Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-20, 18:45
  #1
Medlem
Jag är en trött student som ser flashback som en sista utväg för att få hjälp med en no-inlämning
Så om någon flitig jävel kunde komma med åsikter angående frågorna nedan hade det varit skitbra!

-Är det rimligt att alla på jorden ska dela rättvist på jordens resurser eller finns det faktorer som gör att olika länder använder olika mycket?
-Skulle du kunna ändra din livsstil så att den når en för jorden hållbar utveckling, och isåfall vilka förändringar skulle du behöva göra?
-Hur påverkar en ökad urbanisering vårt kollektiva ekologiska fotavtryck?

Tack på förhand..
Citera
2016-12-21, 00:24
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linneassjodin
Jag är en trött student som ser flashback som en sista utväg för att få hjälp med en no-inlämning
Så om någon flitig jävel kunde komma med åsikter angående frågorna nedan hade det varit skitbra!

-Är det rimligt att alla på jorden ska dela rättvist på jordens resurser eller finns det faktorer som gör att olika länder använder olika mycket?
-Skulle du kunna ändra din livsstil så att den når en för jorden hållbar utveckling, och isåfall vilka förändringar skulle du behöva göra?
-Hur påverkar en ökad urbanisering vårt kollektiva ekologiska fotavtryck?

Tack på förhand..

Tyvärr så kommer du att få underkänt på uppgiften om du svarar sanningsenligt...

Svaren på frågorna är gör mig:
1) nej, alla kan inte leva som de i väst och bäst vill inte sänka sin levnadsstandard
2) nej
3) ökad urbanisering ökar fotavtrycket i utvecklingslänfer och minskar det u väst.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback