Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2016-12-19, 18:04
  #73
Medlem
Ratads avatar
Om vi bortser från sagogubbar som man kan skylla på, hur ser det ut juridiskt för de som hyrt ut lokaler och inventarier om tillräcklig bevisning inte finns, alla skyller på varandra eller kniper pajhålen?

Då blir det väl den som skrev pappret för att hyra stället som är ersättningsskyldig och får i sin tur starta processer mot andra som slog sönder varandra och stället?

Dessutom undrar jag hur tungt pojkstreck* som detta belastar polisen i Gävleborg och Uppland?

* Jag antar att Sarnecki och Eliasson sorterar det i den mappen.
Citera
2016-12-19, 19:54
  #74
Medlem
VMiLavemangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugrekorder
Det lönar sig att vara fördomsfull

Kikar man på tjommen som lade upp bilder därifrån igår så ser man att han kommer från Syrien från en ort nära gränsen till Turkiet. Sedan kan man se att "Bröllopsflorist" hade varit där tidigare under dagen. Så ja, ett kurdiskt bröllop som spårade ur.

Inte ett ord från PK-riddarna, ryggdunkareliten eller godhetsknarkarna eller hotelledningen om "...att vi borde aldrig godkänt bokningen med hänsyn till personalens säkerhet och vår värdegrund..."

Vad är det man säger...Karma is a bitch...LMAO
Citera
2016-12-20, 16:42
  #75
Medlem
kaiross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Lilla besserwisser du har inte så stor koll.

Är man Syrian om man kommer från Syrien?
Finns det kurder i Syrien som är muslimer?
Finns ISIS i Syrien?

Försök svara rätt på dessa frågor...
Du är inte muslim bara för att du är kurd heller. Många av de som flytt har gjort det pga att de är eizider.
Det kanske finns en anledning till att vi är flera som rättar dig.
Citera
2016-12-20, 17:28
  #76
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kairos
Du är inte muslim bara för att du är kurd heller. Många av de som flytt har gjort det pga att de är eizider.
Det kanske finns en anledning till att vi är flera som rättar dig.

Det har jag aldrig sagt heller...
Klart ni vänsterspöken ska spela duktiga o försvara babbarnas framfart i landet. Jag vet det

Hur som helst så kan vi alla konstatera att det blivit bråk runt kl 05.00 på en restaurang med utskänkningstillstånd som gjort att polisen i Gävle fick förstärkning från Uppsala.
Vi vet oxå att det inte var ett svenskt bröllop. Överens??
Citera
2016-12-20, 17:42
  #77
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Nu förstår jag visserligen inte vad det har med saken att göra, men han som har lagt upp bilderna är i alla fall från Syrien. Det skriver han på sin facebookprofil.
Jo, utifrån Facebook verkar de tala arabiska och hade då gissat på syrianer/assyrier (stort bröllop, i Sverige), men de verkar som om de var muslimer, även det utifrån Facebook.

Och vad det har med saken att göra: det är intressant med detaljer.
Citera
2016-12-20, 19:07
  #78
Medlem
Heltutanklasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overkokt.Blomkal
Jo, utifrån Facebook verkar de tala arabiska och hade då gissat på syrianer/assyrier (stort bröllop, i Sverige), men de verkar som om de var muslimer, även det utifrån Facebook.

Och vad det har med saken att göra: det är intressant med detaljer.


Jaja babbar i grupp kan ändå inte sluta i annat än kaos. 20 blattar är 19 för många liksom.. 200 är 199 för många och sen fortsätter det uppåt.. men för att tillföra tråden med nått så kommer lite frågor om kvällen nedan.

1 vad fanns det för mat som serverades?

2 var det nån som inte var med och slogs, och isåfall varför?

3 är hudfärgshandikapp nått man kan få ersättning av från f-kassan?
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback