Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2016-12-19, 12:06
  #97
Medlem
ppp333s avatar
Citat:
"Löfven är inte en idiot, däremot är jag det. Men det är mitt jobb som tur är"
Det där var bara en halv (slug) pudel. Gustavssons jobb är att vara pajas/idiot, det är däremot inte Löfvens jobb att vara en pajas (idiot)
Citera
2016-12-19, 16:55
  #98
Medlem
LuluBrooksies avatar
Visa mig någon som inte tycker Lövet är idiot.
Citera
2016-12-19, 17:02
  #99
Medlem
Honeytraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Hade varit bra om artikeln förklarade varför Gustafsson tycker Löfven är en idiot. Helt meningslös artikel och uttalande.

Han är ju en idiot, behöver ej förklaras närmare....
Citera
2016-12-19, 17:09
  #100
Medlem
Att kalla folk idioter säger mer om den som säger det än något annat. T.ex. slut på argument i en diskussion, vågar inte ta upp något med personen ifråga och så vidare.
Citera
2016-12-19, 18:44
  #101
Avstängd
Ursäkta en dum fråga... Men förutom i rubriken kallas Löfven idiot, läser man artikeln handlar den mest om insikten att åldras. Att man har svårt att se 35åringar som vuxna då man är van att äldre är de som sitter på makten, en syn jag delar även om jag liksom Robert fattar att det är vi som blivit gamla.

Roberts politiska åsikter i övrigt har jag inte den blekaste om, att han skulle vara icke "pk" har jag svårt att se då han verkar hyfsat smart. Sedan gällande hans aktieaffärer kan man väl gissa höger, men å andra sidan finns det andra som blivit smått förmögna genom ägande och ändå är vänster.
Citera
2016-12-20, 06:33
  #102
Medlem
Sunimods avatar
Är det inte bevis nog att man är idiot om man presenterar ett förslag till licenser för tiggeri.

Alltså att legalisera det men i själva verket vill införa ett förbud och tror att licensen ska avskräcka dem från att skaffa den.

Omvägar för att nå den effekt man vill uppnå. Typiskt politiker som inte kan använda rätt lösning för att den luktar Sverigedemokrat. Som inte vågar stå för även otrevliga beslut.

Paketera förbudet med något mer så man når rätt effekt så kan man alltid bemöta att tidigare förslag från SD om förbud var ogenomtänkt och icke fungerande.


Man är idiot om man inte tror svenska folket genomskådar skitförslaget.

Robert Gustafsson har precis rätt.
Citera
2016-12-20, 11:42
  #103
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Är det inte bevis nog att man är idiot om man presenterar ett förslag till licenser för tiggeri.


Jag tycker att det borde införas en licens för att bli minister.
Låt säga att minimikravet för att styra ett land borde vara att ha en högskoleutbildning i bagaget.

Varken Löfven, Wallström, Bucht eller infrastrukturminister Anna Johansson klarar dessa lågt ställda krav.
Å andra sidan garanterar en högskoleutbildning inte att man inte är en idiot, något som med all tydlighet bevisats av Fridolin.

Högre utbildning- och forskningsminister Helene Hellmark Knutsson har själv ingen högskoleexamen,något som med all tydlighet visar på hur snurrigt det kan bli när någon som bara har en kortare svetsutbildning i grunden tillsätter ett lands ministrar enligt eget gottfinnande...
Citera
2016-12-20, 12:33
  #104
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Jag tycker att det borde införas en licens för att bli minister.
Låt säga att minimikravet för att styra ett land borde vara att ha en högskoleutbildning i bagaget.

Varken Löfven, Wallström, Bucht eller infrastrukturminister Anna Johansson klarar dessa lågt ställda krav.
Å andra sidan garanterar en högskoleutbildning inte att man inte är en idiot, något som med all tydlighet bevisats av Fridolin.

Högre utbildning- och forskningsminister Helene Hellmark Knutsson har själv ingen högskoleexamen,något som med all tydlighet visar på hur snurrigt det kan bli när någon som bara har en kortare svetsutbildning i grunden tillsätter ett lands ministrar enligt eget gottfinnande...

ja, men de brukar väl poängtera hur viktigt det är med utbildning! (för andra alltså )
Citera
2016-12-20, 18:23
  #105
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
ja, men de brukar väl poängtera hur viktigt det är med utbildning! (för andra alltså )


Varför plugga och bli skyldig CSN pengar när man tydligen kan bli statsminister efter en kortare svetskurs?
PISA-resultaten kommer att störtdyka när våra streetsmarta ungdomar inser detta faktum!
Citera
2016-12-20, 18:43
  #106
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Robert Gustafsson är en förbaskat bra, ärlig och rakryggad människa! Förebild!

Han var för övrigt på samma bio som Palme, samma kväll som han blev mördad, han berättar oerhört rakryggat om den händelsen här!

https://www.youtube.com/watch?v=37mJ5NX7R0Q
"Peta på armen" my ass, säkert han som sköt Palme, han hatar tydligen statsministrar!!

Nä skämt åsido, intressant länk, tack så mycket.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback