Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-22, 12:56
  #1
Medlem
Hej,
Det är som så att igår fick jag ett felmeddelande som ploppade upp snabbt när jag startade om datorn, va endast en felruta och så försvann den enormt snabbt som att jag starta om datorn.

Det jag hade gjort precis innan var att jag hade installerat om mina drivrutiner till Bluetooth.
Jag har självklart installerat om mina bluetooth drivrutiner igen nu efter meddelandet.

Felmeddelandet har inte kommit upp igen sen efter det, men problemet med meddelandet är att jag har inte en susning om det är pga. bluetooth drivrutinerna eller inte som att det inte står men jag antar det.

Här är en bild på meddelandet:
https://www.pixeltopic.com/image/icozwtvfqdrmi/

Om man kollar på detta vanliga meddelande som dök upp ca 1min efter felmeddelandet så innehåller den en gemensam nämnare som felmeddelandet och det är "1053".

https://www.pixeltopic.com/image/vlrpkedzvuuedse/


Så vad tror ni? Är det bluetooth drivarna som spökar? Borde jag installera om datorn igen för säkerhetsskull? Eller ska jag vänta och se om det blir något fel igen?

Jag har kört windows memtest hela natten "extended" och det dök inte upp något fel.
Citera
2016-12-22, 15:20
  #2
Medlem
IrregularCats avatar
Antar att det är en laptop?

Dem kan ju bli lite knas med åren, efter damm och vibrationer.

Testa att stäng av bluetoothenheten i enhetshanteraren och kolla sen om den fortsätter krascha. Så vet du om det är isolerat till den enheten eller nått annat som spökar.

Jag gillar programmet whocrashed, det ger lite mer utförlig information om vad det är som hänt vid krasch.
Citera
2016-12-22, 16:07
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IrregularCat
Antar att det är en laptop?

Dem kan ju bli lite knas med åren, efter damm och vibrationer.

Testa att stäng av bluetoothenheten i enhetshanteraren och kolla sen om den fortsätter krascha. Så vet du om det är isolerat till den enheten eller nått annat som spökar.

Jag gillar programmet whocrashed, det ger lite mer utförlig information om vad det är som hänt vid krasch.

Datorn är spritt ny.

Den har inte kraschat mer, förmodligen var det väll pga jag uppdaterade bluetooth drivrutinerna så blev de något fel.
Tänkte som att kraschen blev direkt efter det.
Citera
2016-12-22, 18:16
  #4
Medlem
x12s avatar
Det där första felmeddelandet verkar bero på windows 10 och har nog inget med hårdvara att göra, bara win10 som är buggigt/instabilt. MS fixar väl kanske till det så småningom, nåt halvår eller 3, om dom orkar.
1053 betyder att du har svenska versionen, därav är den koden alltid samma.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback