Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-18, 21:53
  #1
Medlem
Jag såg ett inlägg av en person för någon dag sen i ett annat forum, han hade inte fått så många svar så jag tänker att jag skriver ett ungefär liknande inlägg här och ser om jag får några svar, då jag blev intresserad av det han hade skrivit. Bra att veta.

Vad ska man göra för att "försvinna", helt enkelt vara ett ghost.

Ingen har koll på vad du gör, vad du gjort eller vart du är. Ingen ska veta något alls om dig. Helt hemlig.

Byta namn? Skaffa falsk legg? Flytta till annat land?

Det vore intressant och höra vilka metoder som skulle användas för att bli ett ghost =)
__________________
Senast redigerad av nuhnoahg 2016-12-18 kl. 22:04.
Citera
2016-12-18, 22:45
  #2
Medlem
Det funkar väl bra så länge du har en enorm sedelbunt med kontanter, ger fasen i att bli sjuk och inte känner för att ha några närmare personliga kontakter överhuvudtaget. Dessutom får du tycka att det är jättespännande att leva ett liv utan elektroniska hjälpmedel (mobiltelefon etc) samt ha kontakt med någon (och denna person ska såklart vara 100% pålitlig) som trots att du inte uppger ditt riktiga namn låter dig hyra ett rum/lägenhet så du får tak över huvudet (De rummen/lägenheterna ligger inte på Strandvägen i Stockholm direkt....om man säger så !!)

Personligen tycker inte jag det där låter så värst jättespännande faktiskt. Men det är nog det som krävs för att lyckas gå "under jorden" a´la schakalen.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Ilich_...z_S%C3%A1nchez
Citera
2016-12-19, 12:29
  #3
Medlem
siddharaapocalypses avatar
Frågan är inte vad du ska göra.
Frågan är vad du behöver göra.

Meditera under jorden.

Fri från behov, fri från dig själv

Du vill göra Något, men svaret är fortfarande att inte göra Något, det finns ingen metod dit

Tankeslav
Citera
2017-01-09, 21:32
  #4
Medlem
Åka iväg byta namn,falsk pass id, och en stor summa pengar att förbruka, och så kan man även starta någon större bar kedja eller dylikt i thailand eller liknande länder där nere, så man går runt, får man 50k i månaden + endast så räcker det för att överleva och räcker för att hålla sig undan.

Men krävs några miljoner om man inte tänkt stanna under jorden i några månader eller något år,.
Citera
2017-01-10, 00:53
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av nuhnoahg
Jag såg ett inlägg av en person för någon dag sen i ett annat forum, han hade inte fått så många svar så jag tänker att jag skriver ett ungefär liknande inlägg här och ser om jag får några svar, då jag blev intresserad av det han hade skrivit. Bra att veta.

Vad ska man göra för att "försvinna", helt enkelt vara ett ghost.

Ingen har koll på vad du gör, vad du gjort eller vart du är. Ingen ska veta något alls om dig. Helt hemlig.

Byta namn? Skaffa falsk legg? Flytta till annat land?

Det vore intressant och höra vilka metoder som skulle användas för att bli ett ghost =)

Kör som i filmen "into the wild", ut i skogen och campa..
Citera
2017-01-10, 07:56
  #6
Medlem
Direktinsprutnings avatar
Så som samhället ser ut i dag så är det praktiskt taget omöjligt om du inte vill ha världens tråkigaste liv och inga möjligheter alls... Vi har lyckats bygga upp ett samhälle där alla som inte lyder under storebror blir utfrysta ur samhället...
Citera
2017-01-10, 11:39
  #7
Medlem
FelGuds avatar
Jag tror det blir svårt att försvinna i västvärlden. Myndigheterna har förbra koll på folk. Jag rekommendeta dig att flytta till något u land istället, kanske syd afrika ? Där bör det vara enklare att försvinna in i bushen och bli ett spöke
Citera
2017-01-14, 04:24
  #8
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Alternativ 1: Ta dig till NV Sverige och försvinn in i naturen där. Har man ambitionen bör det vara väldigt enkelt att hålla sig gömd där. Går att överleva med ganska små medel också.

Alternativ 2: Sälj allt du har och försök komma över ett färdmedel som inte är bundet till dig. Ta dig igenom länder vars myndighet inte alltid fungerar och som inte har nära samarbete med UD, ta dig långt ut på landsbygden och hitta en bonde eller liknande. Ge han resten av dina pengar i utbyte mot att du får bo och arbeta där.

Exempel kan vara delar av Sydamerika, Afrika, Centralasien.
__________________
Senast redigerad av Bananpyjamasen 2017-01-14 kl. 04:40.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback