Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-12-17, 22:39
  #1
Medlem
Multimedia-XLs avatar
http://www.aftonbladet.se/bil/article21375787.ab

Vad tycker ni om detta.
Citera
2016-12-17, 22:42
  #2
Medlem
bithaxs avatar
Ja hu vad hemskt att någon bondgrabb körde olovligt med en bil med epa skylt på.
Det skall ju drabba alla just för att han var idiot.

I andra länder ger man kidsen körkort när de är 16 år. Varför kan inte sverige hantera det här?
Citera
2016-12-17, 22:46
  #3
Medlem
8xxSeriess avatar
heh "polisen ifrånkörd" i 140km/h... va är det för jävla lama dialogpoliser?
Citera
2016-12-17, 23:19
  #4
Medlem
caught.on.tapes avatar
Fast det var inte ens en EPA traktor,, det var en bil,, ffs,, nu har de groggat på AB redaktionen.. igen..
Citera
2016-12-17, 23:28
  #5
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caught.on.tape
Fast det var inte ens en EPA traktor,, det var en bil,,
Precis och det är polisens uppgift att stoppa olagliga bilar, inte att gnälla i tidningar om förbud som förstör för dom som sköter sig i trafiken.
Citera
2016-12-17, 23:32
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
I andra länder ger man kidsen körkort när de är 16 år. Varför kan inte sverige hantera det här?

Intressant nog så räknas Sverige upp bland länderna som har lägst ålder för att få köra (övningskörning från 16 år). Fast varför tog de inte med Zambia, Zimbawe, Guatemala, Mexiko, Colombia, American Samoa, Guam, Northern Mariana Islands?

Citat:
Countries with the lowest driving ages (below 17) are Australia, Canada, El Salvador, Iceland, Israel, India, Estonia, Macedonia, Malaysia, New Zealand, Norway, the Philippines, Russia, Saudi Arabia, Slovenia, Sweden, the United Kingdom (Mainland) and United States. In several jurisdictions in the United States and Canada, drivers can be as young as 14.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...um_driving_age
Citera
2016-12-17, 23:40
  #7
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Intressant nog så räknas Sverige upp bland länderna som har lägst ålder för att få köra (övningskörning från 16 år). Fast varför tog de inte med Zambia, Zimbawe, Guatemala, Mexiko, Colombia, American Samoa, Guam, Northern Mariana Islands?


https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...um_driving_age

Övningskörning i sverige är ju verkligen inte samma sak som att ha körkort.
Jag skall nog gå in och ändra på den där wikipedia artikeln.
Citera
2016-12-17, 23:59
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Övningskörning i sverige är ju verkligen inte samma sak som att ha körkort.
Jag skall nog gå in och ändra på den där wikipedia artikeln.

Fast samma gäller flera andra länder också exempelvis Island, Estland, Slovenien, Makedonien. För att summera så är det inte vanligt att kunna skaffa körkort för bil i västerländska länder innan 18 års ålder. Storbritannien och före detta brittiska imperiet är de huvudsakliga undantagen.
Citera
2016-12-18, 14:04
  #9
Medlem
Multimedia-XLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caught.on.tape
Fast det var inte ens en EPA traktor,, det var en bil,, ffs,, nu har de groggat på AB redaktionen.. igen..
Det verkar so polisen inte vet vad en epa är

"Traktorer klass 2 (motorredskap och a traktorer) ska vara konstruerad för en högsta hastighet av 30 kilometer i timmen"

Det var alltså ingen epa, utan en avkapad bil.

Men om de vill förbjuda epan varför förbjuder de inte moped bilen. Det är väl lika lätt att trimma en mopedbil som en epa.
Citera
2016-12-18, 19:22
  #10
Medlem
caught.on.tapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Precis och det är polisens uppgift att stoppa olagliga bilar, inte att gnälla i tidningar om förbud som förstör för dom som sköter sig i trafiken.
Nej precis polisen ska hålla käften och utföra sitt arbete,, inte "tycka" i sociala medier och i tidningar
Ja det förstör för de anständiga som använder EPA traktor - - detta är dålig publicitet för de ungdomarna
Citera
2016-12-18, 19:28
  #11
Medlem
caught.on.tapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Multimedia-XL
Det verkar so polisen inte vet vad en epa är

"Traktorer klass 2 (motorredskap och a traktorer) ska vara konstruerad för en högsta hastighet av 30 kilometer i timmen"

Det var alltså ingen epa, utan en avkapad bil.

Men om de vill förbjuda epan varför förbjuder de inte moped bilen. Det är väl lika lätt att trimma en mopedbil som en epa.
Jo jag vet absolut vad en EPA och en A traktor är,, har åkt sådana som (ung) ungdom
Du jag läser ogärna AB artiklar,, jag ger inte min support till den skiten med sina Ads/reklam,, och ja jag missade att det var en avkapad bil.. trodde det var en vanlig bil,, my mistake - - jag brukar läsa kommentarer i ämnena istället

Ja mopeder också om de ska dra alla över samma kam,, många ungdomar som jag sett där det för att säga det minsta har gått fortare än 30kmh eller 45kmh för scooters

Nej detta var bara skitprat från polisen och AB,, igen,, inte bra publicitet alls
Citera
2016-12-18, 19:38
  #12
Medlem
drofasts avatar
Hade ju inte skadat att slippa behöva köra om dem, men då lär väl någon jävel på AB vända detta till "Tar ifrån deras enda hobby, dem blev terrorister."
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback