Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2016-12-26, 23:06
  #109
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Det var just det som du nu hävdade är en myt. Det är det alltså inte.

Ganske klar varning för halmgubbe när man måste påstå vad någon position är i motsats till vad dom sagt.



Du tycker säkert oärligheten rättfärdigas av målen, men du borde fråga dig själv varför din agenda kräver ständigt bluffande. Varför funkar inte sanningen för dig?
Citera
2016-12-26, 23:54
  #110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orden
Ganske klar varning för halmgubbe när man måste påstå vad någon position är i motsats till vad dom sagt.



Du tycker säkert oärligheten rättfärdigas av målen, men du borde fråga dig själv varför din agenda kräver ständigt bluffande. Varför funkar inte sanningen för dig?

Misstag av mig. Jag trodde att du var läskunnig.
Citera
2016-12-27, 02:04
  #111
Medlem
Ska berätta något hemligt som ja fick reda på för två år sedan.

Får inte under några som helst omständigheter komma ut men en högt uppsatt person inom M som är en väldigt god man pratade helt öppet om hur deras syn egentligen var på SDs invandringspolitik.

Han nämnde att SD har haft rätt i så många frågor angående det ämnet men att om M skulle gå ut och säga det så skulle dom ha förlorat massvis med väljare till SD.

Han förklarade att invandringen hade spårat ut totalt och dom inte kunde ändra på deras ideologi pågrund av att SD växte fram. Deras plan var och är att successivt bli hårdare med att ta emot flyktingar.

Det här har jag vetat om länge så är ett sant nöje att se dom gå efter den mallen fortfarande.

Är just pågrund av detta som jag hatar M. Dom bryr sig inte om folket i första tag utan om deras maktposition! Ett bra parti som värnar om riket gör inte såna här fula spel!

Så jag kan säga med säkerhet att fredrik är en mytoman som bara tänker på sitt rykte. Enligt mig så har moderaterna svikit vårat land pågrund av deras begäran efter makt. Men vi måste ändå se det som en seger när dom erkänner sina misstag för vi alla vill ha tillbaka sverige igen!

Detta var för två år sedan som sagt och då sa han att just nu är inget samarbete aktuellt men kanske inom framtiden då SD har blivit accepterat.

Jag tror och hoppas att i nästa val så kommer det bildas nya allianser där SD och M blir en ny allians. Vilket skulle vara det bästa för sverige.

Tror det kommer bli väldigt mycket krig inom moderaterna om dom fortsätter att svika folket och det har dom absolut inte råd med i fyra år till.
Citera
2016-12-27, 02:35
  #112
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaliber007
Ska berätta något hemligt som ja fick reda på för två år sedan.

Får inte under några som helst omständigheter komma ut men en högt uppsatt person inom M som är en väldigt god man pratade helt öppet om hur deras syn egentligen var på SDs invandringspolitik.

Han nämnde att SD har haft rätt i så många frågor angående det ämnet men att om M skulle gå ut och säga det så skulle dom ha förlorat massvis med väljare till SD.

Han förklarade att invandringen hade spårat ut totalt och dom inte kunde ändra på deras ideologi pågrund av att SD växte fram. Deras plan var och är att successivt bli hårdare med att ta emot flyktingar.

Det här har jag vetat om länge så är ett sant nöje att se dom gå efter den mallen fortfarande.

Är just pågrund av detta som jag hatar M. Dom bryr sig inte om folket i första tag utan om deras maktposition! Ett bra parti som värnar om riket gör inte såna här fula spel!

Så jag kan säga med säkerhet att fredrik är en mytoman som bara tänker på sitt rykte. Enligt mig så har moderaterna svikit vårat land pågrund av deras begäran efter makt. Men vi måste ändå se det som en seger när dom erkänner sina misstag för vi alla vill ha tillbaka sverige igen!

Detta var för två år sedan som sagt och då sa han att just nu är inget samarbete aktuellt men kanske inom framtiden då SD har blivit accepterat.

Jag tror och hoppas att i nästa val så kommer det bildas nya allianser där SD och M blir en ny allians. Vilket skulle vara det bästa för sverige.

Tror det kommer bli väldigt mycket krig inom moderaterna om dom fortsätter att svika folket och det har dom absolut inte råd med i fyra år till.




Jag kan nog bekräfta det du säger, många moderater ute i landet var kritiska mot Reinfeldts politik men de blev tystade av partiledningen i Stockholm under hans ledning.
Vad jag har förstått det pågår förhandlingar mellan SD och M i många distrikt bakom partiledningens rygg. Troligen kommer AKB att åka på en backlash ganska snart och kickas från sin post ifall vissa distrikt får igenom sin vilja.
Citera
2016-12-27, 08:43
  #113
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Hur naiv får man vara ?
Svenskt näringsliv tillsammans med moderaterna har alltid varit ute efter den billiga arbetskraften.

Det började så fint med avregleringen av taxi och fortsatte med subventionerad städning och renoveringar. För att företagare skulle tjäna ännu mer så togs billig utländsk arbetskraft in.
Nu började centern allt mer att tjattra om att starkt minska arbetsgivaravgifter.
Färre skulle vara sjuka men fler blev utbrända bl.a. i sjukvården.övriga var visst lata ?
Fler och fler företagare blev förbannade på regelverket för arbetslösa där arbetslösa tvingades att söka arbeten som den sökande inte ens hade behörighet eller kunnande i.

En annan fin idé hos alliansen var fas 3.
En form av praktik där företagare fick ca 8000/mån för att få hjälp med sk enklare jobb.
Bl.a. städhjälp,vaktmästare,kassabiträden,lagerarbetare mm Utåt kallades det praktik.
Men var i själva verket ett lättare jobb för ingen lön alls.

Det du inte såg 2006,, borde rimligen märkts 2010.
För bl.a. Tiggeriet fanns ju även 2010.
Men det är först nu som vi där ser en minskning.

S har under sin ca två år i regering gjort betydligt mer mot invandringen än vad alliansen ens kunde stava till under sina hela åttta år i regering.

Jaha en till med förkortat minne.
Du vill inte minnas alla irakier som Persson tog hit? fanns fler i Södertälje än vad hela usa tog emot
Vitpixling av bilder infördes som standard
Avreglering av elmarknaden, vilket bara blev en misär
Friår vilket bara gynnade de som "jobbade" i offentlig sektor.
Vab fusket 485 miljoner på några månader.
Vid en strejk i Finland så förlängdes strejken in i Sverige, Persson gjorde NADA
Ja listan kan göras lång, väldigt lång
Samtidigt så presenterades en Uppdrag gransknings film från valstugorna 2002 där moderater var starkt kritiskt till Persson´s invandring
Vilket gjorde valet 2006 lätt som en plätt. Inte ett ljud om att reinfäll skulle bli värre än Persson
Citera
2016-12-29, 12:48
  #114
Medlem
RangRovers avatar
Har tidigare tydligt redovisat hur M försöker bli ett SD-light då väljarbasen inte stödjer M politik. AKB och hennes team av mediarådgivare är politiska lättviktare som utöver SD inte heller hittar vägar att debattera med Statsminister Löfven. Räcker inte till, kort i rocken, lättviktare. De så kallade Alliansen är ett minne blott, MP styrs av S vilket gör att landet ligger i stabil hamn ett antal val framöver.
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback