Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-15, 10:16
  #1
Medlem
Farbror-Joakims avatar
Nu går LO ut och beskriver hur vi ska lösa de problem vi ser i Sverige.
Fyra punkter radas upp:

http://www.dn.se/debatt/sverige-mast...dringspolitik/

1. Bygg Sverige starkare med en skola där alla barn ges samma möjligheter.
2. Bygg Sverige starkare med en reglerad och solidarisk invandringspolitik
3. Bygg Sverige starkare med en riktig arbetsmarknadspolitik.
4. Bygg Sverige starkare genom kamp mot klassamhället

LO ser att Sverige är på väg åt fel håll och att de främlingsfientliga högervindarna växer sig allt starkare.
Nu ska skillnaden mellan stad och land minskas, Servicen ska tillbaka till landsbygden:

Citat:
Många LO-medlemmar vi träffar tycker att utvecklingen i vårt land går åt fel håll. Vi kan försöka övertyga dem om motsatsen, med siffror och statistik, men det räcker inte. Vi måste göra det i handling. Att bara säga ”det går bra för Sverige” blir en örfil för dem på landsbygden som upplevt att polisstation, post och annan service försvunnit. För dem som varje dag lever med otryggheten i arbetslivet, som ser sina vuxna barn sakna bostad och sina gamla föräldrar svikas av en urholkad äldreomsorg. Detta samtidigt som skattepengar försvinner till riskkapitalbolag.

Den onda högerpolitiken och riskkapitalbolagen är den främsta anledningen till Sveriges utveckling och att allt har försämrats.

Hur ska man se på LO:s utspel?
Har de dem rätta lösningarna på våra samhällsproblem?
Kommer de kunna vända trenden i Sverige med sina förslag?
Har de förstått problematiken?
Citera
2016-12-15, 10:38
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Joakim
Nu går LO ut och beskriver hur vi ska lösa de problem vi ser i Sverige.
Fyra punkter radas upp:

http://www.dn.se/debatt/sverige-mast...dringspolitik/

1. Bygg Sverige starkare med en skola där alla barn ges samma möjligheter.
2. Bygg Sverige starkare med en reglerad och solidarisk invandringspolitik
3. Bygg Sverige starkare med en riktig arbetsmarknadspolitik.
4. Bygg Sverige starkare genom kamp mot klassamhället

LO ser att Sverige är på väg åt fel håll och att de främlingsfientliga högervindarna växer sig allt starkare.
Nu ska skillnaden mellan stad och land minskas, Servicen ska tillbaka till landsbygden:



Den onda högerpolitiken och riskkapitalbolagen är den främsta anledningen till Sveriges utveckling och att allt har försämrats.

Hur ska man se på LO:s utspel?
Har de dem rätta lösningarna på våra samhällsproblem?
Kommer de kunna vända trenden i Sverige med sina förslag?
Har de förstått problematiken?

Där har Samtiden och Dick Erixson ett bra svar till Thorvaldsson (Utan W i folkbokföringen).

http://samtiden.nu/2016/12/lo-kanner...kar-orsakerna/
Citera
2016-12-15, 10:42
  #3
Medlem
http://aktuelltfokus.se/alex-bengtss...mma-i-huvudet/

Alex bengtsson från Expo (väl?) tycker inte om det alls verkar det som.

Jag ser inte problemet att det finns en tanke bakom vad som ska hända med och i landet?
Citera
2016-12-15, 10:43
  #4
Medlem
Turbomachines avatar
Jag antar att de börjar bli rädda om sina glassiga jobb då om mer än 50% av medlemmarna röstar på SD så är chansen stor att Karl-petter och hans kollegor förlorar sina poster vid nästa val till någon som inte sitter i knät på Socialdemokraterna.
Citera
2016-12-15, 11:00
  #5
Medlem
Artikeln kommer ungefär 10-15 år för sent men annars börjar väl också LO inse det ohållbara i situationen. Vi har inte ens sett början än på vad som är tvingat att hända, oavsett vad politiker tycker, om detta invandringskaos får fortsätta.

Däremot drar jag mig till minnes den utskällning jag fick av en lokal kommunalarbetarordf. då jag delade ut flygblad för 7-8 år sedan. Hur mår den människan idag?

Hur mår ledningen inom transport som har jagat SD-folk, kanske t.o.m åsiktsregistrerat dessa?

Vad en intellektuell lättviktare som Alex Bengtsson anser är bara att negligera. Det är bara att vifta bort och gå vidare.

Verkligheten, liksom döden, hinner alltid och obevekligen ikapp både dig och mig och alla andra.
Citera
2016-12-15, 11:08
  #6
Medlem
Europes avatar
För exakt ett år sedan lät det väldigt annorlunda från exakt samma fackbas. Då skulle den enorma massinvandringen från tredje världen leda till att Sverige skulle på några få år bli en "superekonomi" och ekonomiskt komma ikapp och gå förbi europeiska länder som Norge, Schweiz, Luxemburg m.fl. och bli det rikaste landet i Europa:

https://www.flashback.org/t2662105

Det finns en del komik i det svenska etablissemangets och maktelitens hyckleri och krumbukter när resultaten av den egna politiken blir allt mer omöjliga att förneka. Tidigare har man även i regel förnekat det man har påstått tidigare, så fort man har ändrat inställning, men försök göra det idag med internet. Inget är varken glömt eller förlåtet.
Citera
2016-12-15, 11:31
  #7
Medlem
Jag upplever att journalisterna i Gomorron-Sverige nästan verkar vara irriterade på LO:s nya hållning. Däremot är Thorvaldsson alltför tillbakadragen, möjligen av nödvändighetsskäl, och försöker tala om konflikten mellan land och stad när det största problemet i Sverige verkligen inte är att posten saknas i någon by.

I dessa frågor, de som Thorvaldsson inte vill tala om, anser jag att storstadsborna faktiskt är mer efterblivna än landsbygdsborna.

Den manlige journalisten kallar f.ö LO:s debattartikel för pamflett = smädeskrift, nidskrift.

26 min. in i programmet.

http://www.svtplay.se/video/11486222...-25?start=auto
Citera
2016-12-15, 11:33
  #8
Medlem
Det här uttalandet stinker desperation lång väg. Och att de skriver "reglerad och solidarisk invandringspolitik" vittnar om att detta endast är ett spel för galleriet för att lyckas lura tillbaka några SD:are inom LO.

Ohederliga kräk som dessa går aldrig längre än sådana här uttalanden. Likt Moderaternas "svängning" är det bara varmluft.
Citera
2016-12-15, 11:34
  #9
Medlem
Nu har alltså LO upptäckt att de närmar sig den politiska zmärtgränsen, moderaterna har redan länge varit i närheten av densamma (om än under ivrigt motstånd från "värdegrunden"). Lågoddsare.
Citera
2016-12-15, 11:39
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobbenomimmi
Det här uttalandet stinker desperation lång väg. Och att de skriver "reglerad och solidarisk invandringspolitik" vittnar om att detta endast är ett spel för galleriet för att lyckas lura tillbaka några SD:are inom LO.

Ohederliga kräk som dessa går aldrig längre än sådana här uttalanden. Likt Moderaternas "svängning" är det bara varmluft.

Inte för att jag ger så mycket för LO:s uttalande än i det här läget men politik handlar i högsta grad om att smeka hunden medhårs medans man gör iordning munkorgen.
Citera
2016-12-15, 11:47
  #11
Avstängd
tarnerdigs avatar
S och LOs taktik.

SD gick inte att bekämpa med Thorvaldssons kampanj inom LO.
Faktum är att det gick åt helvete.

Så istället gör man ett lappkast och försöker ta över frågorna.

Folk genomskådar detta, politik har aldrig varit mindre trovärdig eller full av lögner.

Tomma ord och ingen handling. Lyckades ens Löfven med sina 5000 jobb han lovade 1 maj?
Citera
2016-12-15, 11:54
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma77Linn
http://aktuelltfokus.se/alex-bengtss...mma-i-huvudet/

Alex bengtsson från Expo (väl?) tycker inte om det alls verkar det som.

Jag ser inte problemet att det finns en tanke bakom vad som ska hända med och i landet?

Eh? Hur kan det splittra arbetarklassen att inte tillåta invandring som oundvikligen leder till lönedumpning. Känns snarare som att det är AB som är dum i huvudet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback