Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2016-12-21, 21:45
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Du pratar om skilsmässor. Jag pratar om när kvinnan blivit förfärad att vara mannens flickväään aka tillfällig knullmadrass.
Anledningen till att inte fler män initierar skilsmässa är med största sannolikhet att det är de som förlorar mest pengar på det.

Jo i USA kan männen förlora otroliga summor vid skilsmässa i Sverige är det tack och lov inte lika dyrt. Fast det kan vara svårt att hitta bostad efter skilmässor men man ska inte vara allt för kräsen man kan bo i en liten stiuga på landet eller i en båt.
Citera
2016-12-21, 22:08
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Det tror jag inte. Jag har aldrig hört talas om män som är gifta med någon för att en skilsmässa skulle vara för dyr. Har du stöd för att det skulle handla om pengar? Initierar män fler skilsmässor när de är den fattiga parten?

Vad jag har för nig tyder allt snarare på inställningar och förväntningar.

Det finns även en förklaringsmodell som bygger på att kvinnor tröttnar om det inte finns ett ömsesidigt behov av varandra. Detta behov gör båda könen lyckliga m, och avsaknaden gör män bittra och får kvinnor att skiljas.

Om de har olika syn på vad sexet betydde så får väl kvinnan lära sig knipa ihop benen tills hon fått de åtaganden från mannen hon vill ha.
Ja, män vill ofta tömma och glömma. Det vet alla.

Ska du ha ditt ideal, där mannen arbetar och drar in alla pengar och kivnnan går hemma och plockar med nappflaskorna, så får du ju raskt vänja om dig.
I alla länder och historiska tider där man haft/ har ditt system så har att gifta sig handlat om pengar för mäns del, de utan pengar kan se sig i häcken efter att någonsin kunna gifta sig.
Och samma ska med skilsmässa för att kunna skilja sig handlar det om att ha råd med det, för inte bara ska du som man kunna försörja dig själv, dina barn utan du måste ju fortsätta försörja din ex fru.

För kvinnors del i länder där hennes framtid endast stavas hemmafru till en man. jobba endast handlar om att serva andra för husrum och mat och ekonomiska framtid enbart handlar om att skaffa en man, så handlar det om att offra i princip allt vad kärlek och sexuell lust heter på försörjningsaltaret. Eftersom den äkta mannen har en fet tumme rätt i din trygghet som människa så har du inte mycket att sätta emot någonting.

men du gillade ju denna fördelning av makt/ pengar och arbete.
Citera
2016-12-21, 23:16
  #75
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ska du ha ditt ideal, där mannen arbetar och drar in alla pengar och kivnnan går hemma och plockar med nappflaskorna, så får du ju raskt vänja om dig.
I alla länder och historiska tider där man haft/ har ditt system så har att gifta sig handlat om pengar för mäns del, de utan pengar kan se sig i häcken efter att någonsin kunna gifta sig.
Och samma ska med skilsmässa för att kunna skilja sig handlar det om att ha råd med det, för inte bara ska du som man kunna försörja dig själv, dina barn utan du måste ju fortsätta försörja din ex fru.

För kvinnors del i länder där hennes framtid endast stavas hemmafru till en man. jobba endast handlar om att serva andra för husrum och mat och ekonomiska framtid enbart handlar om att skaffa en man, så handlar det om att offra i princip allt vad kärlek och sexuell lust heter på försörjningsaltaret. Eftersom den äkta mannen har en fet tumme rätt i din trygghet som människa så har du inte mycket att sätta emot någonting.

men du gillade ju denna fördelning av makt/ pengar och arbete.

Trams.

Det är betydligt vanligare bland saudiska än bland svenska män att vara gift. Trots att de är ett fattigare land än Sverige.
Citera
2016-12-21, 23:23
  #76
Medlem
Förbjuds länder ifrån att låna pengar vore det inga problem att ge hemmafruar lön. Alltså räntefria valutor/ingen statsskuld.

Tippar att många kvinnor gärna kan tänka sig att bli hemmafruar men att det faller på den ekonomiska biten. Men om ovanstående åtgärdades så vore det lugnt och kvinnor skulle få mer utlopp för sin kvinnlighet och må bättre. Det skulle sprida psykisk hälsa i samhället och gagna alla.
Citera
2016-12-25, 11:04
  #77
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Feminism --> Jämställdhet och diskriminering
/Moderator
Citera
2017-01-02, 20:28
  #78
Medlem
agentmulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pomfritttillkorven
Är inte på hemmaplan för tillfället och har inte orkat lästa texterna till rubrikerna jag sett. De må vara befogade om man läser artiklarna noga, möjligtvis. Men då jag är så less på att läsa om denna eviga hetsjakt på hur hemska män är mot kvinnor så har jag låtit bli. Var bla. någon rubrik om en Eon chef som dansat med en tjej och tagit henne på rumpan. Börjar bli så extremt löjligt. Känns snart som minsta lilla flirt är en kränkning mot de utsatta kvinnorna.

Tacka vet jag länder där kvinnorna kämpar om männen och inte tvärsom. Och sexuella närmanden gör dom. Väldigt få anmälningar från männens sida dock. Märkligt.

Sverige är kallt och stelt med fruktansvärt många ensamma män som aldrig får tillfälle till kvinnlig närhet. Feministernas kamp som enligt de själva står för bägge könens bästa vad försöker de tex. göra åt att dubbelt så många män som kvinnor tar självmord?

Det sjuka är också att offentligt så har feminister alltid rätt, massmedia och politiker är alltid på deras sida, skulle aldrig våga säga något annat.
.

Diskuterade det här med en tyska som studerade marxism i sommras t.om. hon tyckte att Sverige vart alldeles för feministiskt (men hon gillade Svea pojkar)
Citera
2017-01-02, 20:30
  #79
Medlem
Demoralisering:
https://www.youtube.com/watch?v=ccrBu8vcfIE
Citera
2017-01-13, 10:40
  #80
Avstängd
aFvRenOndskAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Jo i USA kan männen förlora otroliga summor vid skilsmässa i Sverige är det tack och lov inte lika dyrt. Fast det kan vara svårt att hitta bostad efter skilmässor men man ska inte vara allt för kräsen man kan bo i en liten stiuga på landet eller i en båt.

Gifter man sig med någon och det blir skilsmässa så är det väl bådas ansvar att reda ut det? Båda har gift sig, då får båda ta konsekvenserna av dem val dom gjort. Enkelt.

Vad har detta ärligt talat med att göra med vem som lämnar vem?
Citera
2017-01-13, 12:47
  #81
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pomfritttillkorven
Är inte på hemmaplan för tillfället och har inte orkat lästa texterna till rubrikerna jag sett. De må vara befogade om man läser artiklarna noga, möjligtvis. Men då jag är så less på att läsa om denna eviga hetsjakt på hur hemska män är mot kvinnor så har jag låtit bli. Var bla. någon rubrik om en Eon chef som dansat med en tjej och tagit henne på rumpan. Börjar bli så extremt löjligt. Känns snart som minsta lilla flirt är en kränkning mot de utsatta kvinnorna.

Tacka vet jag länder där kvinnorna kämpar om männen och inte tvärsom. Och sexuella närmanden gör dom. Väldigt få anmälningar från männens sida dock. Märkligt.

Sverige är kallt och stelt med fruktansvärt många ensamma män som aldrig får tillfälle till kvinnlig närhet. Feministernas kamp som enligt de själva står för bägge könens bästa vad försöker de tex. göra åt att dubbelt så många män som kvinnor tar självmord?

Det sjuka är också att offentligt så har feminister alltid rätt, massmedia och politiker är alltid på deras sida, skulle aldrig våga säga något annat.
.

Jag kan verkligen identifiera mig. Medias diskurs och hegemoni påverkar absolut den heterosexuella mannens undermedvetna. För mig personligen har det gått så långt att jag inte längre bryr mig om implicita sexuella signaler, det måste bli väldigt explicit för att jag skall våga svara på en kvinnas subtila kommunikation. Jag känner mig skyldig direkt då jag ens har en konversation med en kvinna. Varför? Jo, på grund av det du nämner: Mannen demoniseras i media. Den sexuella makten ligger hos kvinnan. Jag har medvetet nekat möjliga inviter just på grund av detta - jag vill inte riskera att få någon polisanmälan mot mig om jag tar risker. Bättre att neka. Men JÄVLIGT tråkigt. Och i slutändan ett liv i ensamhet...
Citera
2017-02-06, 17:21
  #82
Medlem
Knullkungens avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...pjobbet-pa-eon

"
Vd:n tafsade på en kvinna inför chockade medarbetare på Eons julfest − och tvingades be om ursäkt.


Nu blir han av med sin tilltänkta topptjänst."
Citera
2017-02-19, 15:27
  #83
Medlem
FlamingBacons avatar
Drömmen är givetvis att kunna fängsla samtliga män om en kvinna anklagar dem för sexuella trakasserier, givet att han inte kan bevisa att han inte begått någon form av brott (helst iallafall).
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback