Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-12-18, 17:05
  #1
Medlem
Hej på er..

Precis påbörjat med testo 250 mg/v

Jag är 44 bast och Första gången för mig.
-När jag nu satt mig in i ämnet och läst om PCT med nolva osv, så slog mig tanken bara hur annorlunda det görs jämfört med andra preparat som sätter ner egenproduktion... Tex ångestdämpande (GABA produktionen) morfinbaserade preparat och diverse andra mediciner trappar man ju ut mjukt.

Men undrar hur kroppen skulle reagera om man gör en form av nedtrappning av en kur med målet att väcka igång sytemet på det sättet istället?... Bara nyfiken.

Säg att jag som ligger på denna förhållandevis låga dos på 250 mg och kör det ca 16 veckor, och sen droppar/ trappar ner varje dos därefter under tex 8 veckor- med avslutningsdos som ligger runt mitt naturliga testosteronvärde. Kanske skulle fungera hur bra som helst?

Bara en liten hypotes- men självklart förstår jag att det finns en anledning till att alla avslutar på det "vanliga" sättet med Nolva osv baserat på all kunskap som redan finns.
Blir j"""t tvära kast bara för hela hormonsystemet.

Bara nyfiken. Någon som provat att trappa ut?
Hur tror ni det skulle fungera för kroppen, egenproduktion och välmående efter avslutad kur?
Kanske tom bra metod för att kliva av mjukt utan "halvkrasch" i någon/ några månader.

Slå inte ner på mig nu är ni snälla, ni erfarna
Tycker bara det är intressant frågeställning

Mvh KI
__________________
Senast redigerad av KI999 2016-12-18 kl. 17:13.
Citera
2016-12-18, 17:12
  #2
Medlem
Förstår inte varför du skulle vilja trappa ned från en kur på endast 250mg vecka..
Även om du skulle trappa ned från en hög kur förändrar det nog inget då du ändå är avstängd.
Det är nog bättre att tuffa på tills du är klar och avsluta med nolva och möjligtvis hcg.
Kör du länge kan du ta hcg regelbundet under kuren för att hålla igång bollarna så det inte blir en chock när du slutar.
Citera
2016-12-18, 17:15
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Animale
Förstår inte varför du skulle vilja trappa ned från en kur på endast 250mg vecka..
Även om du skulle trappa ned från en hög kur förändrar det nog inget då du ändå är avstängd.
Det är nog bättre att tuffa på tills du är klar och avsluta med nolva och möjligtvis hcg.
Kör du länge kan du ta hcg regelbundet under kuren för att hålla igång bollarna så det inte blir en chock när du slutar.

Läste nog lite för fort, såg nu efter vad du menade. Tror inte det finns en chans i världen att du kan höja upp ditt naturliga testo efter kurens avslut genom att trappa ned med tillsatt testo under lång tid.
Citera
2016-12-18, 17:23
  #4
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Eftersom du är nedstängd så blir nedtrappning ett av dom mest idiotiska uppläggen man kan genomföra. Du kör dina veckor sen slutar du tvärt annars tar det bara längre tid tills du kan påbörja en PCT.
Citera
2016-12-18, 17:48
  #5
Medlem
Tack..

Jag förstår helt, och inget jag planerat att experimentera med nu.
Bara en tanke, och är nyfiken av mig

Kommer sköta denna kur och avslut som ni rutinerade kisar. Har stor respekt för det här, men kommer även bli en intressant resa och se vad det ger.
Citera
2016-12-18, 18:55
  #6
Medlem
Inte funderat på att köra livet ut? Du är ju trotts allt 44 år gammal.
Citera
2016-12-18, 21:31
  #7
Medlem
Jag har det med som alternativ faktiskt
Men det tillkommer ju en del eventuella problem om jag skulle välja det

Kommer man alltid ha tillgång?
Drogtester på jobb?... Testmetoder lär ju utvecklas, och billigare att göra.
Allt fler arbetsplatser tenderar att göra drogtester- och kan tänka mig att det blir alltmer sånt...
Där jag jobbar har vi slumpvisa tester
Och har testats för bl.a. Steroider faktiskt en gång

Sen hälsan: Kanske mår jättebra många år men sen upptäcka att man är tvungen att bryta pga att det börjar ge skada... Lär ju iaf kunna få Nebido eller liknande. Men kanske blir ett j""""a fall mentalt då

Aldrig fått tillfälle att träffa någon som gjort det valet. om någon äldre här som gjort det valet och redan legat på länge
Skulle det vara riktigt intressant att höra någon berätta om det.

Vore otroligt tacksam för PM om sånna erfarenheter..

Är ju helt ny och försöker lära mig så mycket jag kan, och får först se vad det gör för mig.. Tog min andra dos igår av Enanthate, så det har inte satt in än, och
Får se hur det utvecklar sig bara, och vad som passar mig framöver
__________________
Senast redigerad av KI999 2016-12-18 kl. 21:36.
Citera
2016-12-19, 00:15
  #8
Medlem
Bor du i en storstad med rätt kontaker så hittar du alltid, fråga dig själv först varför du tar det då du inte nämnt det i posten. Jag vet i alla fall vad jag kommer göra när jag blir lika gammal som du ^^
Citera
2016-12-19, 00:57
  #9
Medlem
Jag vet exakt varför jag, efter noga övervägande, valt att iaf prova en kur Alisko

Ena skälet är såklart träningen, och det andra en hemlis
Om det även gör nytta i det andra skälet så kommer jag återkomma om det, då flera kan ha nytta av den erfarenheten då..

44 är inte gammalt när man är 44..haha..
- Ens egna gräns för vad gammal är flyttas med paralellt...50 är liite gammal för mig änsålänge
Citera
2016-12-19, 09:11
  #10
Medlem
HeadOfBoos avatar
250mg ew låter lite lite, vad exakt är målet?

Angående nedtrappningen så tar det runt 4v innan prylarna är ute ur kroppen, så där har du din nedtrappning. Och jag håller inte alls med andra som säger "sluta tvärt", utna upplever att man ska trappa ner för det känns bättre, men som sagt på testo e är det meningslöst. På testo P och annat som går ut fort känns det betydligt värre imho. Det blir så väldigt markant förändring snabbt. Din produktion kickar ju inte igång på 1 dag, utan det tar lång tid att gå tillbaka till normalläget.
Citera
2016-12-19, 13:08
  #11
Medlem
Tack HeadofBoo..

Jag har inte bråttom. Börjar hellre lågt för att se hur min kropp reagerar under tiden och få egen erfarenhet-

Syftet är att få en liten puff i träningen efter mångårig platå...Har ju kört så många år så det känns befogat att prova. Är även försiktig i dosering just för att se hur jag mår när/ om jag kliver av första gången.

Tar det som sagt även av ett annat skäl, där jag inte hittat några som använt testo just för detta..
Men det kommer jag lämna vidare till forumet om testosteron hjälper mig med det, vilket är osäkert
Så jag väljer att låta det ligga osagt-

Mvh
Citera
2016-12-19, 13:58
  #12
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KI999
Tack HeadofBoo..

Jag har inte bråttom. Börjar hellre lågt för att se hur min kropp reagerar under tiden och få egen erfarenhet-

Syftet är att få en liten puff i träningen efter mångårig platå...Har ju kört så många år så det känns befogat att prova. Är även försiktig i dosering just för att se hur jag mår när/ om jag kliver av första gången.

Tar det som sagt även av ett annat skäl, där jag inte hittat några som använt testo just för detta..
Men det kommer jag lämna vidare till forumet om testosteron hjälper mig med det, vilket är osäkert
Så jag väljer att låta det ligga osagt-

Mvh

Bara du är medveten om att 250 ew inte direkt är verksam dos i byggarsyfte så... Men du känner nog lite skillnad. Själv hade jag kört minst 250mg e5d, eller tom e4d. Knappt någon skillnad i biverkningar, men stor skillnad i effekt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback