Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-17, 08:51
  #1
Medlem
Servals avatar
Har en Readynas DUO som är en del i mitt enkla backupsystem (En kopia till Readynas och en kopia till usb-hårddisk.) Igår tänkte jag göra en "factory reset" då jag hade en del utdelningar jag ville ta bort och är lite för bekväm av mig så tänkte det skulle vara smidigt att återställa. men ICKE.

Jag har gjort tre försök nu. Senaste försöket gjorde över natten och nu på morgonen så tilldelas den ett ip i nätverket men hittar den varken från Raidar eller kan komma åt den via webbläsare.

Några förslag?

Edit: Med en äldre version av RAIDar så hittar jag nasen men det står Not present under hdd-loggan. Och att hårddisken skulle gått sönder just när jag återställde känns ju rätt långsökt.
__________________
Senast redigerad av Serval 2016-12-17 kl. 08:58.
Citera
2016-12-17, 10:30
  #2
Medlem
Servals avatar
Plockade ut disken från nasen och tog bort EXT4-partitionen och formaterade den som NTFS, för att sen montera tillbaka den i nasen. Nu installeras disken så vi får se hur det går.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback