Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-12-16, 21:39
  #1
Medlem
SatansLackeys avatar
http://www.dailymail.co.uk/news/arti...hange_facebook
Female German minister REFUSES to wear a hijab during visit to Saudi Arabia, days after Angela Merkel calls for a burka ban
Defence Minister Ursula von der Leyen wore a business suit for her meetings at the Divan Palace in Riyadh
She was criticised on Twitter by Saudis for not wearing traditional Saudi clothing
Von der Leyen said she was annoyed that visitors are expected to wear an abaya
It comes a week after Angela Merkel called for the burka to be banned
On Monday a Saudi woman was arrested for taking off her veil and posing for photographs

Bra eller anus?
Bra tycker jag, religion har inget i politiken att göra.
Citera
2016-12-16, 21:57
  #2
Medlem
Krusensnorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SatansLackey
http://www.dailymail.co.uk/news/arti...hange_facebook
Female German minister REFUSES to wear a hijab during visit to Saudi Arabia, days after Angela Merkel calls for a burka ban
Defence Minister Ursula von der Leyen wore a business suit for her meetings at the Divan Palace in Riyadh
She was criticised on Twitter by Saudis for not wearing traditional Saudi clothing
Von der Leyen said she was annoyed that visitors are expected to wear an abaya
It comes a week after Angela Merkel called for the burka to be banned
On Monday a Saudi woman was arrested for taking off her veil and posing for photographs

Bra eller anus?
Bra tycker jag, religion har inget i politiken att göra.
Det är väl bra antar jag, hijab (och andra kläder för den delen) ska varken tvingas på eller av
Citera
2016-12-16, 21:58
  #3
Medlem
4yoonlys avatar
Först och främst är islam något av det värsta man kan syssla med idag...

Men det är anus..

Hon skulle gjort det landet kräver när hon kommer dit... annars hade det varit mer rätt att helt enkelt avböja/inställa resan...

Om vi skall kräva att utlänningar (speciellt muslimer) följer våra lagar... så får man för fan följa deras lagar om man kommer till dom... eller hur? alternativt skita att åka dit...

Jaja... så tycker jag... det bästa hade varit om hon kunde sätta på sig något som fullständigt täcker allt (dvs en burkah som täcker allt... så hon inte ens kunde prata... (bara för att visa hur jävla idiotiskt det är ))...

Hur som helst... skall man åka till ett land som kräver burkah eller vad fan som helst... så sätt på dig det... att inte göra det och samtidigt kräva något annat i ditt land är dubbelmoral...
Citera
2016-12-16, 22:01
  #4
Medlem
tzjs avatar
Det hade varit bättre att hoppa över besöket än att neka till att bära toapapper på huvudet.
Citera
2016-12-16, 22:14
  #5
Medlem
SatansLackeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Först och främst är islam något av det värsta man kan syssla med idag...

Men det är anus..

Hon skulle gjort det landet kräver när hon kommer dit... annars hade det varit mer rätt att helt enkelt avböja/inställa resan...

Om vi skall kräva att utlänningar (speciellt muslimer) följer våra lagar... så får man för fan följa deras lagar om man kommer till dom... eller hur? alternativt skita att åka dit...

Jaja... så tycker jag... det bästa hade varit om hon kunde sätta på sig något som fullständigt täcker allt (dvs en burkah som täcker allt... så hon inte ens kunde prata... (bara för att visa hur jävla idiotiskt det är ))...

Hur som helst... skall man åka till ett land som kräver burkah eller vad fan som helst... så sätt på dig det... att inte göra det och samtidigt kräva något annat i ditt land är dubbelmoral...
Min första tanke också, men med den medeltida kvinnosyn dom har så är varje markering på att den inte är ok välkommen.
Samtidigt så blir ju saudiernas egen dubbelmoral tydlig då dom inte arresterar henne.
Citera
2016-12-16, 22:25
  #6
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SatansLackey
Min första tanke också, men med den medeltida kvinnosyn dom har så är varje markering på att den inte är ok välkommen.
Samtidigt så blir ju saudiernas egen dubbelmoral tydlig då dom inte arresterar henne.

Jag som sagt ogillar islam i alla dess formen (religion i alla dess former egentligen men specifikt islam) men markeringen skall i så fall ske här... här är inte islam välkommet... i någon form...

Men åker man till ett land där islam (och speciellt Saudi då islam verkar härstamma där ifrån) är rådande så får man rätta sig efter det... precis som man får rätta sig efter landet där islam inte är rådande... det är så enkelt...

Saudi Arabiens dubbel moral är ju världskänd...
Dom har sålt olja till länder jag vet inte hur länge... som dom hatar...
Citera
2016-12-16, 22:50
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Det hade varit bättre att hoppa över besöket än att neka till att bära toapapper på huvudet.
Ja det bästa vore att slå en järnring runt landet och skära av dem från omvärlden helt och hållet. FN, EU mfl borde ge pengar till länder som väljer att inte samarbete med SA.
Citera
2016-12-16, 22:59
  #8
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagis-Dropout
When in Rome. . . . .''
Lite så.
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Ja det bästa vore att slå en järnring runt landet och skära av dem från omvärlden helt och hållet. FN, EU mfl borde ge pengar till länder som väljer att inte samarbete med SA.
Saudiarabien är verkligen Mordor. Man borde införa ett mega-embargo mot den skitstaten helt klart.
Citera
2016-12-16, 23:01
  #9
Medlem
På något sätt önskar jag att Saudi-araberna hade fängslat henne för att inte bära muslim-dress. Vilka rubriker det hade blivit att sätta en utländsk minister i en cell. Samtidigt en tydlig markering - lagen gäller alla!
Citera
2016-12-17, 01:31
  #10
Medlem
MADs avatar
Det är klart tveksamt att förvänta sig att någon ska följa landets regler på hemmaplan om man inte själv gör det i ett annat land. Det bäste vore så klart om vår och en fick bestämma själv av egen vilja. Men det lär väl aldrig hända.
Citera
2016-12-17, 07:43
  #11
Medlem
Givetvis ska hon följa landets lagar och seder, men det ska även gälla det omvända.
Citera
2016-12-17, 07:44
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SatansLackey
http://www.dailymail.co.uk/news/arti...hange_facebook
Female German minister REFUSES to wear a hijab during visit to Saudi Arabia, days after Angela Merkel calls for a burka ban
Defence Minister Ursula von der Leyen wore a business suit for her meetings at the Divan Palace in Riyadh
She was criticised on Twitter by Saudis for not wearing traditional Saudi clothing
Von der Leyen said she was annoyed that visitors are expected to wear an abaya
It comes a week after Angela Merkel called for the burka to be banned
On Monday a Saudi woman was arrested for taking off her veil and posing for photographs

Bra eller anus?
Bra tycker jag, religion har inget i politiken att göra.

Fast det är just det den har i Saudiarabien, sen tror jag inte att dom har lag på huvudduk där, kan I alla fall inte se meningen med att forcera kristna med muslimska lagar
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback