Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-14, 19:52
  #1
Medlem
Vet inte vart jag ska lägga tråden men iaf har rent klonazolam hur ska jag dosera detta på enklast sätt?
Har en våg som väger ner till 0.1, går det ta en 0.1a blanda ut med vatten sen ha i en theralen flaska (1ml blir 2mg då en flaska innehåller 50ml) eller risk för att de blir ojämt?

Vore tacksam för svar
__________________
Senast redigerad av Scoones 2016-12-14 kl. 19:57.
Citera
2016-12-14, 22:55
  #2
Medlem
Risplockarns avatar
Går lite offtopic, men tänkte bara slänga in en länk med en bra 0,001 våg som finns på DX http://eud.dx.com/product/high-preci...-aaa-844052751

Nu valde jag europeiska DX vilka skickar fortare (5-7 dagar) men är lite dyrare (tror det hamnar på 200 inkl frakt där, men spenderar du 30$ på sidan får du fri frakt (de har _ALLT_ möjligt där).
Citera
2016-12-14, 23:36
  #3
Medlem
Spliffmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scoones
Vet inte vart jag ska lägga tråden men iaf har rent klonazolam hur ska jag dosera detta på enklast sätt?
Har en våg som väger ner till 0.1, går det ta en 0.1a blanda ut med vatten sen ha i en theralen flaska (1ml blir 2mg då en flaska innehåller 50ml) eller risk för att de blir ojämt?

Vore tacksam för svar

90% vatten, 10% ren etanol (läkarsprit). Vodka fungerar också.

Annars löser det sig inte. Blanda först ut Klonazolamet i Etanolen/Vodkan, spä sedan med vatten.
Citera
2017-01-09, 12:22
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spliffmeister
90% vatten, 10% ren etanol (läkarsprit). Vodka fungerar också.

Annars löser det sig inte. Blanda först ut Klonazolamet i Etanolen/Vodkan, spä sedan med vatten.

Har du provat detta själv?

Vanlig läkarsprit från apoteket?.
Behöver inte koka/destillera vattnet innan eller dyl?

Blir nog dags att besöka apoteket idag hehe/mvh scoones
Citera
2017-01-09, 12:25
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Risplockarn
Går lite offtopic, men tänkte bara slänga in en länk med en bra 0,001 våg som finns på DX http://eud.dx.com/product/high-preci...-aaa-844052751

Nu valde jag europeiska DX vilka skickar fortare (5-7 dagar) men är lite dyrare (tror det hamnar på 200 inkl frakt där, men spenderar du 30$ på sidan får du fri frakt (de har _ALLT_ möjligt där).


Nice , provat den själv så den inte e totalt skräp?.
Blir jobbigt som fan att slänga i 0.5 mg i varje kapsel för hand..
Citera
2017-01-10, 10:51
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scoones
Har du provat detta själv?

Vanlig läkarsprit från apoteket?.
Behöver inte koka/destillera vattnet innan eller dyl?

Blir nog dags att besöka apoteket idag hehe/mvh scoones
Läkarsprit finns inget som heter att köpa, däremot desinfektionsetanol som är isopropanol till stor del vilket du inte vill äta kontenueligt pga leverns levnere. (DAX 85% alkohol: 680g/kg etanol, 130 g/kg propan-2-ol)

Ang topic så har jag sagt det förr och säger det igen: banka ut så att ett kryddmått motsvarar x.xxMG och ät ur påsen med sked!
Citera
2017-01-10, 20:49
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolicon
Läkarsprit finns inget som heter att köpa, däremot desinfektionsetanol som är isopropanol till stor del vilket du inte vill äta kontenueligt pga leverns levnere. (DAX 85% alkohol: 680g/kg etanol, 130 g/kg propan-2-ol)

Ang topic så har jag sagt det förr och säger det igen: banka ut så att ett kryddmått motsvarar x.xxMG och ät ur påsen med sked!


Allt avdunstar efter ett tag va?.
Tänkte lösa upp tsm med dextropur eller krea, allt ska i i kapslar nämligen.
Så om varje kapsel rymmer 100mg. så ska man ha 9.9g pulver samt 0.1g aktiv substans för att få 1mg's (100st). blanda runt med lösningen sen låta avdunsta. Sålänge man rör runt ordentligt så borde de la bli jämt? /mvh
Citera
2017-01-11, 09:08
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scoones
Allt avdunstar efter ett tag va?.
Tänkte lösa upp tsm med dextropur eller krea, allt ska i i kapslar nämligen.
Så om varje kapsel rymmer 100mg. så ska man ha 9.9g pulver samt 0.1g aktiv substans för att få 1mg's (100st). blanda runt med lösningen sen låta avdunsta. Sålänge man rör runt ordentligt så borde de la bli jämt? /mvh
Nej du måste få fram fribas om det ska bli jämnt, att bara banka ger "hotspots" oavsett.
isopropanol dunstar inte likt alkohol. Då skulle jag lösa med aceton hellre än handsprit, men hey! Det finns ju vodka?

Tycker oavsett att du ska dosa upp med tesked och bara äta direkt ur godispåsen...
Citera
2017-08-07, 17:31
  #9
Medlem
Riktigt segt svar men detta va hur jag gick tillväga för att få det jämt.

1. lös upp ämnet i aceton
2. lös upp dextropuret i jätte lite vatten samt aceton tills det löst sig helt
3. blanda ihop dessa 2 lösningar och låt stå ett bra tag (glöm inte att gå o blanda runt lösningen ca 1 gång i timmen)
4. När de mesta av vätskan avdunstat (får inte torka helt för blir hårda stenar då), häll ut över en plåt och hacka sönder alla klumpar tills det är ett fint pulver.
Blanda runt allt pulver ordentligt så det blir jämt. Upprepa denna process flera gånger per dag tills allt torkat ordentligt.

5. kör allt pulver i en mixer.
6 häll över något typ av nät för o få bort klumpar.
7. Kör klumparna i mixern
8 häll ut över nätet igen

Upprepa steg 5-8 tills allt har fördelats jämt och får absolut inte vara klumpar kvar!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback