Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-15, 03:44
  #13
Medlem
KastaMasks avatar
Den är redan på väg! Heroin har gjort en comeback här i Sverige. Utbudet, efterfrågan och kvalitén har ökat rejält det senaste året. Antalet heroin-annonser på diverse darknet marknader ökar ständigt och det märks även av lokalt.
Citera
2017-01-15, 21:38
  #14
Medlem
Dwight-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zixxe
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/sto...nas-nya-kunder

Tankar?
"då mycket av heroinhandeln tidigare styrts från Sergels torg i innerstan." Menar de 60-talet med "tidigare"? Tror det är överdrivet av polisen. Men iofs vet jag inte vad det hänger för folk i krokarna kring Tensta.
Citera
2017-01-15, 22:12
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pukeeye
USA verkar ha drabbats av en riktigt överjävlig epidemi av heroinmissbruk bland den vita medelklassen på landsbygden, och i de mindre städer som råkat illa ut ekonomiskt p.g.a. den liberala agendan, som har stulit arbetstillfällen och framtidstro sen 1980-talet.
(källa: en jävla massa videos på Youtube)

Katalysatorn till det hela verkar ha varit snikna läkemedelsbolag och privatläkare som har överförskrivit smärtstillande opioider som oxy mm. under 1990-2000-talet i rent vinstsyfte, och när myndigheterna har försökt strypa tillgången så har priserna på piller gått i taket, och direkt har en ny marknad för billigt heroin etablerats.

I Sverige har vi ju haft tramadolförsäljning på nätet, och nu på senare år alla upptänkliga varianter av fentanyl mm., som fritt distribueras per postorder till unga och gamla här i landet.
Våra myndigheter försöker snabba på klassningen av nätdroger för att möta problemet.

Kommer vi här i Sverige också att råka ut för en flod av billigt heroin som tillfredsställer efterfrågan, om näthandeln av opioider stoppas.
Eller är vi redan där?

Jag hoppas verkligen att folk dör och lider av detta i Sverige, men tror inte det är så stort. Vet du eller andra sätt på att göra fler beroende av droger? Läkarna vi har ger knappt ut något farligt längre, och benzo ges nästan aldrig.
Citera
2018-01-13, 08:21
  #16
Medlem
Tramadol, Oxy, billig RC-fentanyl har alla bidragit till opioidberoende. När tillgången på dessa stryps, vad leder det till? Kommer den ökande asylströmmen från Afganistan leda till att heroin blir billigare och mer tillgängligt?

Förmodligen. Myndigheterna måste reagera i tid. Man måste satsa på vård, behandling och tillgångsbegränsning.
Citera
2018-01-13, 08:44
  #17
Medlem
Harpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrokenSnorkig
Tramadol, Oxy, billig RC-fentanyl har alla bidragit till opioidberoende. När tillgången på dessa stryps, vad leder det till? Kommer den ökande asylströmmen från Afganistan leda till att heroin blir billigare och mer tillgängligt?

Förmodligen. Myndigheterna måste reagera i tid. Man måste satsa på vård, behandling och tillgångsbegränsning.

Tror inte våra nya vänner från Afganistan kopplat upp sig särskilt mycket i nuläget, mer än nätverkande inom riket ffa som konsumenter. Är nog ändå positivt för marknadens köpare om efterfrågan stiger. För produkten finns.
Citera
2018-01-13, 08:45
  #18
Medlem
Blindsides avatar
Tycker att den redan är här...
Så många av mina vänner och mina vänners vänner som har fastnat i det där jävla träsket!

Har alltid funnits mycket droger i den staden jag är i från. Men enda sen heroinet kom så förstörde det så jävla mycket bra människor.

Folk blir helt cp och fuckar upp alla relationer dom har haft med folk. Dom ljuger och blåser sina barndomsvänner bara för att få sin fix.

Vissa har ju förstått att dom har problem och sökt hjälp, men andra får det fan inte att komma fram till
Citera
2018-01-14, 00:19
  #19
Medlem
Cring3s avatar
Ja den kom väl 2016 läste jag, lol...
Citera
2018-01-14, 18:01
  #20
Avstängd
Heroinepidemin är redan här. Kolla Göteborg, Stockholm, Malmö, det flödar av brunt horse tack vare flyktingströmmen från Afghanistan.

Har själv becknat (gör det ej längre) och kan säga en stor del av mina klienter var helt vanliga Svenssons. Många kom med sina firmabilar för att hämta sin dagliga dos.
Citera
2018-01-15, 23:29
  #21
Medlem
Den har redan varit här i min stad, fanns vitt, champagne,brunt,svart.
Men kom ju subben o tog över.
Men börjar märka att det finns mer och mer de sista 3-4 månaderna. Alltså mycket o lätt att få tag i.
Men jag hoppas jag har fel!
Citera
2018-01-16, 09:39
  #22
Medlem
GlennGBGs avatar
Tyvärr tror jag att vi bara ser början, eller toppen på isberget. Många har utvecklat ett beroende pga. lättare opiater som tramadol och / eller RC-varor som fentanyler etc. Därefter är steget väldigt kort till heroin, kan vara så att man tar en sväng förbi sub först.
Men jag kan tänka mig att en hel del som fastnat i rc-fentanyl väljer att gå över till heroin på grund av den mycket längre verkningstiden och (imo) snällare avtändningen åtminstone innan man gått in sig ordentligt på det.

I samband med att man sakta men säkert ser ett ökat inflöde (tio gånger så mycket i år som förra året), högre kvalitet överlag samt sakteliga även lägre priser, så får heroin ett allt starkare fäste på marknaden.

Själv har jag inget emot det, åtminstone inte om jag måste göra ett val. Alla gånger heroin framför alla dessa rc-varor, ja det är ett gift och ja det förstör ens liv, men jag får åtminstone oftast lite tid till att reflektera över det på vägen.
Citera
2018-09-27, 21:26
  #23
Medlem
Heroinet ökar, men inte så snabbt som jag befarat. Känns som att alla som höll på med fentanylanaloger inte har hoppat på herointåget. Och det är väl bra. Hoppas en del tog chansen att sluta med opioiderna helt när rc-fentan försvann.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback