Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-12-17, 18:37
  #1
Medlem
Aleksanders avatar
Ska åka till kanarieöarna över julen, någon som har koll på hur mycket alkohol man får ta med hem till sverige, en polare påstod att de vanliga Eu reglerna inte gällde där? Hur mycket bagage kan man ta med på planet utan att behöva betala för övervikt?
Citera
2005-12-17, 18:51
  #2
Medlem
-jOE!s avatar
Kanarieöarna hör till Spanien men räknas inte som EU av någon anledning, följande gäller:

http://www.tullverket.se/se/Privat/R...er/Alkohol.htm

Bagage är olika från flybolag till flygbolag, kolla deras hemsidor.
Citera
2005-12-17, 22:52
  #3
Avstängd
kandisbilders avatar
Det stämmer att Kanarieöarna står utanför EU´s skattesystem, precis som brittiska Kanalöarna och finska Åland. Dom har samma införelsekvot på alkohol som icke EU-länder.

Ingen aning varför dom har gjort så, men kanske för att ha dom öarna som skatteparadis !?
Citera
2005-12-18, 01:06
  #4
Medlem
Aleksanders avatar
Okej, tack så mycket för hjälpen.
Citera
2005-12-19, 16:24
  #5
Medlem
chekiuss avatar
När det ändå finns en tråd så passar jag på att ställe min fråga här.

Hur är vädret där i slutet av januari?
Citera
2005-12-19, 17:12
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chekius
När det ändå finns en tråd så passar jag på att ställe min fråga här.

Hur är vädret där i slutet av januari?

Var ju iofs ett par år sedan jag var där och då under jul/nyår. Sol och runt +20 var väl vanligast, kom någon kort regnskur och lite molnigt ibland.
Citera
2005-12-19, 18:05
  #7
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metaxa
Var ju iofs ett par år sedan jag var där och då under jul/nyår. Sol och runt +20 var väl vanligast, kom någon kort regnskur och lite molnigt ibland.

Som alltid då

Var på Teneriffa i januari i år, då låg tempraturen mellan 20-25 grader. regnskurar slapp vi dock, enda gången jag varit med om en sån på Kanarieöarna i januari 2002 då jag var på Fuerteventura.

PS: Jag har varit på de fyra vanligaste öarna: Gran Canaria, Teneriffa, Lanzarote och Fuerteventura men finns det nån som varit på de andra öarna som kan tipsa om hur det är där vore det skoj då ingen i min bekantskapskrets besökt någon annan än de "fyra stora" och kan ge tips.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f279270

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback