Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-22, 11:08
  #1
Medlem
ThatDaveBlokes avatar
Jag använder WinRAR och 7zip för det jag behöver, men jag har problemet då varken av dom två programmen kan läsa av Kinesiska och Japanska tecken, är det PGA bristande programvara eller vad kan det bero på?
När jag packar upp filer men kanji/hiragana så blir dom oftast bara en bunt oläsbara tecken

Om någon har någon idé om hur detta kan lösas eller om ni själva vet något angående detta så skulle jag vilja höra det
Citera
2016-12-22, 11:49
  #2
Medlem
Soluss avatar
Vad får du för felmeddelande? Kan du öppna filen direkt "ur" arkivet utan att extrahera den till någon plats? Isf kan du öppna filen och sedan kopiera den från WinRAR's temp-mapp. Detta fungerar dock ej med sk "split archives", dvs uppdelade såsom "abc.rar", "abc.r00", "abc.r01", osv.
Citera
2016-12-22, 12:38
  #3
Medlem
Servals avatar
Jag har ingen lösning på ditt problem, men jag brukar använda The Unarchiver, kan vara värt att testa.
Citera
2016-12-22, 17:02
  #4
Medlem
ThatDaveBlokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solus
Vad får du för felmeddelande? Kan du öppna filen direkt "ur" arkivet utan att extrahera den till någon plats? Isf kan du öppna filen och sedan kopiera den från WinRAR's temp-mapp. Detta fungerar dock ej med sk "split archives", dvs uppdelade såsom "abc.rar", "abc.r00", "abc.r01", osv.

Det är inget felmeddelande alls, varav filerna extraheras direkt till den plats jag väljer som vanligt, bara att när filerna extraheras så läser den inte av dom rätta tecknen och ger något som kan jämföras med "zalgo text"
Citera
2016-12-22, 20:29
  #5
Medlem
Littons avatar
Testa BetterZip. Bästa uppackaren för OS X om du frågar mig.
https://macitbetter.com/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback