Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-20, 15:52
  #37
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Under hans tid som de facto sportchef får Hammar ses som hans enda riktigt bra värvning.
Hur har Hammar varit? Stabil eller en riktigt bra värvning?
Citera
2017-01-20, 17:06
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Hur har Hammar varit? Stabil eller en riktigt bra värvning?

Stabil skulle jag väl säga. God Superettan-klass. Fanns tydligen intresse från Örebro men verkar inte bli något med det.
Citera
2017-01-21, 11:01
  #39
Medlem
Det börjar kännas bra nu. Lindström var jävligt överskattad i min mening, mycket hjärta men lite hjärna och stagnerade efter 2012 med mängder av idiotiska avstängningar och bolltapp som det jag kommer minnas av hans insats på plan.
Citera
2017-02-02, 21:36
  #40
Medlem
8-0 mot Assyriska BK och det kunde ju inte blivit så mycket bättre start på försäsongsmatcherna. Svagt motstånd förstås, men trots allt ett Division 1-lag. Elmander visade sin klass med 1 mål och 3 assist i första halvlek. Tvåmålsskytten Emil Skogh en postiv överraskning.
__________________
Senast redigerad av Rastapopulos 2017-02-02 kl. 21:44.
Citera
2017-02-02, 21:58
  #41
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
8-0 mot Assyriska BK och det kunde ju inte blivit så mycket bättre start på försäsongsmatcherna. Svagt motstånd förstås, men trots allt ett Division 1-lag. Elmander visade sin klass med 1 mål och 3 assist i första halvlek. Tvåmålsskytten Emil Skogh en postiv överraskning.

Det ryktas om lav i matchen. Fick infon vid 1-0... Äckliga jävla invandrarlag.
Citera
2017-02-02, 22:09
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Det ryktas om lav i matchen. Fick infon vid 1-0... Äckliga jävla invandrarlag.

Tråkigt om det stämmer, men verkar inte helt osannolikt. Öis bytte ut nästan hela laget i paus mot mestadels juniorer. De brände flera jättelägen så 8-0 var i underkant, det kunde mycket väl blivit tvåsiffrigt, mot ett lag som alltså spelar i serien under.

EDIT:

Målen från matchen: http://oisplay.se/video/ois-assyriska-bk-malen

Nummer 45 i Assyriskas backlinje ser suspekt usel ut. Han låtsas ju knappt anstränga sig. I den andra halvleken verkar Assyriskas målvakt inte överdrivet angelägen att rädda bollarna heller.
__________________
Senast redigerad av Rastapopulos 2017-02-02 kl. 22:22.
Citera
2017-02-02, 23:40
  #43
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Tråkigt om det stämmer, men verkar inte helt osannolikt. Öis bytte ut nästan hela laget i paus mot mestadels juniorer. De brände flera jättelägen så 8-0 var i underkant, det kunde mycket väl blivit tvåsiffrigt, mot ett lag som alltså spelar i serien under.

EDIT:

Målen från matchen: http://oisplay.se/video/ois-assyriska-bk-malen

Nummer 45 i Assyriskas backlinje ser suspekt usel ut. Han låtsas ju knappt anstränga sig. I den andra halvleken verkar Assyriskas målvakt inte överdrivet angelägen att rädda bollarna heller.

Jag ska inte hänga något lag utan indicier, dvs annars när jag surrar om snarlika händelser har jag extrema oddsrörelser som starkast indicium. Jag har inget sånt nu, bara en trovärdig källa som vidarebefordrade ryktena tidigt i matchen.

Edit: Har sett klippet. Bland det äckligaste jag sett. Alla mål försiggår av att två, tre spelare joggar in dueller, eller att man inte följer med sina spelare. Titta på hela lagets totalt likgiltiga reaktion vid alla mål också. Smuts ska ha skit, och det här är förjävligt.
__________________
Senast redigerad av anteri17 2017-02-02 kl. 23:44.
Citera
2017-02-02, 23:55
  #44
Medlem
foool13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Målen från matchen: http://oisplay.se/video/ois-assyriska-bk-malen

Det här såg ju helt sjukt ut..
Citera
2017-02-03, 00:00
  #45
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foool13
Det här såg ju helt sjukt ut..

Lag som vinner Division 2 är inte dåliga. Det är seriösa fotbollsspelare där många har meriter högre upp ifrån. Det är enkla mål rakt igenom här - när ÖIS byter i princip hela laget i ht.

Sollentuna vann en nordligare tvåa. De mötte AIK i helgen (typ 50-50 i junis och a-lag i AIK). Sollentuna vann med 1-0...
Citera
2017-02-04, 11:04
  #46
Medlem
Vad är GAIS ambitioner inför säsongen? Förra året storsatsade man men nu känns det som truppen är rejält försvagad, har ekonomin hunnit ikapp?
Citera
2017-02-04, 15:45
  #47
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Vad är GAIS ambitioner inför säsongen? Förra året storsatsade man men nu känns det som truppen är rejält försvagad, har ekonomin hunnit ikapp?
Pang sa det nu..Dusan Djuric!
Citera
2017-02-04, 18:09
  #48
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Pang sa det nu..Dusan Djuric!

De som har lämnat är inga jättetapp. Davies, Keat och Cadogan gjorde ett ospelskickligt mittfält ännu sämre, medan Sing tappade huvudet under andra halvan av året.

In har fina Swahn kommit, och nu även Dusan.

..................................................

Dalkurd
Helsingborg
Örgryte
BP

Ovanstående fyra tror jag mest på.
Utmanare är GAIS, Gefle, Öster, Varberg och Trelleborg.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback