Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-19, 07:33
  #1
Medlem
Ambelains avatar
"Smule" är en app som tillåter användaren att sjunga rakt in på en valfri låt.
Vad jag förstått så plockar appen bort själva rösten på sången, så att användaren ska kunna sjunga in - och spela in - sin egen röst (som ngt Kareoke-liknande typ).

Det jag undrar är om det finns något liknande för instrument, som tex elgitarr?

Där man som användare kan koppla in sin gitarr, genom det vanliga interfacet/daw:en och spela in tex ett gitarrsolo på en Backing-Track.

Finns det, undrar alltså jag.
En sådan sida tex, där man kan lägga upp ngn backing-track som andra sen kan spela solo till, och spela in så att det finns på den sidan, så att alla andra kan göra samma sak och lyssna på andras versioner ...

Och - om det finns så hade det kanske varit kul att ha det här i Flashback-tråden, där någon lägger upp en Backing-Track och anädra användare kan lägga på sina egna gitarrsolon.


Visst, hade det gått även genom att själv göra egna backintracks och egna solomelodier osv och lägga upp. Men problemet med det är ju att det kräver mycket mera tid och ansträngning, och pga det blir det svårare att få så många användare här att vilja delta.

Men om allt redan är "klappat o klart", och det alltså bara är att koppla in sin gitarr i datorn/interfacet och sen spela loss på den Backintrack som alla använder sig av, som alltså finns tillgängligt.
Citera
2016-12-23, 15:58
  #2
Moderator
MondoBizarros avatar
Egen musik: feedback --> Egen musik: teknik, instrument, inköp och produktion
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback