Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-02, 17:30
  #13
Medlem
Jag beställde en Firestick, hoppas den kommer funka.
Citera
2018-06-11, 22:18
  #14
Medlem
Tvonds avatar
Se där nu har Amazon ett större utbud än Netflix, Finns 3246 titlar på Amazon Primevideo mot 3107 st på Netflix för oss i Sverige.
Citera
2018-07-08, 17:36
  #15
Medlem
har dom fått svensk text än
Citera
2018-07-15, 23:46
  #16
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epson740
har dom fått svensk text än

På en del av innehållet finns det svensk text.
Citera
2018-08-08, 12:37
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epson740
har dom fått svensk text än
MIHC sammanfattning av säsong 1 och 2 har fått svensk text som verkar vara delvis maskinöversättning.
Citera
2018-08-15, 07:45
  #18
Medlem
var bättre dom fixa typ amazon prime nordic som netflix och hbo
Citera
2018-09-28, 20:29
  #19
Medlem
smoerreboms avatar
har skaffat detta, för 30 spänn i månaden är det bra. Mjukvaran är bättre än HBO iaf

Det finns engelska subs på allt och det är inte samma libtard-inriktning på utbudet som Netflix där det bara är dokumentärer om transvestiter och sociala orättvisor. Här är det mesta om krig och sånt.

Dock rätt random utbud.

Nån som vet var man hittar kommande filmer för amazon i europa?
Citera
2018-11-28, 16:22
  #20
Medlem
2666s avatar
Har Amazon Prime stöd för Chromecast? Och är det swe subs på det mesta eller?
Citera
2019-10-16, 10:37
  #21
Medlem
Någon som har prime och kan berätta om happy days och liknande serier från förr finns där
Citera
2019-10-18, 16:03
  #22
Medlem
Har nu försökt skaffa Amazon Prime, men de verkar inte vilja ha mig som kund.

De säger att de inte kan dra 1 eur från mitt kort, och min bank säger att de dragit 0.00 eur och att det är beviljat.

Jaha, så långt är det väl inga konstigheter. Det har hickat till i systemet hos Amazon eller min bank.

Men de här indierna som agerar kundtjänst för Amazon blir man ju galen på. De kan guida en genom processen att lägga till ett kreditkort, men där slutar kompetensen.
Citera
2019-10-20, 00:01
  #23
Medlem
aNKones avatar
Lånar tråden i hopp om att få lite hjälp av någon kunnig.

Jag har försökt köpa en hel säsong av en serie som ligger utanför sortimentet på premium-video. I detta fall Ghost adventures. Blir dock nekad då jag inte har ett kort som är utgivet av en bank i USA, blabla. Hur bär jag mig åt för att lösa detta då Amazon prime uppenbarligen inte vill ha mina pengar?

Jag har googlat och svurit halva dagen, men jag har gått bet. Hur går jag till väga?
Citera
2019-11-09, 15:07
  #24
Medlem
smoerreboms avatar
Har prime en månad igen nu pga Jack Ryan. Kan rapportera att utbudet har gjorts om rätt så rejält och har blivit väldigt mkt större. Väldigt hög tonvikt på action och B-action som inte finns hos liberal-netflix. Sen kan man köpa till kanaler, bl.a. BFI. Jag vill dock inte betala mer än 100 kr för förströelse på tv.

Det finns en hel del hidden gems oxå av riktiga regissörer.

En annan skillnad är att engelsk text inte längre är garanterat. Väldigt stor andel av filmerna saknar text helt.

Nu har jag en fråga. Jag tänkte stänga av tjänsten. Jag brukar avbryta samtidigt som jag betalar normalt så att jag vet att jag inte åker på en extra månad. Det funkar bra på Netflix och HBO. Men på amazon kommer det upp en meny som säger att om jag avbryter så kommer jag inte längre ha tillgång till tjänsten. Det är formulerat så att man får intrycket att de stänger av tjänsten omedelbart och inte när det har gått en månad sedan betalningen. Är det verkligen så? Däremot har de en ruta man kan välja att man blir påmind när det är tre dagar kvar? (skitbra om man är bortrest t.ex.) Har jag tolkat dem rätt här? AMZN är ju amerikanskt och således del av en unik företagshorkultur så man kan inte förvänta sig mer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback