Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-15, 14:15
  #25
Medlem
Jag har fortfarande ont i axeln och vet inte när det går över i värsta fall får jag köra lite benmaskiner ikväll eller imorgon.
Man vill ju inte komma av sig så det kan vara bra att gå ditt trots man bara kan köra tråkiga saker.
Citera
2017-01-17, 15:46
  #26
Medlem
Äntligen har jag kunnat träna men axeln värker tyvärr fortsätter med Voltaren får se hur upplägget blir nu men kör det jag kan och hoppas det ger med sig så snart som möjligt.
Var ledig idag med var och drog ut en visdomstand..
Knäböj
10x20
10x70
6x120
4x140
2x150
2x155
2x160
1x160
2x150

Det kändes att man haft ett par vilodagar.

Marklyft
10x70
10x110
6x140
5x150
5x150
4x150
4x150

Det kändes lite i axeln i marken hoppas det inte förvärrar.

Kabelrodd
10x55
10x75
8x85
7x85
7x85
7x85
7x85

Vågade inte höja vikten då det kändes lite i axeln med.
Ville köra mer då jag vilat och inte arbetat idag men hejdade mig Ing fler skador nu då blir det varken träning eller arbete.
Får se vad man kan hitta på imorgon blir säkert något tråkigt pass men det är bättre än inget.
Citera
2017-01-18, 20:09
  #27
Medlem
Dagens pass ett stort fiasko rent ut sagt axeln gör ont är instabil och det funkar inte att köra triceps övningar.
Körde Skullcrushers gungade med stången bicepscurls gjorde lite ont med tänker inte ens skriva upp vikter.
Konstigt att marklyften fungerade igår.
Jobbade idag och allt gjorde ont trots Voltaren men ska köra böj imorgon kul med något som funkar iallafall.
Det är första gången jag skadar mig riktigt på gymmet men jag får köra det jag kan och vänta helt enkelt..
Citera
2017-01-18, 20:45
  #28
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j89ohan
Dagens pass ett stort fiasko rent ut sagt axeln gör ont är instabil och det funkar inte att köra triceps övningar.
Körde Skullcrushers gungade med stången bicepscurls gjorde lite ont med tänker inte ens skriva upp vikter.
Konstigt att marklyften fungerade igår.
Jobbade idag och allt gjorde ont trots Voltaren men ska köra böj imorgon kul med något som funkar iallafall.
Det är första gången jag skadar mig riktigt på gymmet men jag får köra det jag kan och vänta helt enkelt..

Gå till en sjukgymnast så fort som möjligt istället för att vänta.
Citera
2017-01-19, 16:39
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
Gå till en sjukgymnast så fort som möjligt istället för att vänta.


Tack för tipset, bokade en tid på måndag.
Hann dessvärre inte få träffa någon på vårdcentralen men tar ledigt imorgon och sticker dig, funkar knappt att arbeta byggbranschen suger när man har ont men jag älskar arbetet.
Blir bara böj möjligtvis mark innan dess.
Citera
2017-01-19, 17:01
  #30
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j89ohan
Tack för tipset, bokade en tid på måndag.
Hann dessvärre inte få träffa någon på vårdcentralen men tar ledigt imorgon och sticker dig, funkar knappt att arbeta byggbranschen suger när man har ont men jag älskar arbetet.
Blir bara böj möjligtvis mark innan dess.

När jag gick till den som vårdcentralen fixade tyckte jag att han sög, så om du inte får några klara besked eller så tycker jag du ska gå till någon annan efter det.
Citera
2017-01-19, 17:11
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
När jag gick till den som vårdcentralen fixade tyckte jag att han sög, så om du inte får några klara besked eller så tycker jag du ska gå till någon annan efter det.

Ok, jag bor i Göteborgsområdet har du något tips häromkring eller något företag som kanske har fler mottagningar?
Men jag provar den som jag bokade tid på så får man se vad dom säger.
Citera
2017-01-19, 17:55
  #32
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j89ohan
Ok, jag bor i Göteborgsområdet har du något tips häromkring eller något företag som kanske har fler mottagningar?
Men jag provar den som jag bokade tid på så får man se vad dom säger.

Tyvärr så har jag ingen aning. Men är du riktigt peppad är Göteborgs KK en bra lyftarklubb så om du vill hitta någon som är bra på idrottsskador kan du fråga någon där.

Annars brukar sjukgymnaster specificera på hemsidorna vad deras specialiteter är.
Citera
2017-01-19, 20:33
  #33
Medlem
Kunde köra lite böj och mark idag men jag märker att kroppen inte är pigg lågt tempo och det känns i axeln nu efter.
Får se hur jag fortsätter blir vårdcentralen imorgon och sjukgymnast på måndag.
Dagens pass.
Knäböj
10x70
5x120
3x140
2x150
2x155
5x130
5x130
4x130
4x130

Marklyft
10x70
10x110
10x110
9x110
10x110


Nu efter ångrar jag marklyften det känns lite men Voltarenen har väl slutat värka får se hur det känns imorgon och vad dom säger på vårdcentralen.
Högreps är inte riktigt min grej men det är bra för flåset och lyften kändes trots trötthet väldigt lätta och jag kände ingen anledning att höja vikten så det blev vad det blev.
Citera
2017-01-19, 20:37
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
Tyvärr så har jag ingen aning. Men är du riktigt peppad är Göteborgs KK en bra lyftarklubb så om du vill hitta någon som är bra på idrottsskador kan du fråga någon där.

Annars brukar sjukgymnaster specificera på hemsidorna vad deras specialiteter är.

Lyftarklubb har jag varit sugen på ett tag men har svårt att finna tid till resor men man har ju helgerna med visserligen.
Ska kolla upp lite under helgen och se vad dom säger.
Har du anmält dig till tävlingar privat eller genom klubb?
Citera
2017-01-19, 20:56
  #35
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j89ohan
Lyftarklubb har jag varit sugen på ett tag men har svårt att finna tid till resor men man har ju helgerna med visserligen.
Ska kolla upp lite under helgen och se vad dom säger.
Har du anmält dig till tävlingar privat eller genom klubb?

Förstår, lyftarklubben är tvärs över stan för mig och har aldrig orkat släpa mig dig.

De tävlingar jag varit på hittills har varit amatörtävlingar där vem som helst kunde vara med. Den tävling jag ska vara med på i början av mars är en riktig serietävling så då måste man vara med i en klubb och skaffat tävlingslicens.
Citera
2017-01-20, 12:45
  #36
Medlem
Jag var hos vårdcentralen och kollade upp axeln och läkaren sa att det troligtvis var bicepstendinit och att det var inflammerat.
Jag blev sjukskriven i två veckor och fick Voltaren på recept, redan nu slår rastlösheten in.
Sedan har jag en tid hos en sjukgymnast på måndag får se vad dom säger.
Nu blir det bara den träning jag kan och jag hoppas kunna träna normalt så snabbt som möjligt.

Jag skippar nog träning tills på söndag och tar ett par öl ikväll, det var ett tag sedan så det blir kul.
__________________
Senast redigerad av j89ohan 2017-01-20 kl. 13:38.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback