Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-20, 12:01
  #1
Medlem
Hej,

Hoppas jag postar detta rätt, peka gärna finger annars.

Jag har kört mac i typ 10 år och har alltid kopierat över hela min gamla mac till min nya när jag bytt. Därför har mina crackade program alltid följt med. Den här gången fick jag det bara inte att funka att kopiera över gamla macen, så jag gav upp och började om på nytt.

Jag laddade ner alla program jag använder, däribland Adobeprogram som Photoshop, Illustrator, After Effects och Premiere Pro. Jag fick tre av fyra att fungera (jag ersatte alla amtlibs bara), men efter en mislyckad amtlib där jag blev tvungen att ta bort programmet och börja om, så gick det inte längre att avinstallera. Testade då med ett annat av programmen som då inte heller gick att avinstallera.

Jag laddade då ner Adobe CC Cleaner Tool och tog bort alla programmen för att börja om, och tog sedan även bort Cleaner Tool. När jag nu laddar ner programmen igen så går det inte installera! Kommer bara till installeringsrutan men står att det inte går att installera, inte varför ingen felkod ingenting. Jag har sökt på adobe i hårddisken och tagit bort alla "restfiler", kört städprogram, testat att ladda ner via VPN (då jag fick nån slags tanke att Adobe is on to me) och ja, det mesta känns det som.

Någon som vet vad som kan vara fel? Eller tips på något jag kan testa som jag inte tänkt på? Plz, ganska brådis då jag har ganska många projekt och deadlines på G! Undanber vänligen förslag som att köpa programmen. Tack!
Citera
2016-12-20, 12:21
  #2
Medlem
Shamdons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backflashinger
Plz, ganska brådis då jag har ganska många projekt och deadlines på G! Undanber vänligen förslag som att köpa programmen. Tack!
Vet inte vad som kan vara fel, men du kan ju åtminstone tillfälligt, för att klara av deadlines, använda dig av den testperiod som du får av Adobe.
Citera
2016-12-20, 14:10
  #3
Medlem
Kan tillägga att jag TROR att detta har med Adobe Application Manager att göra på nåt vis.

För det jag gjorde precis före den totala kraschen var:

1, råkade installera en uppdatering EFTER jag crackat ett program.
2, tog bort Adobe Applications Manager av misstag.

Den första tror jag inte skulle skapa dessa problem, den andra möjligtvis.

Snälla hjälp! Jag ORKAR och har inte tid att radera hela datorn och börja om på nytt.
Citera
2016-12-20, 14:13
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shamdon

Vet inte vad som kan vara fel, men du kan ju åtminstone tillfälligt, för att klara av deadlines, använda dig av den testperiod som du får av Adobe.


Tack, har gjort detta, men de här j**la trialsen är ju typ 7 dagar. Har testat att lägga in en amtlib i en sån trialversion, men tror inte det är rätt amtlib. Amtliben ska vara för CC 2014, och jag har CC 2017. Programmet funkar med den nya amtliben, men tror trialen kommer ta slut. Eller så kraschar väl programmet bara till slut.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback