Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-12-16, 18:12
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VelvetRed
Varför döljer du det ifrån din sambo? Du har ADHD och får Ritalin för det... Vad är problemet?

Eller just ja, du pundar!

Min sambo är mycket väl medveten om min ADHD, samt medicineringen. Även medveten om att jag förr brukade festa med droger och alkohol.
Dock tror *** att jag är ren, sedan ett par år tillbaka.
Jag anser att ***inte behöver veta att jag leker med mina mediciner då och då

"Punda", det låter så väldigt smutsigt och har en negativ klang, jag föredrar att säga att jag "brukar".
Inte missbrukar, då det i min fantasi är att ha problem med substanser och dyl.
Citera
2016-12-16, 18:18
  #14
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rittalinn
Min sambo är mycket väl medveten om min ADHD, samt medicineringen. Även medveten om att jag förr brukade festa med droger och alkohol.
Dock tror *** att jag är ren, sedan ett par år tillbaka.
Jag anser att ***inte behöver veta att jag leker med mina mediciner då och då

"Punda", det låter så väldigt smutsigt och har en negativ klang, jag föredrar att säga att jag "brukar".
Inte missbrukar, då det i min fantasi är att ha problem med substanser och dyl.

Ok, då säger vi "brukar", för det gör du ju uppenbarligen. En rätt tramsig drog egentligen, men det är stora ord att komma ifrån mig, jag brukar även jag substanser för att orka med tillvaron.
Citera
2016-12-16, 18:20
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VelvetRed
Ok, då säger vi "brukar", för det gör du ju uppenbarligen. En rätt tramsig drog egentligen, men det är stora ord att komma ifrån mig, jag brukar även jag substanser för att orka med tillvaron.

Jag skickade ett PM till dig.
Citera
2016-12-16, 18:51
  #16
Medlem
whosEHTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rittalinn
Är det ovanligt att polisen är ute med narkotikahundar och vandrar runt på stan? Eller är det bara en liten chans att den skulle känna av det pga att det är många andra lukter runt om?
Skulle säga att det är väldigt ovanligt att dom går runt med en tränad hund utan anledning, jag personligen har bara stött på i tullen och sånna ställen
Citera
2016-12-16, 18:55
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whosEHT
Skulle säga att det är väldigt ovanligt att dom går runt med en tränad hund utan anledning, jag personligen har bara stött på i tullen och sånna ställen

Okej.
Men skulle man gå förbi en hund, och man har metylfenidat i fickan, skulle den markera eller måste den få ett kommando för att "reagera" ? Om du förstår hur jag menar..
Citera
2016-12-16, 19:52
  #18
Medlem
whosEHTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rittalinn
Okej.
Men skulle man gå förbi en hund, och man har metylfenidat i fickan, skulle den markera eller måste den få ett kommando för att "reagera" ? Om du förstår hur jag menar..
Jag har ingen aning faktiskt, sluta nojja, har du det på recept behöver du ju inte va orolig i vilken fall
Citera
2016-12-16, 20:01
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whosEHT
Jag har ingen aning faktiskt, sluta nojja, har du det på recept behöver du ju inte va orolig i vilken fall
Okej, tack för dina svar
Blir lätt nojig när jag börjar spinna iväg i mina egna tankar Egentligen vet jag om att oddsen för att springa på en hund är små. Och ännu mindre att hundfanskapet skulle markera på mig ^^
Citera
2016-12-16, 21:42
  #20
Medlem
esants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rittalinn
Okej, tack för dina svar
Blir lätt nojig när jag börjar spinna iväg i mina egna tankar Egentligen vet jag om att oddsen för att springa på en hund är små. Och ännu mindre att hundfanskapet skulle markera på mig ^^

Tror definitivt att risken är liten för att en hund skulle avslöja dig bara sådär. Det är nog som du själv var lite inne på, så att hunden säkert behöver ett kommando för att ens bry sig. Annars skulle de ju kunna gå och reagera på lite alla möjliga med mediciner på fickan och det vore väl ingen höjdare direkt . Och antagligen måste de vara väldigt nära också för att en sån sak skulle vara möjlig.

Hundarna är det nog bra pli på och de väntar säkert med att börja arbeta tills de får signal.
__________________
Senast redigerad av esant 2016-12-16 kl. 22:33.
Citera
2016-12-16, 23:19
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av esant
Tror definitivt att risken är liten för att en hund skulle avslöja dig bara sådär. Det är nog som du själv var lite inne på, så att hunden säkert behöver ett kommando för att ens bry sig. Annars skulle de ju kunna gå och reagera på lite alla möjliga med mediciner på fickan och det vore väl ingen höjdare direkt . Och antagligen måste de vara väldigt nära också för att en sån sak skulle vara möjlig.

Hundarna är det nog bra pli på och de väntar säkert med att börja arbeta tills de får signal.

Jo det är ju sant, det är nog väldigt mänga som rör sig ute med mediciner i fickan. Både i medicinskt syfte och "brukar" syfte
Hundarna hade ju blivit tokiga
Citera
2017-05-15, 23:03
  #22
Medlem
Hahah nej en narkotikahund är inte tränad för mediciner, men hasch, amf mm..
sen det roliga är att så fort man krossa medicinen så blir det olagligt. antar att du har r kapsel?
du får öppna höljjet men inte krossa innehållet.
p-out
Citera
2017-05-15, 23:04
  #23
Medlem
Mommejrs avatar
En narkotikahund hittar dem substanser den är lärd att hitta.
Citera
2017-05-16, 17:09
  #24
Medlem
svar ja vart själv haffad i tullen
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback