• 9
  • 10
2016-12-26, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Det var just det som du nu hvdade r en myt. Det r det allts inte.

Ganske klar varning fr halmgubbe nr man mste pst vad ngon position r i motsats till vad dom sagt.

Du tycker skert orligheten rttfrdigas av mlen, men du borde frga dig sjlv varfr din agenda krver stndigt bluffande. Varfr funkar inte sanningen fr dig?
Citera
2016-12-26, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orden
Ganske klar varning fr halmgubbe nr man mste pst vad ngon position r i motsats till vad dom sagt.

Du tycker skert orligheten rttfrdigas av mlen, men du borde frga dig sjlv varfr din agenda krver stndigt bluffande. Varfr funkar inte sanningen fr dig?

Misstag av mig. Jag trodde att du var lskunnig.
Citera
2016-12-27, 02:04
Medlem
Ska bertta ngot hemligt som ja fick reda p fr tv r sedan.

Fr inte under ngra som helst omstndigheter komma ut men en hgt uppsatt person inom M som r en vldigt god man pratade helt ppet om hur deras syn egentligen var p SDs invandringspolitik.

Han nmnde att SD har haft rtt i s mnga frgor angende det mnet men att om M skulle g ut och sga det s skulle dom ha frlorat massvis med vljare till SD.

Han frklarade att invandringen hade sprat ut totalt och dom inte kunde ndra p deras ideologi pgrund av att SD vxte fram. Deras plan var och r att successivt bli hrdare med att ta emot flyktingar.

Det hr har jag vetat om lnge s r ett sant nje att se dom g efter den mallen fortfarande.

r just pgrund av detta som jag hatar M. Dom bryr sig inte om folket i frsta tag utan om deras maktposition! Ett bra parti som vrnar om riket gr inte sna hr fula spel!

S jag kan sga med skerhet att fredrik r en mytoman som bara tnker p sitt rykte. Enligt mig s har moderaterna svikit vrat land pgrund av deras begran efter makt. Men vi mste nd se det som en seger nr dom erknner sina misstag fr vi alla vill ha tillbaka sverige igen!

Detta var fr tv r sedan som sagt och d sa han att just nu r inget samarbete aktuellt men kanske inom framtiden d SD har blivit accepterat.

Jag tror och hoppas att i nsta val s kommer det bildas nya allianser dr SD och M blir en ny allians. Vilket skulle vara det bsta fr sverige.

Tror det kommer bli vldigt mycket krig inom moderaterna om dom fortstter att svika folket och det har dom absolut inte rd med i fyra r till.
Citera
2016-12-27, 02:35
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaliber007
Ska bertta ngot hemligt som ja fick reda p fr tv r sedan.

Fr inte under ngra som helst omstndigheter komma ut men en hgt uppsatt person inom M som r en vldigt god man pratade helt ppet om hur deras syn egentligen var p SDs invandringspolitik.

Han nmnde att SD har haft rtt i s mnga frgor angende det mnet men att om M skulle g ut och sga det s skulle dom ha frlorat massvis med vljare till SD.

Han frklarade att invandringen hade sprat ut totalt och dom inte kunde ndra p deras ideologi pgrund av att SD vxte fram. Deras plan var och r att successivt bli hrdare med att ta emot flyktingar.

Det hr har jag vetat om lnge s r ett sant nje att se dom g efter den mallen fortfarande.

r just pgrund av detta som jag hatar M. Dom bryr sig inte om folket i frsta tag utan om deras maktposition! Ett bra parti som vrnar om riket gr inte sna hr fula spel!

S jag kan sga med skerhet att fredrik r en mytoman som bara tnker p sitt rykte. Enligt mig s har moderaterna svikit vrat land pgrund av deras begran efter makt. Men vi mste nd se det som en seger nr dom erknner sina misstag fr vi alla vill ha tillbaka sverige igen!

Detta var fr tv r sedan som sagt och d sa han att just nu r inget samarbete aktuellt men kanske inom framtiden d SD har blivit accepterat.

Jag tror och hoppas att i nsta val s kommer det bildas nya allianser dr SD och M blir en ny allians. Vilket skulle vara det bsta fr sverige.

Tror det kommer bli vldigt mycket krig inom moderaterna om dom fortstter att svika folket och det har dom absolut inte rd med i fyra r till.

Jag kan nog bekrfta det du sger, mnga moderater ute i landet var kritiska mot Reinfeldts politik men de blev tystade av partiledningen i Stockholm under hans ledning.
Vad jag har frsttt det pgr frhandlingar mellan SD och M i mnga distrikt bakom partiledningens rygg. Troligen kommer AKB att ka p en backlash ganska snart och kickas frn sin post ifall vissa distrikt fr igenom sin vilja.
Citera
2016-12-27, 08:43
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Hur naiv fr man vara ?
Svenskt nringsliv tillsammans med moderaterna har alltid varit ute efter den billiga arbetskraften.

Det brjade s fint med avregleringen av taxi och fortsatte med subventionerad stdning och renoveringar. Fr att fretagare skulle tjna nnu mer s togs billig utlndsk arbetskraft in.
Nu brjade centern allt mer att tjattra om att starkt minska arbetsgivaravgifter.
Frre skulle vara sjuka men fler blev utbrnda bl.a. i sjukvrden.vriga var visst lata ?
Fler och fler fretagare blev frbannade p regelverket fr arbetslsa dr arbetslsa tvingades att ska arbeten som den skande inte ens hade behrighet eller kunnande i.

En annan fin id hos alliansen var fas 3.
En form av praktik dr fretagare fick ca 8000/mn fr att f hjlp med sk enklare jobb.
Bl.a. stdhjlp,vaktmstare,kassabitrden,lagerarbetare mm Utt kallades det praktik.
Men var i sjlva verket ett lttare jobb fr ingen ln alls.

Det du inte sg 2006,, borde rimligen mrkts 2010.
Fr bl.a. Tiggeriet fanns ju ven 2010.
Men det r frst nu som vi dr ser en minskning.

S har under sin ca tv r i regering gjort betydligt mer mot invandringen n vad alliansen ens kunde stava till under sina hela ttta r i regering.

Jaha en till med frkortat minne.
Du vill inte minnas alla irakier som Persson tog hit? fanns fler i Sdertlje n vad hela usa tog emot
Vitpixling av bilder infrdes som standard
Avreglering av elmarknaden, vilket bara blev en misr
Frir vilket bara gynnade de som "jobbade" i offentlig sektor.
Vab fusket 485 miljoner p ngra mnader.
Vid en strejk i Finland s frlngdes strejken in i Sverige, Persson gjorde NADA
Ja listan kan gras lng, vldigt lng
Samtidigt s presenterades en Uppdrag gransknings film frn valstugorna 2002 dr moderater var starkt kritiskt till Perssons invandring
Vilket gjorde valet 2006 ltt som en pltt. Inte ett ljud om att reinfll skulle bli vrre n Persson
Citera
2016-12-29, 12:48
Medlem
RangRovers avatar
Har tidigare tydligt redovisat hur M frsker bli ett SD-light d vljarbasen inte stdjer M politik. AKB och hennes team av mediardgivare r politiska lttviktare som utver SD inte heller hittar vgar att debattera med Statsminister Lfven. Rcker inte till, kort i rocken, lttviktare. De s kallade Alliansen r ett minne blott, MP styrs av S vilket gr att landet ligger i stabil hamn ett antal val framver.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in