Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-14, 21:59
  #1
Medlem
Hej, jag har nyaste Office-paket för Mac och samtliga program fungerar bra förutom Excel. Det går att arbeta i bra, men om jag sparar ett dokument och sen försöker öppna det igen får jag alltid upp:

Kommer inte åt filen.

Det kan finnas flera anledningar till detta:

• Filnamnet eller sökvägen finns inte.
• Filen du försöker öppna används av ett annat program. Stäng dokumentet i det andra programmet och försök igen.
• Det finns redan ett skrivskyddat dokument med det namn som du försöker använda för din arbetsbok. Prova att spara arbetsboken med ett annat namn.

Någon som har varit med om något liknande som kan komma med något tips för att lösa problemet?
Citera
2016-12-15, 00:06
  #2
Medlem
Littons avatar
Det där lät mysko.

Har du testat att reparera rättigheter?
Citera
2016-12-15, 07:45
  #3
Medlem
Har nu insett att om jag sparar excel-dokumentet till Skrivbordet så fungerar det att öppna som vanligt. Om jag däremot lägger dokumenten i min mapp i Dokument så kan jag inte öppna dokumenten.

Jag har alla mina mappar synkade med iCloud Drive. Kan det vara problemet?
Citera
2016-12-22, 20:51
  #4
Medlem
Littons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Har nu insett att om jag sparar excel-dokumentet till Skrivbordet så fungerar det att öppna som vanligt. Om jag däremot lägger dokumenten i min mapp i Dokument så kan jag inte öppna dokumenten.

Jag har alla mina mappar synkade med iCloud Drive. Kan det vara problemet?

Alla mappar synkade med iCloud Drive? Vad menar du med alla? Alla mappar under din användare? Synkade med iCloud? iCloud synkar ju själv med allt under den mappen. Eller har du lagt in mjuklänkar i iCloud Drive mappen?
Citera
2017-01-15, 18:35
  #5
Medlem
surreptitiouss avatar
Har du Sierra och har du iCloud drive igång? (Påverkar skrivbord + dokument mappen)

Testat gå in i applications mappen och av-och ominstallera Excel? Dubbelkollat att du inte har en äldre version + en senare Excel installerad på datorn?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback