Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-12-21, 08:35
  #13
Medlem
Okej men du tror inte jag blir missnöjd med en batavus iallafall? Är 158 cm lång och väger 70. Det ska den väl klara?
Citera
2016-12-21, 08:37
  #14
Medlem
Vad osäker jag blev nu på den batavus jag tänkt och den från ecoride som du länkade till
Citera
2016-12-21, 11:11
  #15
Medlem
Waldschrats avatar
Jag har en Stratos och är inte nöjd med den.

Motorn är för svag i uppförsbacke.

Helt idiotiskt konstruktion med Led-display som lyser rakt i nyllan när det är mörkt.

Klena hjul där man känner av varenda liten ojämnhet på gatan.

Batteritiden är ingen hit.
Citera
2016-12-21, 11:12
  #16
Medlem
tjackrunkarns avatar
Kan rekommendera Kalkhoff, tysk kvalitet.
Citera
2016-12-21, 17:20
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waldschrat
Jag har en Stratos och är inte nöjd med den.

Motorn är för svag i uppförsbacke.

Helt idiotiskt konstruktion med Led-display som lyser rakt i nyllan när det är mörkt.

Klena hjul där man känner av varenda liten ojämnhet på gatan.

Batteritiden är ingen hit.

OK. Jag testade 10min i dagsljus för 2,5 år sedan så det med LED-displayen kan stämma. Håller som sagt med om motorns svaghet.

Batteritiden då batteriet är på 11Ah borde dock vara OK är väl standard ungefär. Snikvarianterna ligger ju ofta på 8Ah.
Citera
2016-12-21, 17:29
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amanka11
Okej men du tror inte jag blir missnöjd med en batavus iallafall? Är 158 cm lång och väger 70. Det ska den väl klara?

Citat:
Ursprungligen postat av Amanka11
Vad osäker jag blev nu på den batavus jag tänkt och den från ecoride som du länkade till

Jag väger snarare 110kg så mig bromsar den svaga motorn mer i backarna.

Ecoride Summit är en MTB-modell och skiljer sig stort i modell. Tog den mest som exempel på en modell med starkare bakhjulsmotor utan att priset drog iväg alldeles för mycket. Jag antar att din prisnivå är runt 15,000 kr?

Jag kan bara rekommendera dig att provköra en handfull för att se vad du vill ha.
Citera
2016-12-21, 18:08
  #19
Medlem
Tydligen hade dom redan beställt den till mig så blir att köra på den :-)
Citera
2016-12-21, 18:09
  #20
Medlem
Och batteriet är 8 ampere
Citera
2016-12-22, 07:41
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amanka11
Tydligen hade dom redan beställt den till mig så blir att köra på den :-)

Citat:
Ursprungligen postat av Amanka11
Och batteriet är 8 ampere

Aha. Tror nog du blir nöjd. Den måste levereras med olika batterier. 8Ah tillåter inga jätterundor, särskilt på vintern drar kylan ner kapaciteten och man använder kanske dessutom mjukpumpade trögrullade dubbdäck.
Citera
2016-12-22, 12:02
  #22
Medlem
Waldschrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kacki
Aha. Tror nog du blir nöjd. Den måste levereras med olika batterier. 8Ah tillåter inga jätterundor, särskilt på vintern drar kylan ner kapaciteten och man använder kanske dessutom mjukpumpade trögrullade dubbdäck.

Jag har tydligen redan 2017års modell med 11,6 Ah och batteriet räcker knappt 20km om man kör med fulladdat när det är runt 5 grader ute.

Den har jag:

http://www.sportson.se/catalog/produ.../category/276/

Det är pinsamt att de inte kunde bjuda på en display som visar hur fort och hur långt man kör för en cykel som kostar 17000.-

Nå, har en känsel att den blir stulen ett tag framåt så en del av pengarna får man tillbaka.
Citera
2016-12-22, 13:09
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waldschrat
Jag har tydligen redan 2017års modell med 11,6 Ah och batteriet räcker knappt 20km om man kör med fulladdat när det är runt 5 grader ute.

Den har jag:

http://www.sportson.se/catalog/produ.../category/276/

Det är pinsamt att de inte kunde bjuda på en display som visar hur fort och hur långt man kör för en cykel som kostar 17000.-

Nå, har en känsel att den blir stulen ett tag framåt så en del av pengarna får man tillbaka.

Man hittar sin cykels brister efter ett tags körning. Dessutom har jag läst på lite. Hade min första elcykel, denna Nishiki FX Assist http://www.sportson.se/cyklar/elcyklar/assist-fx.html? i 18 mån innan den blev stulen. Det måste vara marknadens dyraste cykel med svag framhjulsmotor . I övrigt dålig vattentålighet för display, elhjälpen gick in och ur på ett klumpigt sätt. Underbar körkomfort, sköna växlar och bra bromsar dock.

Fick dock av försäkringsbolaget möjlighet att välja mellan ganska lite pengar eller en ersättningscykel. Jag valde att lägga till några tusen för att få elsystem från marknadsledande Bosch (http://www.sportson.se/cyklar/elcykl...t-10-men.html?) . Har dock inte fått den ännu.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback