Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2017-01-08, 11:34
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av t2m
Lycka till (om du är oskyldig)!

Tack! I och med att jag har insett att det först och främst är åklagaren jag måste övertyga för att han inte ens ska väcka åtal så kommer jag idag sätta mig och komplettera ytterligare med vad jag skulle använda mig av i en rättegång. Få honom att förstå att det skulle bli väldigt svårt för honom att vinna. Jävligt dåligt av polisen tycker jag att säga att rättegången redan är bokad i stort sett. Jag tycker att de har missbrukat sin makt och en vanlig människas rädsla i en sån här situation.

Det enda han har att gå på är att han anser att jag får r punktering p.g.a. fyllekörning och att min historia är konstig. Alla konkreta bevis talar för att jag är oskyldig och hans ord lär inte väga tyngre än rättsmedicinalverkes åsikt i frågan.
Citera
2017-01-18, 09:38
  #50
Medlem
Har fått besked nu om att det inte blir åtal, så är riktigt lättad nu. Tack för alla svar!
Citera
2017-01-18, 11:37
  #51
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimad
Har fått besked nu om att det inte blir åtal, så är riktigt lättad nu. Tack för alla svar!

Nu måste du begära skadestånd för den tiden du varit utan körkort. För de tog väl kortet på platsen?
Citera
2017-01-18, 18:26
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Nu måste du begära skadestånd för den tiden du varit utan körkort. För de tog väl kortet på platsen?

Japp, de har själva redan sagt att jag har rätt till skadestånd
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback