Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-12-22, 04:44
  #13
Medlem
Trashtextats avatar
Jag har lidit av grav ångest ute och fick bort det med träning/exponering och stesolid. Lergigan funkade någon gång vid behov i slutet. På mig bröt det ut i tonåren och blev som extremast för tio år sedan. Det senaste året har jag bara haft ångest ute vid sammanlagt någon vecka från att ha haft det varje dag/vecka/månad året runt.

Träna exponering och bryt rutiner!
Citera
2016-12-22, 04:47
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbow319
Hej alla,

haft de flesta mediciner... Allt från SSRI, SNRI, benzodiazepiner, antihistaminer och neuroleptika. Mot olika åkommor. Idag lider jag av ångest, men inte hemma, enbart ute bland folk. Dvs Social fobi.

Jag funderar... på vad som kan passa mig. Haft Lyrica ett tag nu, upp till maxdos men inget märkvärdigt. Fick nyligen Buspiron men läser att den är så svag att det knappast finns någon lindring där...

Det som hjälper Mig är 20 mg Stesolid vid det tillfälle jag ska ut. Då kan jag koppla av och känna mig lugn och utföra mina ärenden på stan utan större stress. Men det håller inte i längden... eller?

Så vad föreslår ni mig? Venlafaxin, Cymbalta, Voxra, Zyprexa, Paroxetin, vad?

PS: Har inte provat Iktorivil eller Temesta. Det kanske kan vara något.... Gud hjälp mig är så vilse.

Prova att knulla. Då kommer man väldigt nära en annan människa rent fysiskt. Då kan det bli en sån mental overload att ångesten släpper. Man liksom maxar det man är rädd för tills bubblan spricker.
Citera
2016-12-22, 08:13
  #15
Medlem
Fiskfjolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Prova att knulla. Då kommer man väldigt nära en annan människa rent fysiskt. Då kan det bli en sån mental overload att ångesten släpper. Man liksom maxar det man är rädd för tills bubblan spricker.


Du tror inte det är lite svårt att hålla staken vid liv om man får ångest?
Citera
2016-12-22, 11:24
  #16
Medlem
rainbow319s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Har du funderat på en plastikoperation?

Är du dum i huvudet på något sätt eller...? Men den frågan besvarades iofs genom din egna idioti!
Citera
2016-12-22, 12:27
  #17
Medlem
rainbow319s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Prova att knulla. Då kommer man väldigt nära en annan människa rent fysiskt. Då kan det bli en sån mental overload att ångesten släpper. Man liksom maxar det man är rädd för tills bubblan spricker.

Du är ju så himla oseriös att jag fattar inte ens vad fan du gör i den här tråden.
Citera
2016-12-22, 17:35
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbow319
Är du dum i huvudet på något sätt eller...? Men den frågan besvarades iofs genom din egna idioti!
braaa... du kan ju
Citera
2016-12-22, 18:50
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbow319
Du är ju så himla oseriös att jag fattar inte ens vad fan du gör i den här tråden.
Som man ropar får man svar.
Citera
2016-12-23, 15:23
  #20
Medlem
rainbow319s avatar
Någon som provat Fluoxetin? Ett av alla SSRI jag inte provat... Någon som vet om det fungerar mot agorafobi särskilt bra?
Citera
2017-01-10, 07:42
  #21
Medlem
Skulle tro att "Konservburk" antingen borde sluta med något, alternativt börja med något.

Till trådskaparen säger jag att jag på det starkaste rekomenderar terapi. Mycket terapi i lämpliga former i sammarbete med psykeratrin (Öppenvården). Jag tror att ditt stora problem är att du lider av ett fruktansvärt dåligt självförtroende, troligtvis sedan många år tillbaka, samt social fobi och med det panikångest som följd. Om du inte redan har kontakt med psykeratrin råder jag dej verkligen att snarast ta kontakt med dom (kan vara lång väntetid), berätta om dina problem och beskriva dom lika bra som du beskriver dom här. Beträffande mediciner så är starka lugnande "bensodiazepiner" som Stesolid väldigt effektivt som hjälp i de jobbigaste situationerna, men detta kan man bara ta någon gång ibland eller under korta perioder om man inte vill utveckla ett beroende som många säger kan vara likvärdigt med heroin, och har man en burk hemma så skulle jag tro att det är just vid den här typen av ångestproblem det är som mest frestande att ta en allt oftare, och efter ett tag kommer läkaren troligtvis dra in receptet och då står du där med både abstinens och dina ursprungliga problem du medicinerat mot. Därimot är de väldigt bra att ha vid ytterst få tillfällen då man absolut MÅSTE uträtta ett viktigt ärende, möte e.t.c som man inte klarar annars.

Sedan finns det precis som tidigare skribenter skriver, andra mediciner som funkar till viss del, men dessa funkar nästan bara tillsammans med terapi.
Jag tror heller inte du har någon obotlig "störning" eller liknande. Du har noll självförtroende som psykeratrin kan hjälpa dej att bygga upp.
Sluterligen så vet jag inte hur du har det med umgänge, vänner eller om du har någon partner. Finns många andra med samma problem och om du lever helt isolerat utan umgänge så bör du försöka skaffa i alla fall nått litet, litet umgänge att träffa lite imellanåt. Bättre en eller två nära än femtio ytligt bekanta. Är du hundmänniska och har tid och ork kan det vara en bra ide att skaffa hund. Då kommer du ut ständigt och kommer troligtvis att småprata en del med andra hundägare varpå du vänjer dej sakta med det sociala. Och än en gång:Terapi!

Lycka till!
Citera
2017-12-08, 15:41
  #22
Medlem
Peyzs avatar
Testa 1mg xanor istället
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback