Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2016-12-30, 10:51
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrlittle
Du fattar väl att om du har någon form av sjukdomstillstånd som kan påverka så måste vi väl veta detta för att ge ett svar.
Vill du få svaret att "det är helt okej" så kan du väl fråga en snubbe på stan istället.

Just det med lokalbedövningen på en frisk människa borde väl inte påverka direkt men däremot om du redan är försvagad på något sätt så kan det såklart göra det.
Det är rent kosmetiska skäl och inget med sjukdom att göra öht. Alltså undrade jag bara över just morfinets påverkan då det är det enda som är relevant i sammanhanget.
Citera
2016-12-30, 11:03
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Demma
Det är rent kosmetiska skäl och inget med sjukdom att göra öht. Alltså undrade jag bara över just morfinets påverkan då det är det enda som är relevant i sammanhanget.


Antar att du har koll på blodtryck och dom bitarna?
Isåfall kan jag absolut inte se något hinder för att bli lokalbedövad.
Citera
2016-12-30, 11:38
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrlittle
Antar att du har koll på blodtryck och dom bitarna?
Isåfall kan jag absolut inte se något hinder för att bli lokalbedövad.
Som sagt har jag inte påbörjat någon kur än. Men tack för svar!
Citera
2017-02-20, 16:08
  #64
Medlem
Kroppens egenproduktion av testosteron är avstängd så länge du intar doser av testosteron som är större än de mängder som naturligt förekommer i kroppen. Därför är det meningslöst med "tapering".
Citera
2017-02-22, 19:05
  #65
Medlem
Ja- Tack..
Förstått att den lilla hypotesen sprack


Lånar min egna gamla tråd..

Förstår att det är individuellt, men kan någon kunnig ge generellt råd på när man kan påbörja diet efter kur?

Först efter helt återställda naturliga testovärden (månader) för att inte förlora ökningar under mild men längre (runt 16 v) kur, som gäller?
Citera
2017-02-23, 10:58
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KI999
Ja- Tack..
Förstått att den lilla hypotesen sprack


Lånar min egna gamla tråd..

Förstår att det är individuellt, men kan någon kunnig ge generellt råd på när man kan påbörja diet efter kur?

Först efter helt återställda naturliga testovärden (månader) för att inte förlora ökningar under mild men längre (runt 16 v) kur, som gäller?


utgå ifrån minst 2 månader skulle jag gjort men du får känna dig fram..

annars när man är tillbaka på de vikterna man lyfte under kuren kan också vara en bra tum regel
Citera
2017-02-23, 11:59
  #67
Medlem
Sygnotives avatar
Hoppas tråden håller i sig länge.

Blir själv 44 år senare under året (2017) och har tänkt lite på hur en ev. lågdosering av testo skulle fungera. Speciellt då jag är i samma sits som TS och aldrig har använt något dylikt preparat.

Förstår att folk som haft byggarambitioner och kanske även genomgått ett antal kurer hävdar (kanske med rätta, det vet jag ej) att 250mg i veckan är för lågt, men det måste ju vara en stor skillnad för de som aldrig använt steroider med lång träningsbakgrund ändå?
Citera
2017-02-23, 12:35
  #68
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sygnotive
Hoppas tråden håller i sig länge.

Blir själv 44 år senare under året (2017) och har tänkt lite på hur en ev. lågdosering av testo skulle fungera. Speciellt då jag är i samma sits som TS och aldrig har använt något dylikt preparat.

Förstår att folk som haft byggarambitioner och kanske även genomgått ett antal kurer hävdar (kanske med rätta, det vet jag ej) att 250mg i veckan är för lågt, men det måste ju vara en stor skillnad för de som aldrig använt steroider med lång träningsbakgrund ändå?


jag har legat ovanför grammet flera gånger, ibland ovanför 2 gram och jag kan säga att får ni tag på bra testo så kommer man jävligt långt på 250 mg e5d

jag körde äkta pro-medica testo e 250 mg och jag byggde BRA med massa på det ''lilla''

att ligga över grammet är roligt under perioder men bara idioti (enligt mig) att ligga där året runt
Citera
2017-02-23, 14:32
  #69
Medlem
Tack för svar Gainz..
Riktigt bra tips just att märka på gymmet när det är läge..

Och Sygnotive.. Som sagt: Vi är ju i samma sits ungefär. Jag blir mörkrädd när jag läser här om 20-åringar som tränat något år, och smäller på med storkurer..
Jag tror på som du är inne på att gå lågt första gången- det har givit mig resultat, och vidare över gammal platå.
Jag började på 250/v och "kände mig för" först och sen nu 250/ 5:e dag.

Vi Är ju inte är Lastgamla
Men ändå bra att vara försiktig i dos tror jag, för att se hur kroppen reagerar när man aldrig använt tidigare.

Så med min lilla förstakur pågående så tror jag du kommer uppskatta att ligga lägre- få utveckling, men pressa kroppen så lite som möjligt angående eventuella biverkningar..

Tror det är jättebra att ha kört naturligt tills man inte kommer längre och först då prova att lägga in ASS
Citera
2017-04-25, 17:43
  #70
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrlittle
Nä men eftersom dina värden dalar med åldern så blir återhämtningen oftast sämre
Det är bara att öppna burken med spinat, kolla hur popeye ser ut ? Han är en gammal gubbe
Citera
2017-04-25, 22:55
  #71
Medlem
starkefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KI999
Hej på er..

Precis påbörjat med testo 250 mg/v

Jag är 44 bast och Första gången för mig.
-När jag nu satt mig in i ämnet och läst om PCT med nolva osv, så slog mig tanken bara hur annorlunda det görs jämfört med andra preparat som sätter ner egenproduktion... Tex ångestdämpande (GABA produktionen) morfinbaserade preparat och diverse andra mediciner trappar man ju ut mjukt.

Men undrar hur kroppen skulle reagera om man gör en form av nedtrappning av en kur med målet att väcka igång sytemet på det sättet istället?... Bara nyfiken.

Säg att jag som ligger på denna förhållandevis låga dos på 250 mg och kör det ca 16 veckor, och sen droppar/ trappar ner varje dos därefter under tex 8 veckor- med avslutningsdos som ligger runt mitt naturliga testosteronvärde. Kanske skulle fungera hur bra som helst?

Bara en liten hypotes- men självklart förstår jag att det finns en anledning till att alla avslutar på det "vanliga" sättet med Nolva osv baserat på all kunskap som redan finns.
Blir j"""t tvära kast bara för hela hormonsystemet.

Bara nyfiken. Någon som provat att trappa ut?
Hur tror ni det skulle fungera för kroppen, egenproduktion och välmående efter avslutad kur?
Kanske tom bra metod för att kliva av mjukt utan "halvkrasch" i någon/ några månader.

Slå inte ner på mig nu är ni snälla, ni erfarna
Tycker bara det är intressant frågeställning

Mvh KI

Satt preci och kollade på ett klipp med Seth Feroce där han berättar hur han trappar ner i slutet av kur. Gammal tråd, men knyter tillbaka till huvudfrågan åtminstone. Även om hans kur är högre än de 250 mg du beskriver.

Även om man är nedstängd så är det såklart en påverkan i övrigt på kroppen av nivån på preppet så känns ju inte helt tokigt att dra ned något sista 2 veckorna kanske. Men låter det vara osagt då jag själv aldrig trappat ned själv så spekulerar bara i teorin.

https://www.body-mass.org/portal/set...d-life-part-3/
Citera
2017-04-25, 23:39
  #72
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starkefar
Satt preci och kollade på ett klipp med Seth Feroce där han berättar hur han trappar ner i slutet av kur. Gammal tråd, men knyter tillbaka till huvudfrågan åtminstone. Även om hans kur är högre än de 250 mg du beskriver.

Även om man är nedstängd så är det såklart en påverkan i övrigt på kroppen av nivån på preppet så känns ju inte helt tokigt att dra ned något sista 2 veckorna kanske. Men låter det vara osagt då jag själv aldrig trappat ned själv så spekulerar bara i teorin.

https://www.body-mass.org/portal/set...d-life-part-3/


håller med, kurar man hårt så är nedtrappning att föredra

som alla bros här inne har sagt så hjälper det inte ett skit inför din PCT och det håller jag med om men att krascha från 1-2 gram i veckan till noll är ju fan inte mysigt, betydligt mycket lättare att ta mindre smällar i omgångar för att sen ta den stora som ändå är oundviklig
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback