Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-14, 20:50
  #1
Medlem
Kom nyss hem, när jag loggade in på datorn stod det att jag inte var ansluten till internet, jag kollade flera gånger så att ethernet kabeln var ansluten och fick reda på att den var en ''endless loop'' från att det stod ''identifying... '' till att det stod ''no connection'', alltså att det inte ens var ansluten till datorn. Jag provade dela internet från min laptop till min dator, alltså ta laptoppens wifi och ansluta min dator till laptoppen med en annan ethernet kabel. Jag var då nästan säker på att min ethernet port INTE var sönder efter som den fungerade med en annan. Sedan provade jag med den kabeln som jag trodde var sönder på laptoppen och så funkade det?? inte på min vanliga dator. då trodde jag att kabeln kanske var tvistad eller not så det inte fungerade när jag tidigare provade på min ''main'' dator. Jag kopplade då in den och den återgår till en endless loop... Då uppdaterade jag mina driver och ändå inget som fungerade... Alltså funkar den ethernet kabeln till laptoppen, men inte min main dator, men andra ethernet kablar funkar bra till båda av dem?? Vad kan detta bero på och hur kan jag fixa detta?

Jag vill lägga till att jag inte kan använda laptoppen som en internet delare då det blir för rörigt med alla sladdar och vill därför förstå vad problemet är så jag kan återgå till det vanliga. Det har funkat hur bra som helst hela året tills idag...
__________________
Senast redigerad av MemePojken 2016-12-14 kl. 20:53.
Citera
2016-12-14, 20:53
  #2
Medlem
Zests avatar
en liten fråga bara, har du startat om modemet?
Citera
2016-12-14, 20:59
  #3
Moderator
Protons avatar
Programvara: Windows --> Nätverk: hårdvara
/Moderator
Citera
2016-12-15, 06:58
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zest
en liten fråga bara, har du startat om modemet?

Det ska väl inte behövas, det funkade ju för laptopen och alla andra i huset?
Citera
2016-12-15, 16:44
  #5
Medlem
Zests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MemePojken
Det ska väl inte behövas, det funkade ju för laptopen och alla andra i huset?
ibland kan det behövas, dra ur elkabeln en liten stund och kör igång det igen. - vi har haft samma problem, ena datorn kom inte ut, den andra funkade problemfritt. startade om och det funkade för bägge igen. ingen aning varför men the interwebs vägar är outgrundliga ibland.
Citera
2016-12-16, 13:15
  #6
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MemePojken
Det ska väl inte behövas, det funkade ju för laptopen och alla andra i huset?

Det beror troligast pga. detta: http://www.theregister.co.uk/2016/12...ting_all_isps/

och där anges även lösningen: Starta CMD som Admin och skriv:
Citat:
netsh winsock reset catalog (tryck enter)
netsh int ipv4 reset reset.log (tryck enter)
Citera
2016-12-16, 14:33
  #7
Medlem
Jag har själv ett liknande problem, började för cirka en vecka sedan. När jag startar min dator är jag tvungen att öppna cmd och skriva ipconfig /renew6 , då funkar som vanligt
Citera
2016-12-17, 14:53
  #8
Medlem
Tack så mycket alla för hjälpen, det har nu löst sig pga eran hjälp!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback