Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-18, 13:04
  #1
Medlem
Som rubriken alla hör vad jag gör på datorn ganska tydligt. Har testat olika program (discord, ts, skype, sound recorder) och det händer på alla. Det konstigaste är ändå att det finns en knapp på headsetet där man kan stänga av micken, när jag stänger av den så hör dom inte mig MEN dom hör fortfarande allt jag gör på datorn.

Specs
Hörlurar: ADX Firestorm H01 Headset Gaming
Ljudkort: Sound Blaster Audigy Rx

När jag kollar recensionerna på headsetet verkar ingen gnälla över att ljudet läcker. Kan det ha något med ljudkortet o göra?
Citera
2016-12-18, 13:23
  #2
Medlem
ekmannens avatar
Testat att koppla in micen i moderkortet där bak? Jag och många jag känner har haft problemet när man kopplat in det i fronten istället för där bak.
Citera
2016-12-18, 13:32
  #3
Medlem
Ravenhearts avatar
Högerklicka på högtalargrejen och välj Inspelning och kolla ifall "What U Hear" är aktiverat.
Citera
2016-12-18, 13:44
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekmannen
Testat att koppla in micen i moderkortet där bak? Jag och många jag känner har haft problemet när man kopplat in det i fronten istället för där bak.
Den är inkopplad där bak i ljudkortet. Mitt sound audigy fick jag i present så "grön o rosa"-intagen använder jag inte ens, och dom där fram är inte ens aktiverade.

Citat:
Ursprungligen postat av Ravenheart
Högerklicka på högtalargrejen och välj Inspelning och kolla ifall "What U Hear" är aktiverat.
Jag avaktiverade det i Recordings och "What U Hear" försvann helt då men det är fortfarande samma sak.

Btw jag använder Windows 7 om det kan ha nån betydelse.
Citera
2016-12-18, 13:56
  #5
Medlem
ekmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reptileen
Den är inkopplad där bak i ljudkortet. Mitt sound audigy fick jag i present så "grön o rosa"-intagen använder jag inte ens, och dom där fram är inte ens aktiverade.


Jag avaktiverade det i Recordings och "What U Hear" försvann helt då men det är fortfarande samma sak.

Btw jag använder Windows 7 om det kan ha nån betydelse.
Det jag menade att du ska testa dom där bak i moderkortet istället för ljudkortet, för att veta om det är någon fel på ditt ljudkort.
Citera
2016-12-18, 18:04
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekmannen
Det jag menade att du ska testa dom där bak i moderkortet istället för ljudkortet, för att veta om det är någon fel på ditt ljudkort.
Testade nyss koppla in endast ljudet i moderkortet, kopplat in både mick och hörlurar i moderkortet och även att stänga av micken med knappen på headsetet och det blir samma resultat alla gånger. Allt jag gör på datorn hördes när jag spelade in.

Det enda som funkar är att stänga av micken via datorn, då hörs varken jag eller ljudet från datorn. Samma sak med ex. discord, stänger jag av micken där hörs ingenting.

Är det ett program som spökar isåfall?
Citera
2016-12-18, 18:18
  #7
Medlem
x12s avatar
Avinstallera all programvara som hör till ljudkortet, plocka ut ljudkortet ur datorn, testa om det blev bättre nu. d.v.s kör enbart med ljudkretsen som är inbyggd på moderkortet.
Citera
2016-12-18, 18:22
  #8
Medlem
Jag testade att koppla in ett gammalt headset (bara micken) och då hördes ingenting från datorn men min röst hördes. Det är alltså mitt headset det är fel på? Men varför hör man allt jag gör på datorn trots att jag stänger av micken med knappen, är det något som är inbyggt? För då är det ju ingen "läcka" det handlar om eftersom jag inte hör min röst men datorns ljud.
__________________
Senast redigerad av Reptileen 2016-12-18 kl. 18:34.
Citera
2016-12-18, 21:10
  #9
Medlem
ekmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reptileen
Jag testade att koppla in ett gammalt headset (bara micken) och då hördes ingenting från datorn men min röst hördes. Det är alltså mitt headset det är fel på? Men varför hör man allt jag gör på datorn trots att jag stänger av micken med knappen, är det något som är inbyggt? För då är det ju ingen "läcka" det handlar om eftersom jag inte hör min röst men datorns ljud.
Nej det läcker inte garanterad. Har du senaste programvaran för ditt headset? kan det finnas nån inställning där?
Citera
2016-12-19, 08:02
  #10
Medlem
Du kanske har Stereo mix igång?
Citera
2016-12-19, 10:50
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekmannen
Nej det läcker inte garanterad. Har du senaste programvaran för ditt headset? kan det finnas nån inställning där?
Fick inget program och hittade inga drivrutiner på nätet.
Citat:
Ursprungligen postat av Ayypaapi
Du kanske har Stereo mix igång?
Var stänger man av det?
Citera
2016-12-20, 19:51
  #12
Medlem
Såhär ser mick-inställningarna ut:
http://imgur.com/a/5nq9H

Ljudinställningar:
http://imgur.com/a/hmBBv

Stereo mix finns inte och "What U Hear" är avaktiverat.
Kan det vara så enkelt att det är inbyggt i mitt headset?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback