Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-16, 17:37
  #1
Medlem
OliverCromwells avatar
Journalister från den italienska TV-kanalen La7 blev chockade när de gick ute på gatorna i Tor Pignattara i södra Rom nära invandrartäta områden. Där stoppade de samtliga italienare som de kunde hitta för att fråga dem vad de tyckte om moskéer och invandrarna.

Till journalisternas chock så kunde de inte hitta en endaste italienare som kunde säga någonting positivt om de nyanlända. Tvärt om framkom det i många fall bland annat grova hot om att de skulle bränna ner moskéer, att de nyanlända skulle slaktas som djur, och att dessa tillhörde en "smutsig ras".

Det spelade ingen roll vilka italienare man frågade, äldre, yngre, män, kvinnor, samtliga var extremt negativt inställda till invandringen från muslimska länder, och uttryckte oro över att italienare blir allt färre i södra Rom.

https://www.youtube.com/watch?v=JvcaDd832Ls

Varje gång jag sett den här typen av reportage i SVT eller liknande, så har svenskar i stort sätt bara uttryckt sig positivt till massinvandringen. Vad krävs för att SVT ska få möta samma attityd som La7 mötte i denna reportage?
Citera
2016-12-16, 17:45
  #2
Medlem
VelvetReds avatar
Inte så förvånande kanske?

Svt vill ju se att Sverige som nation störtas utav Islam. Se bara på deras tablå...

"Jag är muslim" t.ex där det normaliseras att tillhöra en totalitär ideologi.

Jag är själv en rätt korkad individ, men tom jag ser vart hän det barkar. Men att hålla folket i skick tycks vara lättast i Sverige idag, trots att vi oftast är så källkritiska.

Vart finns källkritiken idag? Vart har den tagit vägen?
Citera
2016-12-16, 17:48
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Journalister från den italienska TV-kanalen La7 blev chockade när de gick ute på gatorna i Tor Pignattara i södra Rom nära invandrartäta områden. Där stoppade de samtliga italienare som de kunde hitta för att fråga dem vad de tyckte om moskéer och invandrarna.

Till journalisternas chock så kunde de inte hitta en endaste italienare som kunde säga någonting positivt om de nyanlända. Tvärt om framkom det i många fall bland annat grova hot om att de skulle bränna ner moskéer, att de nyanlända skulle slaktas som djur, och att dessa tillhörde en "smutsig ras".

Det spelade ingen roll vilka italienare man frågade, äldre, yngre, män, kvinnor, samtliga var extremt negativt inställda till invandringen från muslimska länder, och uttryckte oro över att italienare blir allt färre i södra Rom.

https://www.youtube.com/watch?v=JvcaDd832Ls

Varje gång jag sett den här typen av reportage i SVT eller liknande, så har svenskar i stort sätt bara uttryckt sig positivt till massinvandringen. Vad krävs för att SVT ska få möta samma attityd som La7 mötte i denna reportage?
Efter 30 år av indoktrinering där man inte får nämna fel och brister hos personer med utländsk härkomst så har etniska svenskar delats i två läger. De som fått nog och talar ur skägget när det gäller invandrare och de som gör all de kan för att kritisera, smutskasta och tysta de som vågar säga ifrån. Medan denna strid mellan etniska svenskar pågår, så koker Sverige av våld och kriminalitet. Och i det tysta växer sig islamisterna starka.
Citera
2016-12-16, 17:54
  #4
Medlem
Citat ur klippet:

Muslimerna har försatt oss och vårt land i en dålig situation.

Butikerna tas över. De tar över ALLT. Inget lämnas kvar till oss Italienare.

Muslimerna sitter utanför mitt kontor och ber. De låter mig inte komma in till mitt eget kontor.

Res in i deras länder med ett kors så kör de upp det i röven på dig. Här får de sitta och be mitt på gatorna så folk inte kan gå förbi på trottoaren.


Här finns knappt några italienare kvar. Jag är rädd för att gå ut.
Citera
2016-12-16, 18:02
  #5
Medlem
De är ett dåligt folk. Smutsiga

De är avskyvärda

I det lilla samhället finns redan tre stora moskéer. Och de är redan överfulla. Nu vill man öppna ännu fler.

Jag skulle sätta eld på moskéerna och döda dem som hundar.


Muslimerna förstör allt i sin väg. De förstör vårt land - de förstör allt.

De är inte toleranta och inkluderande så varför ska vi vara det?
Citera
2016-12-16, 18:04
  #6
Medlem
dwgs avatar
Om SVT / TV4 hade åkt till samma område för att göra intervjuer så hade det inte sänts än. För dom skulle leta forfarande efter positiva kommentarer från befolkningen 😂😂
Citera
2016-12-16, 18:04
  #7
Avstängd
Mad monks avatar
Så sluta släpp in dom då?
Citera
2016-12-16, 18:05
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Om SVT / TV4 hade åkt till samma område för att göra intervjuer så hade det inte sänts än. För dom skulle leta forfarande efter positiva kommentarer från befolkningen 😂😂

Nej.

I Sverige är folk för rädda och fega. Och indoktrinerade.

Folk skulle hylla muslimerna och islam. Ingen vågar säga sanningen.
Citera
2016-12-16, 18:08
  #9
Avstängd
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Om SVT / TV4 hade åkt till samma område för att göra intervjuer så hade det inte sänts än. För dom skulle leta forfarande efter positiva kommentarer från befolkningen 😂😂

Precis det är receptet låt bara de som är positiva få komma till tals. Då får folk en bild av att det är så majoriteten tycker och så känner de sig tvungna att hålla med.

Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Nej.

I Sverige är folk för rädda och fega. Och indoktrinerade.

Folk skulle hylla muslimerna och islam. Ingen vågar säga sanningen.

Är det av rädsla de röstar på sjuklövern?
__________________
Senast redigerad av Mad monk 2016-12-16 kl. 18:14.
Citera
2016-12-16, 18:08
  #10
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Nej.

I Sverige är folk för rädda och fega. Och indoktrinerade.

Folk skulle hylla muslimerna och islam. Ingen vågar säga sanningen.

Jo, jag tror också som dig.

Kanske till och med många av de som egentligen är kritiska, skulle ljuga och säga att de älskar massinvandringen och islamiseringen. Av ren rädsla för att hängas ut i media.

Men dessa italienare säger det rakt in i kameran, de skiter i om det hela kommer att sändas över hela Italien.
Citera
2016-12-16, 18:09
  #11
Medlem
GenesisPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Precis det är receptet låt bara de som är positiva få komma till tals. Då får folk en bild av att det är så majoriteten tycker och så känner de sig tvungna att hålla med.

Kolla bara på Debatts studiopublik och nu Opinion Lives. Vänsterdårar och muslimer hela högen.
Citera
2016-12-16, 18:14
  #12
Medlem
Tids nog kommer det också hit.
Om ingen tänker om och stoppar upp i tid.
Det är fem i tolv nu.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback