Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-20, 12:01
  #1
Medlem
Sunken37s avatar
Halloj, är sugen på att köpa min första skoter så här vid 25 års ålder.
Kan absolut ingenting och behöver därför lite råd och tips.

Alternativ 1:
Jag har hittat en Arctic cat m5 -05 som säljes privat för 22 000;-
Den har rullat ca 500 mil.
Kan som sagt ingenting om skotrar och är därför lite osäker på om jag törs köpa en skoter ifrån en 19-åring som kan ha gjort vad fan som helst i motorn utan att jag fattar det när jag tar mig en titt.

Alternativ 2:
Lynx 600 Etec årsmodell 2011 som säljes av pålitlig firma. 400 mil. 45 bananer begär dom för den.
Kan förmodligen pruta ned den något, och det känns tryggare att köpa direkt ifrån en firma med garanti.

Vilken av dessa tycker ni låter som det bästa alternativet? Det är ju halva priset på M5'an, och det är väl egentligen i den prisklassen jag gått och funderat.
Det känns såklart å andra sidan betydligt mer säkert att köpa Lynxen.

Pedagogiska svar uppskattas!
Citera
2016-12-20, 12:29
  #2
Medlem
SkateBlinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunken37
Halloj, är sugen på att köpa min första skoter så här vid 25 års ålder.
Kan absolut ingenting och behöver därför lite råd och tips.

Alternativ 1:
Jag har hittat en Arctic cat m5 -05 som säljes privat för 22 000;-
Den har rullat ca 500 mil.
Kan som sagt ingenting om skotrar och är därför lite osäker på om jag törs köpa en skoter ifrån en 19-åring som kan ha gjort vad fan som helst i motorn utan att jag fattar det när jag tar mig en titt.

Alternativ 2:
Lynx 600 Etec årsmodell 2011 som säljes av pålitlig firma. 400 mil. 45 bananer begär dom för den.
Kan förmodligen pruta ned den något, och det känns tryggare att köpa direkt ifrån en firma med garanti.

Vilken av dessa tycker ni låter som det bästa alternativet? Det är ju halva priset på M5'an, och det är väl egentligen i den prisklassen jag gått och funderat.
Det känns såklart å andra sidan betydligt mer säkert att köpa Lynxen.

Pedagogiska svar uppskattas!

Man får väga in fördelar och nackdelar, jag köpte nyss bil och valde att köpa via firma då dem erbjuder en viss garanti. Det brukar borga för problemfritt ägande.
Citera
2016-12-27, 19:52
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunken37
Halloj, är sugen på att köpa min första skoter så här vid 25 års ålder.
Kan absolut ingenting och behöver därför lite råd och tips.

Alternativ 1:
Jag har hittat en Arctic cat m5 -05 som säljes privat för 22 000;-
Den har rullat ca 500 mil.
Kan som sagt ingenting om skotrar och är därför lite osäker på om jag törs köpa en skoter ifrån en 19-åring som kan ha gjort vad fan som helst i motorn utan att jag fattar det när jag tar mig en titt.

Alternativ 2:
Lynx 600 Etec årsmodell 2011 som säljes av pålitlig firma. 400 mil. 45 bananer begär dom för den.
Kan förmodligen pruta ned den något, och det känns tryggare att köpa direkt ifrån en firma med garanti.

Vilken av dessa tycker ni låter som det bästa alternativet? Det är ju halva priset på M5'an, och det är väl egentligen i den prisklassen jag gått och funderat.
Det känns såklart å andra sidan betydligt mer säkert att köpa Lynxen.

Pedagogiska svar uppskattas!
vad ska du använda skotern till? hur bra är du på att meka med en skoter?
har du dålig kunskap med det så borde du köpa en nyare model men för ett bra mycket högre pris
Citera
2016-12-27, 23:57
  #4
Medlem
Av de två alternativ som listas skulle jag spontant föreslå Lynxen, men vilken modell är det? M5an är ingen dålig skoter heller, men fläktkyld och kan vara sönderskruvad. En normalt hanterad skoter med de miltalen bör gå problemfritt i flera säsonger framöver.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback