Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-12-15, 23:36
  #13
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Vårvädersgatan.
"Vart var det?" är helt överflödigt när det gäller Hising Island.
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Polisen säger att explosionen var utanför ett hus. Ingen skall ha blivit skadad i lägenheten som kanske var under attack. Jag tippar på att det var en handgranat. Men det kan ha varit en större bomb gjord av sprängdeg eller något för detonationen skall vara mycket kraftig.

Förmodligen kommer det att mörkas.
Bara en del av kulturen i området.
Citera
2016-12-15, 23:50
  #14
Medlem
Säkert bara ett pojkstreck med smällare. Alla vet ju att det snart är nyår och ungdomarna har lite hyss för sig. Kan ju vara hemmagjorda smällare med tanke på skadorna och splitter. Rymdkram.
__________________
Senast redigerad av praktjakt 2016-12-15 kl. 23:53.
Citera
2016-12-16, 10:20
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidbild
IS sleeping cell är det första man tänker på om man snackar biskopsgården

Skämt eller?

Det man tänker på är naturligtvis gängkriminella idioter som förpestar bostadsområdet för alla normala människor som bor där, precis som det alltid är. Borde fan vara lagligt för polisen att göra proaktiva gripanden eller något, dom har säkert en aning om vem det är men som vanligt kommer det bli omöjligt att binda personerna till brottet.
__________________
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-12-16 kl. 10:23.
Citera
2016-12-16, 15:09
  #16
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
"Det mesta tyder på att det är en handgranat, säger polisens presstalesperson Thomas Fuxborg."

http://www.gp.se/nyheter/göteborg/po...anat-1.4050633

Ingen som vet vem/vilka som bor på adressen? Verkar inte vara ett för tidigt nyårsfirande utan
mer som en varning till någon.

Citat:
"Väl på platsen kunde polisen konstatera en kraftig detonation och splitterskador på två lägenheter. Efter polisens tekniska undersökning tillsammans med vissa fynd på platsen konstaterar polisen att det rört sig om en handgranat."
Citera
2016-12-16, 20:35
  #17
Medlem
nidbilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Skämt eller?

Det man tänker på är naturligtvis gängkriminella idioter som förpestar bostadsområdet för alla normala människor som bor där, precis som det alltid är. Borde fan vara lagligt för polisen att göra proaktiva gripanden eller något, dom har säkert en aning om vem det är men som vanligt kommer det bli omöjligt att binda personerna till brottet.



skämt har herrn sovit under en sten

Sverige Göteborg har en stor andel av sina invånare som åkt till Syrien för att strida för den facistiska IS flest från angered men sker det en "explosion" i det mångkulturella biskopsgården då ringer alarm klockan ELLER
Citera
2016-12-16, 20:52
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidbild
skämt har herrn sovit under en sten

Sverige Göteborg har en stor andel av sina invånare som åkt till Syrien för att strida för den facistiska IS flest från angered men sker det en "explosion" i det mångkulturella biskopsgården då ringer alarm klockan ELLER

Ja, ett skämt. Det mest sannolika när något sådant här händer är naturligtvis att det är gängrelaterat. Att det är kriminella som utfört ett attentat mot andra kriminella, precis som vanligt med andra ord. Skulle IS sympatisörer slå till i Sverige, så kommer dom inte smälla av en bomb på en folktom gata i Biskopsgården.

Stor andel är väl att ta i. Det bor 550 000 personer i GBG kommun. Räknar vi högt så kanske 150 pers åkt ner. Stor andel?

Citat:
GÖTEBORG

Göteborg har flest IS-resenärer av alla svenska städer. Drygt hundra IS-sympatisörer tros ha åkt ner. Många utan att komma tillbaka igen.

Två av göteborgsjihadisterna dömdes nyligen till livstids fängelse för terroristbrott i samband med en Syrien.
– Sedan 2011 när vi började vakna tyder statistiken på att fler har kommit hem. Men man har också åkt ner igen, säger Ulf Boström, integrationspolis i Angered i Göteborg.

Rätt många har trillat av pinnen där nere.
__________________
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-12-16 kl. 20:55.
Citera
2016-12-16, 21:04
  #19
Medlem
Vem är attacken riktad mot?
Citera
2016-12-16, 22:15
  #20
Medlem
nidbilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Ja, ett skämt. Det mest sannolika när något sådant här händer är naturligtvis att det är gängrelaterat. Att det är kriminella som utfört ett attentat mot andra kriminella, precis som vanligt med andra ord. Skulle IS sympatisörer slå till i Sverige, så kommer dom inte smälla av en bomb på en folktom gata i Biskopsgården.

Stor andel är väl att ta i. Det bor 550 000 personer i GBG kommun. Räknar vi högt så kanske 150 pers åkt ner. Stor andel?



Rätt många har trillat av pinnen där nere.



Tänkte mer på tillverkning av IS rörbomb som gick snett, man vet inte säkert i dessa tider
Citera
2016-12-16, 22:24
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidbild
Tänkte mer på tillverkning av IS rörbomb som gick snett, man vet inte säkert i dessa tider

Jo, men det bör inte vara första grejen man tänker på, det är mycket rimligare att anta att det är antingen typ en banger eller då, vilket verkar vara fallet denna gången, en granat, vilket som bekant sker och har skett tidigare, granatanvändandet har väl existerat i typ 20 år nu. Det var ju en unge som dog i Biskopsgården i sommar pga det, en 8 åring som var släkt till en av dårarna som var inblandad i attentatet mot Vår krog och bar.

Jag tror inte vi kommer få se IS attentat i Sverige, det är inte något jag personligen känner mig speciellt orolig över, men det finns såklart en (liten, enligt mig)risk att det kan hända.
Citera
2016-12-16, 22:34
  #22
Medlem
nidbilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Jo, men det bör inte vara första grejen man tänker på, det är mycket rimligare att anta att det är antingen typ en banger eller då, vilket verkar vara fallet denna gången, en granat, vilket som bekant sker och har skett tidigare, granatanvändandet har väl existerat i typ 20 år nu. Det var ju en unge som dog i Biskopsgården i sommar pga det, en 8 åring som var släkt till en av dårarna som var inblandad i attentatet mot Vår krog och bar.

Jag tror inte vi kommer få se IS attentat i Sverige, det är inte något jag personligen känner mig speciellt orolig över, men det finns såklart en (liten, enligt mig)risk att det kan hända.


En "Explosion" är inte en "banger" i ordets rätta bemärkelse.

Egen gjord Rörbomb
Dynamit
handgranat

Eftersom det verkar lätt att få in illegala vapen i sverige, så varför skulle det vara osannolikt att inte få in krut eller göra en sk gödsel bomb just saying.
Citera
2016-12-16, 22:40
  #23
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Jag tror inte vi kommer få se IS attentat i Sverige, det är inte något jag personligen känner mig speciellt orolig över, men det finns såklart en (liten, enligt mig)risk att det kan hända.
Risken är mycket liten idag, men tänk om SD kommer få inflytande och trakka muslimer, då kommer det smälla av bara fasen. En god anledning att hålla brunskjortorna borta från makt!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback