen också mot arbetsmiljöregler genom att man limmade med acetonbaserat klister på ett kontor utan ventilation.

Man bröt mot kreditkortsregler.

Det fanns en utvecklare, konsult, nån finne som gjorde ströjobb på att fixa c mjukvara till korten.

Vet inte hur det är nu, men om Magnus är kvar så tror jag inte bolaget är mycket att räkna med idag heller.
Citera
2019-08-05, 23:02
  #20
Medlem
Konkurrenter är bla Garmin som är på en helt annan nivå än CSEC.

Man höll på med Ryssland redan på min tid. Sedan hade man stora utmaningar med nedsläckningen av 2G nätet.

Man får väl hoppas att de åtminstone uppgraderat till 3G kort nu.
Citera
2019-08-06, 18:35
  #21
Medlem
insaniacs avatar
Haha du måste jobbat där och fått kicken? Så bitter som du verkar.
Nu NE och de siktat stort upp i mot 54miljoner vill de ha in och det betyder att nåt riktig stort är på G.
Men den som lever får se och läs på själva.
Citera
2019-08-18, 14:22
  #22
Medlem
insaniacs avatar
Imorgon är det rapportdags i C security
Ska bli väldigt spännande om OSK dealen är i hamn till slut...
Kan gå hur som helst men är den igenom så kan man räkna med flera 100% upp inom kort.
Lycka till
Citera
2019-09-01, 16:50
  #23
Medlem
Jag hittade nyligen bolaget via att jag var ute efter en produkt i GPS-tracker segmentet. Spåra (vilket sjukt dåligt namn ur SEO-perspektiv) ser riktigt läcker ut och kan med lite mer marknadsföring, och förutsatt att det faktiskt är bra, bli en riktig hit. Är den lika bra i verkligheten, vilket jag får veta när jag testat den v.38, så kommer jag köpa på mig en mindre post. Många av konkurrentprodukterna jag tittade på har antingen krångliga tekniska lösningar, tveksam räckvidd/täckning, single use case och krångliga avgifter. Här är alla avgifter inbakade i köpet och täckningen/räckvidden borde vara bra. Att dessutom kunna ha olika use case (barn, cykel, husdjur, bil, båt) är väldigt coolt.
Citera
2019-09-01, 22:57
  #24
Medlem
OnkelTorgnys avatar
Aktien tappat ca 85 % från start.. värdet på bolaget 12 mille och omsättning på 0.5 mille, från 0.3 förra året ...Hur många NE har de gått igenom hittills då antalet aktier nu är 45 miljoner ? Hur många började de med ? Kan detta vara en vändning? Svårt att tro det då idén är så enkel men ändå svår att göra pengar på. Ni som följt det längre ; vad är det för fel de gjort?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback