Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-14, 21:29
  #1
Avstängd
Har försökt lista ut detta men jag är väl trög?

Ja som rubriken lyder om man vill ha det som extra inkomst hur gör man? Jag har en kontakt i kina som kan fixa en "sak" för 45 Sek, EXAKT samma sak i Sverige kostar 580 Sek, Har själv köpt den för 580 Sek och där står det på förpackningen att den är tillverkad i Kina.

Har jämfört båda 2 och det är exakt samma kvalite. Men nu till min fråga hur ska man göra för att sälja på Amazon? Ska jag beställa hem sakerna hem till mig? Vänta till folk skriver till mig på Amazon och sedan skicka till dom?

Eller hur går det till? Fråga nummer 2, Amazon tar en avgift på det dom säljer, Vet någon vad det kan ligga på i %?

Hade säkert fått reda på all information om jag lagt ner en jävla massa tid men har inte massa tid just nu så kan någon hjälpa mig blir jag mycket tacksam
Citera
2016-12-15, 13:44
  #2
Avstängd
Ett svar uppskattas
Citera
2016-12-15, 14:02
  #3
Medlem
kimdah2002s avatar
https://services.amazon.com/selling/benefits.htm

Skall du enbart sälja varorna i Sverige vilket är enklare så är det bättre att använda Tradera eller Blocket.

Det är givetvis lättare att sälja varor du har i lager i Sverige än med lång leveranstid från Kina.

Tips kolla om ingen annan säljer samma vara för 19:- på t.ex. Tradera först
__________________
Senast redigerad av kimdah2002 2016-12-15 kl. 14:05.
Citera
2016-12-15, 20:02
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
https://services.amazon.com/selling/benefits.htm

Skall du enbart sälja varorna i Sverige vilket är enklare så är det bättre att använda Tradera eller Blocket.

Det är givetvis lättare att sälja varor du har i lager i Sverige än med lång leveranstid från Kina.

Tips kolla om ingen annan säljer samma vara för 19:- på t.ex. Tradera först

Har kollat, finns inte där. Jo jag vet att det är lång leverans från kina. Men köper tex 500 st så har jag 500 på lager. Skulle jag skicka till tex tyskland går det ändå rätt snabbt
Citera
2017-05-14, 06:40
  #5
Medlem
Vad du är ute efter är "amazon fba". Det är det ja kör. Gör en googlesökning och kolla även youtube. Finns MYCKET information att ta in och lära sig, men det är värt det. Tro mig.
Kolla även in "the amazing seller podcast". Börja med episode 2 och jobba dig vidare därifrån.
Citera
2017-05-21, 19:29
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
Har kollat, finns inte där. Jo jag vet att det är lång leverans från kina. Men köper tex 500 st så har jag 500 på lager. Skulle jag skicka till tex tyskland går det ändå rätt snabbt

Och du har inte funderat på att varorna möjligtvis kan fastna i tullen?
Är det en piratkopia av te.x en klocka så är det olagligt att köpa / sälja.
Citera
2018-07-19, 19:41
  #7
Medlem
Hej,

Jag vill sälja en produkt via Amazon (FBA), min produkt finns just nu i Turkiet. Jag undrar om ni har några tips på hur jag lättast kan skicka mina varor från Istanbul till ett Amazon "Warehouse" någonstans i Europa? Min produkt väger ca 15kg/enhet.

Tack på förhand.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback