Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-12-18, 00:49
  #1
Medlem
Hej ni, killar, ni som tycker EU är skit och det är bättre att var och en sköter sitt, skyddar sina egna gränser och sköter sin egen politik och bevarar sin egen kultur. Typ. (Brexit är så jäla grymt asså).

Det har varit ett konstant stort krig mellan olika nationer, folk och grupper i hela Europa i minst 2000 år.

Den längsta perioden av fred lever vi i nu, EU, från början ett fredsprojekt, har gjort att vi nu har haft fred i typ 60 år, bara med undantag av krig på Irland, i Jugoslavien och senast i Ukraina.

Om EU spricker så blir det som vanligt igen. Krig. Stort krig i Europa. Lita på det.

Och historien kommer aldrig att glömma folket, massan som gjorde det möjligt. Som återigen bevisade i sin iver och dumhet, den sköna berusningen av att vara del av en gemenskap som "rör om i grytan" och skapar nytt

Frågeställningen, är jag ute och cyklar eller är ni kapabla att förstå? Är jag bara ett dumhuvud eller är det ni som är dumhuvudena?
Citera
2016-12-18, 00:52
  #2
Medlem
jag förstår inte vilka hönshjärnor som vill ut ur eu. Om frankrike går ut ur eu kommer jag mönstra. Kommer bli en riktigt orolig värld om det händer.
Citera
2016-12-18, 01:11
  #3
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballekalle8
jag förstår inte vilka hönshjärnor som vill ut ur eu. Om frankrike går ut ur eu kommer jag mönstra. Kommer bli en riktigt orolig värld om det händer.

Jag är en av hönshjärnorna, EU är ett maktfullkomligt skit för politiker punkt slut.
Det blir inget krig för att EU går under, tvärtom, hetsen mot Ryssland kanske minskar.

Hönshjärna är Wallström tex. förresten.
Citera
2016-12-18, 01:26
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballekalle8
jag förstår inte vilka hönshjärnor som vill ut ur eu. Om frankrike går ut ur eu kommer jag mönstra. Kommer bli en riktigt orolig värld om det händer.

Va?
Hur tänker du?
EU är krig. Det är därför EU skapades.
Läs på lite istället för att tro massa skit.
Citera
2016-12-18, 01:51
  #5
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honestoo
Hej ni, killar, ni som tycker EU är skit och det är bättre att var och en sköter sitt, skyddar sina egna gränser och sköter sin egen politik och bevarar sin egen kultur. Typ. (Brexit är så jäla grymt asså).

Det har varit ett konstant stort krig mellan olika nationer, folk och grupper i hela Europa i minst 2000 år.

Den längsta perioden av fred lever vi i nu, EU, från början ett fredsprojekt, har gjort att vi nu har haft fred i typ 60 år, bara med undantag av krig på Irland, i Jugoslavien och senast i Ukraina.

Om EU spricker så blir det som vanligt igen. Krig. Stort krig i Europa. Lita på det.

Och historien kommer aldrig att glömma folket, massan som gjorde det möjligt. Som återigen bevisade i sin iver och dumhet, den sköna berusningen av att vara del av en gemenskap som "rör om i grytan" och skapar nytt

Frågeställningen, är jag ute och cyklar eller är ni kapabla att förstå? Är jag bara ett dumhuvud eller är det ni som är dumhuvudena?

Demokratiska länder har haft många år med fred, med eller utan EU.

I verkligheten finns det ingen motsättning mellan Brexit och frihandel.

Vad är alternativet till det du raljerar över? Ifall man inte skall sköta sitt finns det väl bara kvar att andra skall göra det? Du får gärna ge mig koder till dina konton, så jag får kontroll över dina pengar.

Se där, en riktigt bra omrörning i grytan.
Citera
2016-12-18, 03:32
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honestoo
Hej ni, killar, ni som tycker EU är skit och det är bättre att var och en sköter sitt, skyddar sina egna gränser och sköter sin egen politik och bevarar sin egen kultur. Typ. (Brexit är så jäla grymt asså).

Det har varit ett konstant stort krig mellan olika nationer, folk och grupper i hela Europa i minst 2000 år.

...och mer krig i framtiden kommer det att bli oavsett EU eller inte. Det handlar om världsekonomin som inte fungerar och där EU spelar en av de största rollerna.

Citat:
Den längsta perioden av fred lever vi i nu, EU, från början ett fredsprojekt, har gjort att vi nu har haft fred i typ 60 år, bara med undantag av krig på Irland, i Jugoslavien och senast i Ukraina.

Om EU spricker så blir det som vanligt igen. Krig. Stort krig i Europa. Lita på det.

Det är snarare just skapandet av unioner som alltid leder till att de upplöses till slut och som startar de flesta väpnade konflikter.

Citat:
Och historien kommer aldrig att glömma folket, massan som gjorde det möjligt. Som återigen bevisade i sin iver och dumhet, den sköna berusningen av att vara del av en gemenskap som "rör om i grytan" och skapar nytt

Ja, den idiotiska folkmassan som aldrig kan lära sig att sluta upp med skapandet av unioner. Dessa är skyldiga. Inte de som, en gång för alla, vill att skiten ska ta slut.

Citat:
Frågeställningen, är jag ute och cyklar eller är ni kapabla att förstå? Är jag bara ett dumhuvud eller är det ni som är dumhuvudena?

Du är ute och cyklar. Inte för att du ett är "dumhuvud" utan för att du tydligen inte känner till världshistorien och problemet som unioner för med sig.
__________________
Senast redigerad av TallyStick 2016-12-18 kl. 03:35.
Citera
2016-12-18, 03:42
  #7
Medlem
Åk ner till länder som Rumänien och Bulgarien om du vill se den andra sidan av myntet. Många menar att vi påskyndat utvecklingen i dessa nationer via EU-medlemskap men faktum är att många människor där har det lika jävligt som förr tio år efter inträdet. De påstådda bidragen från EU hamnar framför allt i politikers fickor och det ända ner på lokal nivå.

Du borde söka dig till andra medier för nyheter och information, samt sluta tro på vad politikerna säger. Krig och kaos utan EU? Alltså, kom igen.
Citera
2016-12-18, 04:18
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Åk ner till länder som Rumänien och Bulgarien om du vill se den andra sidan av myntet. Många menar att vi påskyndat utvecklingen i dessa nationer via EU-medlemskap men faktum är att många människor där har det lika jävligt som förr tio år efter inträdet. De påstådda bidragen från EU hamnar framför allt i politikers fickor och det ända ner på lokal nivå.

Du borde söka dig till andra medier för nyheter och information, samt sluta tro på vad politikerna säger. Krig och kaos utan EU? Alltså, kom igen.

Ja, de länderna är fortfarande skit, mycket på grund av att EU inte bevakar att våra skattemedel som skickas dit verkligen hamnar på rätt plats. Korrupitionen är total.

Sverige skulle vara mer välmående utanför unionen.
Citera
2016-12-18, 04:22
  #9
Medlem
Illuminati4Reals avatar
Inte alls. Efterkrigstiden har spelat ut sin roll. EU står för globalism och antiryssland. Bara Sverige vill ha så snart.
Citera
2016-12-18, 04:48
  #10
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honestoo
Hej ni, killar, ni som tycker EU är skit och det är bättre att var och en sköter sitt, skyddar sina egna gränser och sköter sin egen politik och bevarar sin egen kultur. Typ. (Brexit är så jäla grymt asså).

Det har varit ett konstant stort krig mellan olika nationer, folk och grupper i hela Europa i minst 2000 år.

Den längsta perioden av fred lever vi i nu, EU, från början ett fredsprojekt, har gjort att vi nu har haft fred i typ 60 år, bara med undantag av krig på Irland, i Jugoslavien och senast i Ukraina.

Om EU spricker så blir det som vanligt igen. Krig. Stort krig i Europa. Lita på det.

Och historien kommer aldrig att glömma folket, massan som gjorde det möjligt. Som återigen bevisade i sin iver och dumhet, den sköna berusningen av att vara del av en gemenskap som "rör om i grytan" och skapar nytt

Frågeställningen, är jag ute och cyklar eller är ni kapabla att förstå? Är jag bara ett dumhuvud eller är det ni som är dumhuvudena?

Du skall tacka atombomben för att vår tid är relativt fredlig, inte EU.
Citera
2016-12-18, 04:52
  #11
Medlem
lampross avatar
EU må vara ett felslaget elitprojekt. Men dess undergång/omdaning/reformering kommer inte att medföra storkrig. Det är inte de tiderna.

Gång efter annan kommer en trådstart här i forumet som säger, "X har hänt, blir det storkrig nu?" Då är mitt svar alltid denna länk ty det är emot tidsandan, statistiken och allt.
Citera
2016-12-18, 14:03
  #12
Medlem
Det som händer i Ukraina och Donbass är en direkt följd av skapandet och upplösningen av Sovjetunionen. Ibland händer saker direkt som i forna Jugoslavien och ibland händer saker efter ca 25 år. Unioner är skit och kom inte dragandes med att USA, som union, fungerar. USA är en federation av självständiga stater. 9 av 10 beslut faller på staterna själva. Guvernören är "president" i sin egen stat och har i mångt och mycket större makt än USA:s president. USA:s president sitter på kärnvapenkoderna och ett par exekutiva beslut samt vetorätt. Det är allt. Inte så lite i och för sig men väldigt lite som påverkar det dagliga livet som EU gör i Europa.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback