Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-05, 18:54
  #169
Medlem
Thompson blev inte rånad egentligen. bedömningskriteriarna är ju lite skeva i grunden,

impad av båda killarna, att woodley visade att han fixat de problem han haft med gastanken tidigare och avslutar så starkt gav honom fajten
Citera
2017-03-05, 19:17
  #170
Medlem
Finurligt upplagd gala måste jag säga.

Att flytta upp Lando-Teymur som andramatch var ett vågat drag med tanke på att ingen utom hardcorefansen vet vem någon av dom är.
Men som väntat blev det en standup-show som var en fröjd för ögat.

Också smart att lägga in Ovreem-Hunt FÖRST.
På förhand såg det helt sjukt ut att den var så tidigt, men det är ju ett bra sätt att få tittare att se hela main event, istället för att bara kolla matcherna på slutet.
Citera
2017-03-05, 20:03
  #171
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joliet-Jake
TRor ni vi får se daniel teymur på ufc stockholm kanske? david hypade upp han på presskonferensen.
Kanske. Han är ju 6-0. Samma kickboxning/mauy thai-bakgrund som brorsan. Men, även 3 avslut via submission. Detta ihop med att David börjar bli populär. Kan nog funka.
Citat:
Ursprungligen postat av WladCorn
Thompson blev inte rånad egentligen. bedömningskriteriarna är ju lite skeva i grunden
Nej, för jämt för att vara något rån. Alldeles för händelselöst fram tills den sista halvminuten också.

-----------------

Cruz gjorde det bra som expert-kommentator också. Som väntat.
Citera
2017-03-05, 20:17
  #172
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Kanske. Han är ju 6-0. Samma kickboxning/mauy thai-bakgrund som brorsan. Men, även 3 avslut via submission. Detta ihop med att David börjar bli populär. Kan nog funka.

Nej, för jämt för att vara något rån. Alldeles för händelselöst fram tills den sista halvminuten också.

-----------------

Cruz gjorde det bra som expert-kommentator också. Som väntat.

jag ser det inte som händelselöst heller

det är två grymt skickliga och atletiska killar vi snackar om

börjar faktiskt fundera på om GSP skulle ha nåt att hämta mot de två...

bra att han börjar med gammelgubben Bisping :P
Citera
2017-03-05, 20:28
  #173
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WladCorn
jag ser det inte som händelselöst heller

det är två grymt skickliga och atletiska killar vi snackar om

börjar faktiskt fundera på om GSP skulle ha nåt att hämta mot de två...

bra att han börjar med gammelgubben Bisping :P
Händelselöst ur ett poängkortsperspektiv. Rond för rond ger jag det klart till Wonderboy. Men de första tre ronderna hände inte mycket i det avseendet att Woodley var inaktiv, och Wonderboy tackade och tog emot genom att kontrollera utifrån. Han behövde inte anstränga sig särskilt för att vinna dessa ronder.

Det man kan ge Woodley är att över tiden ut i två matcher är han den enda som, dessutom i båda matcherna, varit nära att avsluta.

Jag tycker Wonderboy borde fått domslutet. Men ärligt talat hade det eller ännu ett oavgjort resultat bara bäddat för en tredje match förr eller senare. Och det hade jag inte velat se.
Citera
2017-03-05, 22:42
  #174
Medlem
lugna ner digs avatar
Det var mycket som inte gick som jag ville. Teymur räddade galan.
Citera
2017-03-06, 08:19
  #175
Medlem
Mx_1337s avatar
Förövrigt finns det mycket amerikanska fans, som precis fått upp ögonen för Lando Vannata inför denna som det verkar, som inte kan förstå vad fan som hände i lördags och som ger uttryck för detta i diverse kommentarsfält..

För inte fan förlorade han iallafall. Han blev rånad. Teymur sprang från honom hela matchen. Teymur inte bara förlorade, han var också en skam av någon valfri anledning. Lando "clownade" Teymur och gjorde vad han ville med honom. Lando såg ut som en man och Teymur som en pojke (hur mannen ifråga kunde förlora mot denne pojke framgår inte ). Lando's insats var galans höjdpunkt. Lando är näste McGregor. Osv.

Allt som tänkas kan som inte resultatet, eller videosekvenserna, visar på var alltså det som egentligen hände. De borde ge Teymur en del cred för att ens ha överlevt detta kan man isåfall tycka!

Total underhållning, åtminstone. Teymurs aktier, och intresset för honom, stiger. Både genom nya fans och genom att en hord av butthurt kränkta jänkare som precis hade hittat en ny golden boy i Lando har börjat hata honom.
Gillar att jag kollade runt lite på youtube och liknande, denna iakttagelse var guld värd för hälsan

"Take care of your underwear"
"Viva Las Vegas, ho-ho-ho!"
Citera
2017-03-06, 10:31
  #176
Medlem
WOODLEY är allt bra tråkig. Detta var ingen höjdare.
Som någon annan skrev tycker jag också det var kul att de satte Overeem först på galan.
Citera
2017-03-06, 10:37
  #177
Medlem
sebastian_s avatar
För mig var Overeem behållningen på galan. Alltid kul när någon vinner på knä, och han såg bra ut. HW är den enda divisionen som har levererat i år, vilket är konstigt med tanke på usada. Den här matchen, Black beasts match och ngannous flygande knock av arlovski.
Citera
2017-03-09, 20:06
  #178
Medlem
rymdsols avatar
Äsh vilket jävla gnäll!😄

Huvudmatchen var ju hur underhållande som helst, full av action men i en annorlunda variant då. Jag satt på nålar hela matchen igenom.

Håller tummarna för ett tredje möte fast om ett år eller så. Wonderboy själv verkade inte ens sugen på en retur just nu. Han är fullt medveten om skadan han tagit under dessa två möten och den potentiella skada i framtida möte.

Hur som helst så är dessa två herrar en härlig matchning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback