Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-12-14, 19:02
  #13
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frixy
Vad har det med TS fråga att göra?

Oj, svävade ut lite. Har dragit några SD-champagne för mycket (Arboga 10.2).
Citera
2016-12-14, 19:07
  #14
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frixy
Jag har en vän som jobbar som ambulanssköterska. Hen har förklarat för mig att brandkåren ofta rycker ut till trafikolyckor för att kolla så inte vägen behöver saneras (olja, bensin mm) vilket i så fall är deras uppgift att göra.

Brandmän(möjlighet inte alla) är utbildade inom akutvård. Därför åker de ofta på mer än bara bränder eftersom det är inte allt för sällan de är först på platsen.
Citera
2016-12-14, 19:13
  #15
Medlem
Frixys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Brandmän(möjlighet inte alla) är utbildade inom akutvård. Därför åker de ofta på mer än bara bränder eftersom det är inte allt för sällan de är först på platsen.

Ja, det också, såklart. Jag menar att de kommer även om det redan finns tillräckligt med ambulanser på plats och ingen ens är skadad. Det brukar folk undra över.

Respekt till alla brandmän!! Vilka hjältar ni är, alltså.
Citera
2016-12-14, 19:26
  #16
Medlem
mona.sardins avatar
Citat:
Sa dock att vi var 5 st som var med i en mindre bilkrock. MEN ÄNDÅ! Bad om polis fick 4 saker av något helt annat. POlihuset ligger 600m år ena hållet så jävla pinsamt! utav polisen att vara så jävla sega.

Är du såpass efterbliven att du tror att det sitter poliser och trycker på polisstationen som väntar på att just du ska behöva deras tjänster?

Poliser i yttre tjänst börjar och slutar sina arbetspass på polisstationer, men under deras arbetspass är de ute och åker mellan olika jobb (larm) mest hela tiden, oftast har en patrull flera kommuner och orter att täcka upp så de kan vara långt bort när larm inkommer, de kan även vara upptagna med annat ärende de först måste avsluta innan de kan åka till just dig.
Citera
2016-12-14, 20:26
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mona.sardin
Är du såpass efterbliven att du tror att det sitter poliser och trycker på polisstationen som väntar på att just du ska behöva deras tjänster?

Poliser i yttre tjänst börjar och slutar sina arbetspass på polisstationer, men under deras arbetspass är de ute och åker mellan olika jobb (larm) mest hela tiden, oftast har en patrull flera kommuner och orter att täcka upp så de kan vara långt bort när larm inkommer, de kan även vara upptagna med annat ärende de först måste avsluta innan de kan åka till just dig.

för att inte tala om hur jävla nedprioriterat en MINDRE bilkrock är.. Så 15-20min känns skapligt fort i sammanhanget. Så länge inte hela vägen blev avstängd pga krocken, men dit räknar inte jag en mindre krock!
Citera
2016-12-14, 21:18
  #18
Medlem
jahha, det kan dröja.. pga polisbrist.. och våran polischef som tycker alla ska bära armband.. för att inte råka ut för något brott..
Citera
2016-12-14, 22:26
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frixy
Ja, det också, såklart. Jag menar att de kommer även om det redan finns tillräckligt med ambulanser på plats och ingen ens är skadad. Det brukar folk undra över.

Respekt till alla brandmän!! Vilka hjältar ni är, alltså.

Brandmän åker även på trafikolyckor för att eventuellt "bryta dörr". I trafikolyckan så kan bilen blivit så pass skadad att dörrar inte går att öppna. Då kan brandkåren klippa av taket eller bända upp en dörr, så att sjukvården kan komma åt sin patient.
Citera
2017-01-13, 19:28
  #20
Medlem
colabulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frixy
Jag har en vän som jobbar som ambulanssköterska. Hen har förklarat för mig att brandkåren ofta rycker ut till trafikolyckor för att kolla så inte vägen behöver saneras (olja, bensin mm) vilket i så fall är deras uppgift att göra.

Okey, men vi diskutrade polisen inte brandkåren... men ok det är säker som du säger.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback