Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-04, 01:54
  #109
Medlem
MAX-HIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 72minsago
En diktatur är något som styrs av en diktator, alltså en ensam härskare som struntar i vad alla andra tycker.
Centralisering måste inte byta demokratisk metod mot en diktator, bara göra den lite mer komplicerad.

Om du vill kalla diktatur för att den styrs av en diktator endast eller en elit är sak samma för mig. Saken är den att världens länder inte styrs av folket i varje enskilt land. Eller så här, det börjar bli mindre och mindre vanligt allt eftersom NWO far fram med sin strävan mot världsdiktatur.

Citat:
Nationer är en förening av folk som tidigare levde var för sig.
Folk bråkar när de är enskilda enheter, de samarbetar när de förenas.

Tvärtom. Sverige var väldigt väldigt väldigt lugn och fridfullt innan denna galna fula muslimska mansinvasion. Nu är segregationen och hatet på nivåer som aldrig setts någonsin förut. Det är faktiskt nära ett inbördeskrig tror jag. Nu behövs bara en tänd tändsticka, en finanskollaps, sedan är det kanske krig och blod överallt inom nationen Sverige. Fördelen är att äntligen kan vi göra upp med förrädarna och muslimska kolonisatörerna.

Citat:
Genom historien har freden ökat samtidigt som samhällen blivit allt större och mer omfattande.


Samhällena har blivit större så makten kan hjärntvätta folk likformigt. Man vill dessutom göra oss rädda på grund av att vi inte klarar oss på egen hand utan allmosor från staten, men som egentligen är folkets pengar. Så du ser, makten ser om sina egna intressen, men på ett slugt sätt.

Citat:
Sverige är idag världsledande på mycket, ett av de mest utvecklade länderna.

Vi har blivit ett U-land, fast det döljs i media. Muslimska dumskallar som förstör skolorna och bekostar oss otroliga mängder pengar har gjort att Pisa-resultaten har sjunkit lavinartat. Pisa-resultaten visar vad som väntar oss Svenskar. Ett korkat folk har vi blivit med dessa muslimer. Hur skall vi kunna konkurrera nu med världens länder när våra barn blir dummar och dummare? Mera makt till staten blir det.

Citat:
Vi har representativ demokrati vilket inte kräver en massa folkomröstningar.


Det är inte frågan om massa folkomröstningar, det är ingen folkomröstningar, inte då om viktiga beslut som gynnar svenska folket. Inte då undra på att vi inte får rösta om ett EU-utträde. Men EU-inträdet gick bra, men då gynnade det fula NWO.

Citat:
Det har inte bytts ut folkslag, det har mottagits flyktingar.

Svenskarna är ett folkslag, om vi konkurreras ut av alla folkslag i världen utom det Svenska så byts ett folkslag ut, det Svenska. Enkel logik faktiskt.

Nej för femhundrafemtionde gången, det är inga flyktingar.

Citat:
Massmedia går efter journalistiska principer istället för den hjärntvätt som varit normalt i historien och som fortfarande förekommer inom traditionalistiska grupper.


Nej, du uppvisar bara okunnighet igen. Journalister följer inga journalistiska och etiska principer, inte nå mera inte. De bispringer makten däremot, och därför är de ett språkrör för makten, eliten i NWO.

Citat:
Ingen har tagit hit en religion mot majoritetens vilja, framvald politik har mottagit flyktingar.


Vi får hoppas att inte rösterna har varit rigaggade. Men om media har skrämt massa kvinnor att rösta på SD så har de ju påverkat kvinnornas åsikter. SD, det enda parti som egentligen hade rätt, att dessa muslimska män måste hjälpas i sitt närområde. Så hur demokratiskt är det när media har lurat folket att tro att SD var dåligt, men de hade rätt i alla fall. Nu gör alla partier det som de tidiga anklagade SD för, men det är ingen som kallar dem för främlingsfientliga eller rasistiska för det. Förstår du hur det fungerar? Så vad är egentligen en demokratisk röst värd när den är tungt influerad av rädsla att göra fel, av okunskap på grund av desinformation, på grund av hjärntvätt att det är något bra när det är precis tvärtom. Så demokrati, ha! Svammel bara. Då behövs det ett rätt informerat och opåverkat folk som är orädda att rösta som de vill.

Religionen Islam då. Den har saluförts som fredlig, och att vi skall vara toleranta och tillämpa religionsfrihet. Visste du om att Islam är mycket aggressiv mot icke-muslimer när det väl blir i numerärt överläge, att den är ytterst intolerant mot hedningar som är alla icke-muslimer, att de absolut inte tror på religionsfrihet, demokrati, mänskliga rättigheter, kvinnors frihet...Det finns nämligen skäl till att din intuition säger att det är farligt att röra sig i invandrarförorter, och det är för att jag har rätt.

Så, varför tror svenskarna på allt detta muslimskit, svaret är lögnen media och korrupta politiker.

Citat:
Sverige är ett modernt utvecklat land för att majoriteten har någorlunda moderna utvecklade värderingar.
Alltså är de positiva till förändringen bort från slutna inskränkta samhällen till ett globalt tolerant system vilket är den nya världsordningen.


Svammel igen.

Citat:
Du frågade ju ”Vadå SDs monokultur?”
Som om du inte höll med att SD står för monokultur precis som islamister gör.

Igen då, Svenska kulturen är EN kultur, och den skall råda i Sverige. Och?

Citat:
I den gamla världsordningen fanns inte de mänskliga rättigheterna, det är en FN-skapelse från 1900-talet.

WHO säker också att ingen har rätt att begå kulturell genocid bara för att ett folkslag blir invaderat och undanträngt, men det sker nu i Sverige 2017. Vad görs åt det? Inget.

Citat:
Att det bedrivs underrättelsearbete (”övervakning”) motsäger inte mänskliga rättigheter, det kan vara ett sätt att skydda dem.

Underrättelsearbete mot legitima mål, som förbrytare är en sak. Underrättelsearbete mot hela sitt folk i hemlighet är något annat. Det kan vara för att skydda oss, men det kan också var föra att skydda sig själva. Troligen är det makten som är rädd för oss, men ger folket ett svepskäl till varför de installerar denna övervakningsapparat, på skattebetalarnas nota, naturligtvis. Staten har aldrig tjänat en krona, utan de snor alla pengarna från sitt eget folk.


Citat:

Om du med ”folk” menar kultur så är det en självmotsägelse, om du med ”folk” menar etnicitet så finns det inget med monoetnicitet som garanterar mångkultur.


Folk är inte kultur. Utan vad jag menade var att ett folkslag ger en kultur. Ett folk måste bo inom ett landområde. De har rätten försvara sig mot muslimska pirater som kommer för tar allting, även våran etnicitet och tillhörande kultur. Piraterna har slöat och varit stendumma eftersom det enda de gjort är producera massa oönskade gamm-"barn", men inte kommit på ens den enklaste av alla uppfinningar och inte producerat en endaste sak. Inte då undra på att de måste invadera och stjäla allt från fantastiska vita människan.

Citat:
Feodalsamhällen är diktaturer.
EU är en demokratisk inrättning beståendes av demokratiska länder i demokratiskt samarbete.

Som jag tidigare skrev så är länderna i Europa mest demokratiska på pappret. EU styrs inte av folket i Europa, alltså är det fel det du skriver. EU är NWOs missfoster, ämnat att lyda deras affärsintressen.

Citat:
Med livsmedel menade jag medel som krävs för att leva.

Livsmedel är något som kan ätas eller drickas. Inte värme, ljus, tak över huvudet.

Citat:
Och du påstod att ”Folk behöver en förtjänst för att överleva”, varmed det blev relevant att påpeka att överlevnad kommer vara garanterad.

Hur kommer överlevnad att vara garanterad utan förtjänst? Inte får du livsmedel gratis. Inga pengar, lika med svält. Allt det här vet du, men du envisas med att krångla.

Citat:
Automatiseringen gör saker billigare än idag, så om folk kan köpa produkterna idag så kan de det ännu enklare framöver.


"Enklare", och? Det säger ju inget om priset på varorna.

Citat:
Jag kan givetvis inte redovisa mängden näring i alla matvaror i framtiden och inte heller rabbla upp allt jag kan, konstiga frågor...

Inte konstiga alls. Näringsvärdet bara minskar med automatiseringar eftersom det ofta är frågan om processad mat. Inte så konstigt att folk blir sjukare och sjukare, samt dummare och dummare.

Citat:
Alla tycker att ens meningsmotståndare är okunniga, det behövs inte nämnas att man upplever det så.

Ibland är det bara så sant.

Citat:
Politiker har kvar politiska mål hela vägen upp, desto högre de kommer desto mer kan de bestämma och desto mindre behöver de lyda.

Hur vet du att "deras" politiska mål är deras egna? Kanske det finns intressegrupper som vill påverka. Ja, du tror att det är deras egna politiska mål, men det är bara vad du tror, naivt och rent av dumt. De som har mycket pengar kommer inte att sitta och vänta tills lagar gynnar dem, de kommer att göra något bestämt åt det med sina pengar.

Det är sant, top-politikerna skiter helt i kommunpolitiker, utan de lyder endast EU som tar order från en elit, NWO.

Citat:
Svenska politiker har valts av svenska folket.


Och? Om man har manipulerat en flock fårskallar att svänga till vänster och sedan säger att de minsann valde själv att svänga vänster, vad säger det egentligen om ett fritt val? Ingenting nästan.

Citat:

Jag sa det.
Människor trivs bättre i utvecklade länder.

Det var inte alls det jag skrev. Om du inte kan svara så gör inte det!

Citat:
Du påstod själv att ”Politikerna (...) kan utrota alla fina vita högfunktionella kulturer och etniciteter”.
Därför var det relevant att svara att de inte vill utrota.

Dina svar är ofta inte relevanta. Du måste LÄSA och svara adekvat, annars framställer du dig som en vimsig debattör.

Politikerna, utom SD, bryr sig bara om sin makt, inte om våra fantastiska svenska anor.
__________________
Senast redigerad av MAX-HIM 2017-05-04 kl. 02:24.
Citera
2017-05-06, 08:32
  #110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Det är nog snarare eliten som har lurat naiva typer som du att eliten numera är "schyst". Demokrati i västvärlden så som du föreställer dig där den finns inte.

"Demokrati" i västvärlden fungerar på det viset att eliten tar fram några stycken marionetter som är kända för att vara samvetslösa, lojala opportunister. Den obildade ointresserade populasen får sedan rösta vilken av dessa marionetter det är som ska inneha den formella makten. I själva verket så är det alltid samma elit som innehar makten och det är bara marionetterna som byts ut.

Om man ser ut fördelningen av tillgångar så är skillnaderna större än de någonsin har varit att underklassen i västvärlden kan känna sig nöjd beror på att produktionsmetoderna har blivit så effektiva att även de som har minst kan slippa svälta i alla fall för tillfället.

Varför utgå ifrån att etablerad kunskap inte är sann och att spekulationer om hemliga komplotter är påltligt?

Det blir ett cirkelresonemang:
Varför lita på alternativ information? För att officiell information är en konspiration.
Hur vet man att det är en konspiration då? Den alternativa informationen säger det.

Använder du också en dator som är konstruerad efter gissningar som strider emot den etablerade kunskapen?
Citera
2017-05-06, 08:45
  #111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAX-HIM

”New world order” är ett uttryck som politiker har använt för globalisering.
Det står alltså för en politisk situation, inte en grupp människor. Alltså är det inte en maffia.

Moderna politiker är positiva till detta, men det betyder inte att någon ”styr” dem till att tycka så.
Det går att ha en åsikt utan att vara ”lakej” åt någon.
Och att politikerna delar åsikter måste inte betyda att de har en ”kartell”, det räcker att alla var för sig tycker så.
Men om du har dokumentation på att riksdagspartierna har en hemlig kartell så offentliggör det scoopet då.

Att det kommer folk till Sverige från andra länder måste inte vara en ”invasion”/militärt anfall.
Flyktingströmmarna är väl bevittnade, dokumenterade och studerade och det som syns är att de verkligen är flyktingar.
Att det kommer folk från andra länder måste inte heller innebära att infödda svenskar ”utrotas”.
Mångkultur är många kulturer i samma samhälle.
Invandrare kan ha med sig värderingar som strider emot demokratiska rättigheter, som djupt traditionella könsroller.
Sådant avtar dock ofta efter någon generation eller två.
De integreras i moderniteten liksom svenskar en gång blev moderna.

PK idag innebär att prata och agera så att man inte förolämpar eller diskriminerar någon kategori människor.
Det är inte ”åsiktsförbud” eftersom det inte bara är en ”åsikt” som vilken som helst.
Det handlar om en viktig grundläggande värdering.
Så när du förolämpar mig så avstår jag därför från att sänka mig till samma nivå.

Du förnekade också att det är allmänt accepterat att Sverige är en demokrati, det hoppas jag var ett skrivfel.

Gällande GMO så tyder som sagt den forskning som finns på att GMO är bra.
Och idag tar forskare hänsyn till finansiering och intressekonflikter i sina bedömningar av forskningsresultat.
Men om du har hittat något som forskarna har förbisett så får du väl höra av dig till dem.
Citera
2017-05-06, 16:16
  #112
Medlem
MAX-HIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 72minsago
”New world order” är ett uttryck som politiker har använt för globalisering.
Det står alltså för en politisk situation, inte en grupp människor. Alltså är det inte en maffia.

Men som jag påpekade tidigare, det är en världsmaffia, en elit bakom NWO. Du läser inte så bra ser jag.

Citat:
Moderna politiker är positiva till detta, men det betyder inte att någon ”styr” dem till att tycka så.
Det går att ha en åsikt utan att vara ”lakej” åt någon.
Och att politikerna delar åsikter måste inte betyda att de har en ”kartell”, det räcker att alla var för sig tycker så.


Om inte någon styr västvärldens politiker så agerar de helt utan vidare på eget bevåg när de går ihop till en kartell, eftersom västvärldens folk har de inte bakom sig när de tvingar vita människan att blanda upp allt vårt till oigenkännlighet, dvs totalförstöra alla våra älskade kulturer, alla våra fredliga religioner, alla fantastiskt fina etniciteter, alla framgångstraditioner....etc.

Citat:
Men om du har dokumentation på att riksdagspartierna har en hemlig kartell så offentliggör det scoopet då.

Det finns inget intresse att offentliggöra en hemlig kupp, och det är själva finessen med att inte offentliggöra den. Man vinner halva segern med överraskning så "motståndaren", hela världens oskyldiga människor, inte kan mobilisera upp ett försvar. Det här är grundläggande militärstrategi.

Du måste börja titta efter tecken, indicier. Du måste verkligen börja tittar omkring dig, tittar på vad som sänds på tv, media, reklam, hur de bit för bit försöker smula sönder svenska kulturen, etniciteten och moralen, hur det premieras att vara en illojal narcissistisk lösaktig uppmärksamhetssökande nolla, hur anti-svensk propaganda bara reklamförs hela tiden, ja, då ser du att jag har rätt. Men du vill inte se detta, du vill fortsätta att TRO.

Citat:
Att det kommer folk till Sverige från andra länder måste inte vara en ”invasion”/militärt anfall.
Flyktingströmmarna är väl bevittnade, dokumenterade och studerade och det som syns är att de verkligen är flyktingar.

"Syns" det verkligen att det är flyktingar? Är alla Afrikaner, pakistanier, afghaner, araber...verkligen Syrianer!? Oj, det var nytt för mig. Syrien är tydligen ett stort land med många olika namn då.
Och alla muslimska män från hela världen liksom "råkade" samtidig ha slängda pass.
Många smugglas in under epiteten "barn", men kan ändå våldta kvinnor, tydligen starka barn då.
Migrationsverket motsäger dig, dvs att de flesta skulle komma från Syrien, så de är nästan inga flyktingar som anländer till västvärlden eftersom dessa mörka män har ingen flyktingstatus. Förstår du nu?

Denna aldrig sinande mängd av muslimmän kommer med välklippta frisyrer allihop, och bara
det är ju lustiga "flyktingar". Dessutom, det är ofta inte kvinnor och gråtande barn som massmedia salufört och som borde vara de som kommer hit, utan tydligen har alla deras fula män dumpa dem bakom sig.

Så, nu börjar ju jag undra, vad kan du egentligen?

Citat:
Att det kommer folk från andra länder måste inte heller innebära att infödda svenskar ”utrotas”.
Mångkultur är många kulturer i samma samhälle.

Nej, mångkultur betyder många kulturer. "I samma samhälle" som du lägger till är något påhitt i din egen skalle. En sådan blandning kommer att leda till en monokultur, dvs utrotning av alla kulturer utom en, muslimsk misogyn låg-kultur. Först blir vi Svenskar undanträngda till en muslimsk minoritet som tack för hjälpen och som tack för att vi var dumma i skallen som trodde att muslimer var fredliga. Sedan blandas vi bort helt i världshavet bland miljarders miljarder svarta luddiga muslimska lögnare.

Citat:
Invandrare kan ha med sig värderingar som strider emot demokratiska rättigheter, som djupt traditionella könsroller.
Sådant avtar dock ofta efter någon generation eller två.
De integreras i moderniteten liksom svenskar en gång blev moderna.


Igen, ditt hokus pokus TRO. Fel, Islam har inte ändrats på snart 1500 år och det beror på att de inte får förändras. Muslimer integreras inte eftersom Muhammed säger att en muslim skall hålla sig borta från en "smutsig" icke-muslim, en västerlänning. Och här i Sverige vill vi svenskar absolut inte bland bort det svenska till något icke-svenskt fult mörkt muslimskt.

Jag likt många svenskar vill inte att mer och mer av mina skattpengar smusslas undan till att modernisera alla muslimska lögnare.
Mina skattepengar skall gå till mina barn och äldre och deras rätt till bra skolgång och vård.

Citat:
PK idag innebär att prata och agera så att man inte förolämpar eller diskriminerar någon kategori människor.
Det är inte ”åsiktsförbud” eftersom det inte bara är en ”åsikt” som vilken som helst.
Det handlar om en viktig grundläggande värdering.


"En viktig grundläggande värdering" skriver du, och vilken är det? Yttrandefriheten menar du? Men den har man inte när man har en politiskt korrekthet. Svenska människor har ju blivit bestraffade för att yttra sig fritt i landet Sverige, då kan du förstå själv!! Lakejen media har skrivit om det för att skrämma svenskar från att prat emot maktens intressen, ja men då så, då är det ju ingen snack om åsiktsförbud. Korrekthet betyder i det här sammanhanget att man pratar och beter sig enligt vad politikerna önskar. Politiska korrektheten är alltså skapad av makten föra att gynna dem själv. Så när du följer den så blir du en åsna som jobbar för din egen förintelse, och ja, du kan TRO att de vill dig väl, men vet, ja det vet du inte. Inga garantier har du i fall du tror fel, och inga garantier har du att ge mig och mina barn. Ditt öde är helt i maktens händer. Dina framtida barnbarns öde är helt i maktens händer, och det tack vare en dum person som väljer att TRO.

Citat:
Så när du förolämpar mig så avstår jag därför från att sänka mig till samma nivå.


Jag förolämpar dig inte, det gör du själv genom att envist och självvalt stanna upp i kunskapsutvecklingen och dessutom fortsätta skriva till smarta människor. Troligen alla som läser dina text kan ju dra samma slutsatser som jag. Ursäkta om du är lättkränkt då, men kanske borde du börja studera videon jag skickade till dig så att du kan lära dig något för en gång skull. Att slösa bort all din tid med att bara prata pk-svammel med dina svammelputt-polare duger inte, då förblir du Dumbo.

Citat:
Du förnekade också att det är allmänt accepterat att Sverige är en demokrati, det hoppas jag var ett skrivfel.

Sverige är ingen demokrati i realiteten, men på pappret är det kanske det. Demokratin är en illusion medans diktaturen är en realitet här i västvärlden.

Citat:
Gällande GMO så tyder som sagt den forskning som finns på att GMO är bra.
Och idag tar forskare hänsyn till finansiering och intressekonflikter i sina bedömningar av forskningsresultat.

Dina ord bara. Har du stöd för ditt påstående? Annars jobbar du för ett monopol på maten åt din världsmaffia. Du är bara en duktig dåre som jobbar för smulor.

Citat:
Men om du har hittat något som forskarna har förbisett så får du väl höra av dig till dem.


Du kan ingenting om hur forskning bedrivs ändå fortsätter du att skriva.
__________________
Senast redigerad av MAX-HIM 2017-05-06 kl. 16:21.
Citera
2017-05-08, 00:06
  #113
Medlem
Ett stort problem i dagens åsiktssverige är allt för många formar (påhittad) fakta efter åsikter, istället för att forma åsikter efter (oberoende) fakta.

Detta VET vi om världen just nu:
1) Världen blir mindre och mindre. Självklart inte rent geografiskt, utan i form av kommunikationsmöjligheter osv. För 100 år sedan, på "Emils tid", var det en dagsutflykt att att ta sig tur och retur den blygsamma sträckan på 2.5 mil från Lönneberga till Vimmerby, och få svenskar hade sett "en livs levande neger", som man antagligen skulle ha uttryckt sig på den tiden . Idag vet vi ju att vi kan vara hemma i Sverige på fredagen och vakna upp på flygplanet över Thailand dagen efter.

2) Folk kommer ALLTID försöka ta sig uppåt i världen, dvs från fattigdom till mindre i fattigdom, från krig till fred, från förtryck till frihet osv osv.

3) Det rådet konsensus bland världens forskare (iaf bland de vars namn bär någon som helst tyngd i skrået) att sättet vi lever på i dagsläget EJ är hållbart i flera olika områden, tex energiförsörjning och konsumtion.

4) Väpnande konflikter pågår i flera områden i världen.

Så om vi då skall bilda oss en uppfattning om EU, enbart baserat på dessa fyra fakta, vad låter då som det mest vettiga; att antingen sluta samarbeta, och bara börja fokusera på den av-människan skapade avgränsningen Sverige (och Frankrike, Italien, Spanien, Belgien osv osv), eller öka samarbetet? Jag tror svaret är självklart bland oss som vill att mänskligheten skall överleva de kommande 500 åren.

Men det betyder inte att EU fungerar perfekt, eller ens godkänt, på alla områden. Om vi skall ta flyktingfrågan, eftersom jag vet att den är viktig för den gemene flashbackaren, så tycker jag tex det är helt sjukt att ett person från Syrien kan fly igenom hela Europa, där ALLA länder utom Turkiet har fred, ända upp till tex Sverige och där påstå att "vi flyr för våra liiiiiiiiv och behöver asyl"
Självklart borde vi fördela flyktingar tillsammans inom EU, där flyktingarna får tacka och ta emot det land de blir tilldelat.
Citera
2017-05-08, 22:03
  #114
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAX-HIM
Men som jag påpekade tidigare, det är en världsmaffia, en elit bakom NWO. Du läser inte så bra ser jag.

Man måste inte tro på dig bara för att man läser vad du skriver.

”New world order” betyder:

”a political situation in which the countries of the world are no longer divided (...) and instead work together to solve international problems”
Cambridge Dictionary

”A new or alternative model of social organization (...) a new balance of power among nations (...) arrangements established internationally for preserving political stability (...) the state of global politics and the global economy following the end of the Cold War.”
Oxford Dictionaries
Ordet (ny världs-)”ordning” ger också en ledtråd om att det handlar om en ordning, inte en maffia.

Citat:
Ursprungligen postat av MAX-HIM
Om inte någon styr västvärldens politiker så agerar de helt utan vidare på eget bevåg när de går ihop till en kartell, eftersom västvärldens folk har de inte bakom sig när de tvingar vita människan att blanda upp allt vårt till oigenkännlighet, dvs totalförstöra alla våra älskade kulturer, alla våra fredliga religioner, alla fantastiskt fina etniciteter, alla framgångstraditioner....etc.

Politikerna har folket bakom sig eftersom att folket har röstat in dem:
”Vart fjärde år andra söndagen i september är det val till riksdagen. Då går medborgarna till vallokalerna för att bestämma vilka personer som ska representera dem i riksdagen.”
riksdagen.se

Citat:
Ursprungligen postat av MAX-HIM
Det finns inget intresse att offentliggöra en hemlig kupp, och det är själva finessen med att inte offentliggöra den. Man vinner halva segern med överraskning så "motståndaren", hela världens oskyldiga människor, inte kan mobilisera upp ett försvar. Det här är grundläggande militärstrategi.

Du måste börja titta efter tecken, indicier. Du måste verkligen börja tittar omkring dig, tittar på vad som sänds på tv, media, reklam, hur de bit för bit försöker smula sönder svenska kulturen, etniciteten och moralen, hur det premieras att vara en illojal narcissistisk lösaktig uppmärksamhetssökande nolla, hur anti-svensk propaganda bara reklamförs hela tiden, ja, då ser du att jag har rätt. Men du vill inte se detta, du vill fortsätta att TRO.

Alltså finns ingen dokumentation om en kartell och då är det olämpligt att påstå att den finns.

Det där andra har jag inte sett i media.

Citat:
Ursprungligen postat av MAX-HIM
"Syns" det verkligen att det är flyktingar? Är alla Afrikaner, pakistanier, afghaner, araber...verkligen Syrianer!? Oj, det var nytt för mig. Syrien är tydligen ett stort land med många olika namn då.
Och alla muslimska män från hela världen liksom "råkade" samtidig ha slängda pass.
Många smugglas in under epiteten "barn", men kan ändå våldta kvinnor, tydligen starka barn då.
Migrationsverket motsäger dig, dvs att de flesta skulle komma från Syrien, så de är nästan inga flyktingar som anländer till västvärlden eftersom dessa mörka män har ingen flyktingstatus. Förstår du nu?

Denna aldrig sinande mängd av muslimmän kommer med välklippta frisyrer allihop, och bara
det är ju lustiga "flyktingar". Dessutom, det är ofta inte kvinnor och gråtande barn som massmedia salufört och som borde vara de som kommer hit, utan tydligen har alla deras fula män dumpa dem bakom sig.

Så, nu börjar ju jag undra, vad kan du egentligen?

Jag har aldrig påstått att alla är från Syrien, det går att ha det så dåligt att man flyr ändå.

Ingen officiell information ger anledning att tro att det är en ”invasion” eller något annat än nödställda personer.

Ordet ”barn” betyder juridiskt under 18 år:
”I Sverige räknas alla som är under 18 år som barn.”
Migrationsverket
Varför det är unga män som kommer har vi redan gått igenom; de anses klara av den riskfyllda flykten bäst.

Citat:
Ursprungligen postat av MAX-HIM
Nej, mångkultur betyder många kulturer. "I samma samhälle" som du lägger till är något påhitt i din egen skalle. En sådan blandning kommer att leda till en monokultur, dvs utrotning av alla kulturer utom en, muslimsk misogyn låg-kultur. Först blir vi Svenskar undanträngda till en muslimsk minoritet som tack för hjälpen och som tack för att vi var dumma i skallen som trodde att muslimer var fredliga. Sedan blandas vi bort helt i världshavet bland miljarders miljarder svarta luddiga muslimska lögnare.

Mångkultur betyder:
”blandning av olika parallella kulturer”
Nationalencyklopedin

”förekomst av många olika kulturer och kulturyttringar i (positiv) samverkan”
Svensk ordbok utgiven av Svenska Akademien

”ett förhållande där flera etniska grupper med olika kulturer samlas inom samma politiska enhet.”
Wikipedia
Alltså stämmer inte ditt påstående att det är ett ”påhitt i min egen skalle”.
Du ger ord betydelser som de normalt inte har.

Citat:
Ursprungligen postat av MAX-HIM
Igen, ditt hokus pokus TRO. Fel, Islam har inte ändrats på snart 1500 år och det beror på att de inte får förändras. Muslimer integreras inte eftersom Muhammed säger att en muslim skall hålla sig borta från en "smutsig" icke-muslim, en västerlänning. Och här i Sverige vill vi svenskar absolut inte bland bort det svenska till något icke-svenskt fult mörkt muslimskt.

Jag likt många svenskar vill inte att mer och mer av mina skattpengar smusslas undan till att modernisera alla muslimska lögnare.
Mina skattepengar skall gå till mina barn och äldre och deras rätt till bra skolgång och vård.

Det finns olika versioner av Islam och de andra religionerna.
Idag finns det liberala religiösa likaväl som fundamentalister.

Och du kan inte säga att ”vi svenskar” inte vill det eftersom att många svenskar är för mångkultur.

Citat:
Ursprungligen postat av MAX-HIM
"En viktig grundläggande värdering" skriver du, och vilken är det? Yttrandefriheten menar du? Men den har man inte när man har en politiskt korrekthet. Svenska människor har ju blivit bestraffade för att yttra sig fritt i landet Sverige, då kan du förstå själv!! Lakejen media har skrivit om det för att skrämma svenskar från att prat emot maktens intressen, ja men då så, då är det ju ingen snack om åsiktsförbud. Korrekthet betyder i det här sammanhanget att man pratar och beter sig enligt vad politikerna önskar. Politiska korrektheten är alltså skapad av makten föra att gynna dem själv. Så när du följer den så blir du en åsna som jobbar för din egen förintelse, och ja, du kan TRO att de vill dig väl, men vet, ja det vet du inte. Inga garantier har du i fall du tror fel, och inga garantier har du att ge mig och mina barn. Ditt öde är helt i maktens händer. Dina framtida barnbarns öde är helt i maktens händer, och det tack vare en dum person som väljer att TRO.

”Den grundläggande värderingen” är allas lika värde.
Att inte kvinnor, utlänningar eller några andra ska behandlas sämre.
Det vill säga politisk korrekthet.

Political correctness”:
”The avoidance of forms of expression or action that are perceived to exclude, marginalize, or insult groups of people who are socially disadvantaged or discriminated against.”
Oxford Dictionaries
Kanske kan det kallas för ett slags ”åsiktsförbud” för sexister, rasister och andra med en mindre human syn på andra.

Citat:
Ursprungligen postat av MAX-HIM
Jag förolämpar dig inte, det gör du själv genom att envist och självvalt stanna upp i kunskapsutvecklingen och dessutom fortsätta skriva till smarta människor.

Du har kallat mig ”dåre”, ”dum”, ”naiv”, ”lat”, ”feg”, ”omoralisk”, ”girig”, ”åsna”, ”den värsta av de värsta”...
Alltså har du visst förolämpat mig.

Citat:
Ursprungligen postat av MAX-HIM
Troligen alla som läser dina text kan ju dra samma slutsatser som jag.

Kanske inte alla, men visst verkar Flashback dra till sig sådana personer som skulle göra det.

Citat:
Ursprungligen postat av MAX-HIM
Ursäkta om du är lättkränkt då, men kanske borde du börja studera videon jag skickade till dig så att du kan lära dig något för en gång skull. Att slösa bort all din tid med att bara prata pk-svammel med dina svammelputt-polare duger inte, då förblir du Dumbo.

”Om du inte tycker som mig är du dum”, alltså.

Som sagt:
Alla tycker så om meningsmotståndare som står långt ifrån en själv.
Därför behöver inte diskussionsutrymme slösas på att säga det.

Citat:
Ursprungligen postat av MAX-HIM
Sverige är ingen demokrati i realiteten, men på pappret är det kanske det. Demokratin är en illusion medans diktaturen är en realitet här i västvärlden.

Sverige opererar i praktiken med demokratiska förfaranden och har ingen diktator, allt tyder på att det är en demokrati.

Citat:
Ursprungligen postat av MAX-HIM
Dina ord bara. Har du stöd för ditt påstående? Annars jobbar du för ett monopol på maten åt din världsmaffia. Du är bara en duktig dåre som jobbar för smulor.

Det verkar råda konsensus om att GMO i stort är något positivt.
Citera
2017-05-08, 23:03
  #115
Medlem
Hultabultans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EkoMargit
Självklart borde vi fördela flyktingar tillsammans inom EU, där flyktingarna får tacka och ta emot det land de blir tilldelat.

Innan vi släppt in en enda neger eller arab, skulle vi givetvis löst denna fördelning.

Att svenska och tyska kulturimperialister kommer i efterhand med sina idéer är ju helt befängt.

När Polen och andra östra EU-länder gick med i EU var det ett jävla bråk om visum med bl.a. Kaliningrad.
Polen ville då behålla sin visumfrihet österut, med fick befallningen från Bryssel, -"vi skall bygga fästningen Europa"!
Citera
2017-05-09, 00:57
  #116
Medlem
MAX-HIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 72minsago
Man måste inte tro på dig bara för att man läser vad du skriver.

Tvärtom, du läser INTE vad jag skriver.

Citat:

”New world order” betyder:

”a political situation in which the countries of the world are no longer divided (...) and instead work together to solve international problems”
Cambridge Dictionary

”A new or alternative model of social organization (...) a new balance of power among nations (...) arrangements established internationally for preserving political stability (...) the state of global politics and the global economy following the end of the Cold War.”
Oxford Dictionaries
Ordet (ny världs-)”ordning” ger också en ledtråd om att det handlar om en ordning, inte en maffia.


Ordet "ordning" passar nog dessa fula fiskar bättre, det förleder tankarna till något bra i det kaos de skapar i världen nu. Men du verkar gå på allt de säger så.... Tror du på tomtar och troll?

Citat:
Politikerna har folket bakom sig eftersom att folket har röstat in dem:
”Vart fjärde år andra söndagen i september är det val till riksdagen. Då går medborgarna till vallokalerna för att bestämma vilka personer som ska representera dem i riksdagen.”
[url="http://www.riksdagen.se/sv/sa-funkar-riksdagen/demokrati/val-till-riksdagen/"]riksdagen.se



På pappret bara. Valda in med tung medial manipulation, hemlighetsmakeri vad deras egentliga intentioner med Sverige är, skrämselpropaganda att inte rösta på motståndarna och Sverigevännerna SD...etc. etc. Kort uttryckt, mycket mycket geschäft. Fast du är ju så okritisk, dessutom.

Citat:
Alltså finns ingen dokumentation om en kartell och då är det olämpligt att påstå att den finns.


Nej varför det? Har du någon bättre förklaring till alla konstiga odemokratiska beslut som sker hela tiden fast det inte finns några medborgare som ligger bakom dem, och ändå skall vi föreställa att leva vi i en demokrati!? Vilket skämt va?

Citat:
Det där andra har jag inte sett i media.

Media!? Jösses, inte undra på att de lurat i dig massa konstigheter. Du kan vänta i en miljon år och aldrig få se det i media. Många medieägare i västvärlden är sionister och med i eliten som skapat NWO.

Citat:
Jag har aldrig påstått att alla är från Syrien, det går att ha det så dåligt att man flyr ändå.

Äntligen ett framsteg. Inte från Syrien, där har du verkligen rätt!! Men då har de inga giltiga skäl att invadera Sverige och stjäla och plundra tills välfärden kollapsar. Jag betala skatt till mina äldre och barn, förstår du?

Att ha det dåligt är inga giltiga asylskäl, de kan göra som oss svenskar, arbeta upp sitt eget välstånd, inte bara göra det som dessa låg-IQ varelser endast kan komma på, tvinga sig på andra och stjäla deras land och rikedom. Det är därför hela världens män ljuger nämligen, för de vet om hur de skall lura Svenskarna att betala för dem så de slipper bygga upp sitt eget land, så som vi svenskar gjort. Du ser, de har ingen moral, ingen hederlighet, ingen intelligens, och de skiter fullkomligt i Svenskar och om de tar alla skattepengar som våra barn och äldre skall ha. Så nu får dessa grupper och mentalt handikappade ett sämre och sämre liv, helt mot våran vilja, tack vare dessa tjuvar. Inte undra på att nästan ingen Svensk vill arbeta nå mera, och än mindre betala skatt. Komplett vansinne, när man ser hur vårat fina funktionella land smulas sönder till något obeskrivligt horribelt konstig.

Citat:
Ingen officiell information ger anledning att tro att det är en ”invasion” eller något annat än nödställda personer.

Officiell information får du inte, så varför väntar du på det? De som jobbar för detta muslimska mörka vansinne är de som styr vad som anses vara officiellt.

Citat:
Ordet ”barn” betyder juridiskt under 18 år:
”I Sverige räknas alla som är under 18 år som barn.”
Migrationsverket
Varför det är unga män som kommer har vi redan gått igenom; de anses klara av den riskfyllda flykten bäst.

Nej, de som invaderar oss olagligt utan vårt medgivande har visat sig vara mellan 25-30, men de svinen ljuger om sin åldern så de lättare kan tvinga sig på oss, och "få" ett uppehållstillstånd av förrädar-regeringen i Sverige.

Unga män skall ju försvara sitt land, och de skall ju bygga upp sina länder. Förstår du? Vi kan inte odemokratiskt och olagligt acceptera en invasion och folkutbyte av Européer. Förstår du?

Citat:
Mångkultur betyder:

”ett förhållande där flera etniska grupper med olika kulturer samlas inom samma politiska enhet.”
Wikipedia
Citat:
Alltså stämmer inte ditt påstående att det är ett ”påhitt i min egen skalle”.
Du ger ord betydelser som de normalt inte har.

Mångkultur kan inte existera utan gränser, de kommer att bli EN kultur, så jag har rätt. Du måste tänka, tänka mera och tänka ytterligare lite till. TÄNK! Om du blandar en brun smet med en vit smet så har du en ljusbrun smet efter ett tag. Logik kallas det.

Citat:
Det finns olika versioner av Islam och de andra religionerna.
Idag finns det liberala religiösa likaväl som fundamentalister.

Och du kan inte säga att ”vi svenskar” inte vill det eftersom att många svenskar är för mångkultur.


Mångkultur är så lång ifrån Islam man kan komma. Islam är en tyrannisk elak POLITIK, och sinnessjuka Islam är dessutom en fanatiskt ideologi. De tvingar sig på oss och lämnar oss aldrig ifred som tack för allt. Erövring.
Är du säker på att du inte är en utlänning. Muslimer får ljuga. Ljuger du för mig nu? Är du muslim?

Nej, det finns inte många riktiga Svenskar som vill ha mångkultur. Hur många riktiga svenskar lever med dessa mörka utlänningar? Hur många riktiga svenskar lever med mångkultur? ALLA svenskar vill leva med svensk kultur i Sverige, sin egen kultur. Därför tvingas vi på denna äckliga bruna värdelösa mångkultur mot våran vilja hela tiden!!

Citat:
”Den grundläggande värderingen” är allas lika värde.
Att inte kvinnor, utlänningar eller några andra ska behandlas sämre.
Det vill säga politisk korrekthet.

"allas lika värde" och? Vad vill du säga med det? Svenska och internationella lagar samt demokratiska beslut måste vi hålla på, vilket inte har gjorts för fem öre, då är det en invasion och då har vi rätt att kriga tills vi blir av med dessa fula muslimer, precis som Palestinierna gör med ockupanten Israel, sionisterna.

Ni ockupera Sverige och är lika elaka som sionisterna. Men vi svenskar ger oss inte, för vi har rätt till vårt land.

Citat:

Political correctness”:
”The avoidance of forms of expression or action that are perceived to exclude, marginalize, or insult groups of people who are socially disadvantaged or discriminated against.”
Oxford Dictionaries
Kanske kan det kallas för ett slags ”åsiktsförbud” för sexister, rasister och andra med en mindre human syn på andra.

Man är inte rasist för att man vill försvara sitt eget land. Palestinierna är inte rasister bara för att de vill leva fritt i sitt eget land. Det är nationalism och ett lands suveränitet. Däremot är det din korrupta media som vill göra allt motstånd till rasistiskt, nazistiskt, fascistiskt, men det är vad korrupta lögnare säger, då skall man vända på det hela och då vet man att man gör rätt.

Citat:
Du har kallat mig ”dåre”, ”dum”, ”naiv”, ”lat”, ”feg”, ”omoralisk”, ”girig”, ”åsna”, ”den värsta av de värsta”...
Alltså har du visst förolämpat mig.

Igen, sluta skriv som en åsna så slipper du höra dessa ord. Bäst förstås är ju om du aldrig mer skriver eller pratar, för ur dig kommer mest en störtflod av rent strunt.

Citat:
Kanske inte alla, men visst verkar Flashback dra till sig sådana personer som skulle göra det.

Skyll inte på andra Flashbackare , skyll på din bristande intelligens. Utbilda dig, och sluta läs media för de bara ljuger hela tiden.

Citat:
”Om du inte tycker som mig är du dum”, alltså.

Nej, dina texter är korkade och full av av naivitet.

Citat:
Som sagt:
Alla tycker så om meningsmotståndare som står långt ifrån en själv.
Därför behöver inte diskussionsutrymme slösas på att säga det.

Inte jag, men om du skriver idioti så får du räkna med att alla påpekar det också.

Citat:
Sverige opererar i praktiken med demokratiska förfaranden och har ingen diktator, allt tyder på att det är en demokrati.

Bara okunnighet. Jag sa ju att det finns en video om en person som var insatt i detta eftersom hon varit riksdagsledamot, men du vill inte lära dig, du vill babbla strunt dagen lång istället. Därför länkade jag inte videon.

Citat:
Det verkar råda konsensus om att GMO i stort är något positivt.

Bra att du förstår, GMO är sista maktmedlet eliten saknar. De har kontroll på informationen som når våra hjärnor via korrupta median, på elektroniska spår vi lämnar via underrättelsetjänsterna, energin och därmed nationerna i världen via oljan, makten vi korrupta politikerna, ekonomin via bankerna,.... så det är bara GMO kvar, ett monopol på den livsviktiga maten för människan som de nu försöker lura på oss alla med "ordlekar" och lögner som saluförs i deras media.
__________________
Senast redigerad av MAX-HIM 2017-05-09 kl. 01:08.
Citera
2017-05-09, 01:43
  #117
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EkoMargit
Självklart borde vi fördela flyktingar tillsammans inom EU, där flyktingarna får tacka och ta emot det land de blir tilldelat.

Nej dessa personer kommer hit för att de lockas hit med gratis förmåner och pengar. Bästa beviset på det är att inga araber flyr till Litauen eller Bulgarien. Länder som inte går med på denna galenskapen som förstör vårt samhälle ska inte tvingas till det.
Citera
2017-05-09, 09:03
  #118
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Nej dessa personer kommer hit för att de lockas hit med gratis förmåner och pengar. Bästa beviset på det är att inga araber flyr till Litauen eller Bulgarien. Länder som inte går med på denna galenskapen som förstör vårt samhälle ska inte tvingas till det.

En fraktion av flyktingströmmen är rena lyckosökare, alltså folk som inte lever under hot eller förtryck men inte dock i ett riktigt skitland, och precis som att svenskar som söker lyckan Norge så söker dom dessa sig dessa personer till drömlandet Sverige. För ja, oavsett alla domedagsprofeter som gråter om hur "Sverige är på väg mot total systemkollaps" så ÄR Sverige ett drömland jämfört med de flesta andra länder.

Vidare så finns det den delen av flyktingströmmen som faktiskt flyr för sina liv, som har fått sina hem söderbombade, eller ständigt hotas och förtrycks av lokala religiösa extremistgrupper eller makthavare, och som således faktiskt har genuin anledning att söka asyl i ett annat land.

Och så har vi förstås en stor andel som ligger nånstans där emellan, och det är därför det är så viktigt att vi tidigt i deras "flykt" genom Europa kan identifiera de som fyller kriterierna för asylsökande, och de som inte gör det, och sen tillsammans inom EU, placera ut de som faktiskt är i riktigt behov av asyl.
__________________
Senast redigerad av EkoMargit 2017-05-09 kl. 09:05.
Citera
2017-05-09, 10:15
  #119
Medlem
Hej du år som dom flesta människor man använder bara hjärnan som arkiv om man inte blir tvingad till att sätta fart på hela hjärnan på grund av till exempel en jobbkurs eller för att man själv vill lära sig något. Jag har frågat människor när var det senast du blev trött i huvudet som när du gick i skolan och försökte lära dig något,alla utan en svarade att det var så länge sedan så det kunde dom inte komma ihåg och den ende som visste var en kvinna som gick på en jobbkurs. Det är skrämmande, man blir väldigt lättlurad när man bara använder hjärnan som arkiv så för att förstå vad som händer och vad det som är meningen med vad någon gör (för det finns alltid en mening med vad någon gör eller beslutar,och sedan finns det ett gammalt ordspråk som säger att handlingar kan inte ljuga)så måste man ta in informationen i hjärnan och bearbeta den och leta efter bevis på att det är så som dom påstår,för finns det inga bevis så är det oftast lögn. Sedan måste man försöka komma ihåg om det har hänt något tidigare, vilka andra beslut och saker som har ändrats även om det kanske är så långt tillbaka som några år och försöka se om dom tillsammans kanske ger en bild av vad som är meningen med dom olika besluten som tagits
Citera
2017-05-09, 13:27
  #120
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EkoMargit
Så om vi då skall bilda oss en uppfattning om EU, enbart baserat på dessa fyra fakta, vad låter då som det mest vettiga; att antingen sluta samarbeta, och bara börja fokusera på den av-människan skapade avgränsningen Sverige (och Frankrike, Italien, Spanien, Belgien osv osv), eller öka samarbetet?

Ständigt denna idiotiska, tröttsamma, halmgubbe.
VEM har sagt att vi inte ska samarbeta om EU i dagens form faller?
Kan du i alla fall ge ETT exempel?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback