Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-14, 20:32
  #1
Avstängd
Hej. Jag skulle vilja förstöra mina mobiler och alla mina hårddiskar, även de externa. Hur kan jag göra detta?

Eller skicka dem iväg för att något företag kan smälta ner dem kanske?

Jag vill inte ha oseriösa skit förslag som att använda slägga eller hammare. Vill helst kunna pulvra de eller smälta ner dem. Eller åtminstone slå sönder dem i flera bitar. Så att de är brutna i flera hundra delar i stycken.
Citera
2016-12-14, 20:54
  #2
Medlem
Armadass avatar
https://youtube.com/watch?v=gOO1Z4u2Aq4
Citera
2016-12-14, 20:56
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAF
Hej. Jag skulle vilja förstöra mina mobiler och alla mina hårddiskar, även de externa. Hur kan jag göra detta?

Eller skicka dem iväg för att något företag kan smälta ner dem kanske?

Jag vill inte ha oseriösa skit förslag som att använda slägga eller hammare. Vill helst kunna pulvra de eller smälta ner dem. Eller åtminstone slå sönder dem i flera bitar. Så att de är brutna i flera hundra delar i stycken.

Fixa lite saltsyra eller svavelsyra, det brukar vara lätt att köpa då det tillverkas i stora mängder för industriellt bruk. Det brukar göra susen på att får bort kroppar så varför skulle det inte funka till hårdvara!
Citera
2016-12-14, 20:59
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Armadas
https://youtube.com/watch?v=gOO1Z4u2Aq4
Shiiiiiittt

Den va nice! tror du att det fungerar om man använder en extern hårddisk? De är ju väldigt tjocka!

En sådan mixer skulle jag lätt vilja köpa alltså!
Citera
2016-12-14, 21:00
  #5
Medlem
Armadass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAF
Shiiiiiittt

Den va nice! tror du att det fungerar om man använder en extern hårddisk? De är ju väldigt tjocka!

En sådan mixer skulle jag lätt vilja köpa alltså!

Du kan ju alltid smasha upp den med en hammare så du får mindre bitar, frågan är ju, will it blend?
Citera
2016-12-15, 00:24
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Armadas
Du kan ju alltid smasha upp den med en hammare så du får mindre bitar, frågan är ju, will it blend?
Nope.avi

Heh, en sådan maskin kostar runt 5 och 6 tusen....
Citera
2016-12-15, 00:39
  #7
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Varför skulle det vara oseriöst att använda slägga eller hammare?

Har du mekaniska diskar så skruva upp skiten och slit ut själva skivorna.. sen är det bara att bryta/vika dem med nävarna tills det inte är konfetti.

SSD vete fan om inte en mixer är bland de bättre alternativen (lär ju dock slita rätt bra på mixern)..
Osäker på vad som händer om man sliter av ytterdelen av en SSD och kastar in själva chippen i mikrovågsugnen, men det är möjligt att det kan vara ett alternativ.


Vill man ha lite skoj så brukar ju termit vara ett av de vanligare tipsen när det gäller att verkligen förstöra hårddiskar.
Citera
2016-12-15, 00:39
  #8
Medlem
oldeubois avatar
Slå en spik igenom dem, det går aldrig att laga.
Citera
2016-12-15, 00:48
  #9
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldeuboi
Slå en spik igenom dem, det går aldrig att laga.

Bättre att borra i så fall.
Det pajar större del av skivan.
Citera
2016-12-15, 21:22
  #10
Medlem
gestpps avatar
Borra igenom allt med en kvistborr om du har möjlighet annars är det bara slå igenom en spik och kasta det i sjön.
Citera
2016-12-15, 22:54
  #11
Medlem
pythonxs avatar
Mobiler och liknande rent elektriska produkter: Mikra i en halv minut, permanent kaputt.
Hårddiskar: Skruva lös locket, slå en hammare på skivan, den spricker i hundratals bitar då den är gjord i glas eller keramik (beroende på ålder o.s.v.)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback